بدل پوتین به تهران سفر کرد

سازمان اطلاعات اوکراین مدعی سفر بدل پوتین به تهران در رویداد سیاسی اخیر شد.

به گزارش فاواپرس، سازمان اطلاعات اوکراین ادعا می‌کند ولادیمیر پوتین هنگام پرواز به ایران برای دیدار با اردوغان، رییس جمهور ترکیه با بدل پویتن جایگزین شده است.

در شرایطی که رهبر روسیه هنگام پایین آمدن از پله های هواپیمای ریاست جمهوری خود در تهران عجیب به نظر می‌رسید، منابع اوکراینی مدعی شده‌اند که او به‌طور غیرعادی سریع حرکت می‌کرد و هوشیارتر از حضورهای قبلی‌اش در انظار عمومی بود و به همین دلیل فرضیه استفاده از بدل پوتین برای ورود به اجلاس سران در تهران از سوی رئیس اطلاعات نظامی اوکراین مطرح شد.

فاواپرس / بدل پوتین به تهران سفر کرد

رهبر روسیه هنگام خوشامدگویی از سوی هیاتی که انتظارش را می‌کشید و پیش از آنکه کتش را درآورد و سوار لیموزین زرهی شدیدا مسلح شود، پرانرژی به نظر می‌رسید.

سرلشکر کایرلو بودانوف، مقام ارشد اطلاعات اوکراین در یک مصاحبه زنده در کانال خبری ۱+۱ این کشور به این نکته اشاره کرد که احتمالا فردی شبیه به پوتین برای دیدار با رؤسای جمهور ایران و ترکیه به تهران سفر کرده است. او گفت: «من فقط به این نکته اشاره می‌کنم. لطفا به لحظه خروج پوتین از هواپیما نگاه کنید. آیا این اصلا پوتین است؟»

فاواپرس / بدل پوتین به تهران سفر کرد

سفر رهبر روسیه به تهران که در آن با رهبر معظم انقلاب و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه ملاقات کرد، باعث جلب توجه جهانیان شد. پس از آغاز تهاجم پوتین به خاک اوکراین که پنج ماه پیش اتفاق افتاد، این دومین باری است که او در خارج از کشور خود حضور پیدا کرده است.

فاواپرس / بدل پوتین به تهران سفر کرد

در یک ویدیو از حضور پوتین در ترکیه دیده می‌شود که اردوغان، حاکم روسیه را منتظر نگه داشته و او در حالی که پاهایش را به هم می‌زند و در صورتش حرکات عجیبی نمایان است احساس ناراحتی می‌کند.

اما پیش از این اوکراین این فرضیه را مطرح نکرده بود که بدل پوتین به این سفر رفته است.

فاواپرس / بدل پوتین به تهران سفر کرد

دو سال پیش پوتین اعتراف کرده بود که مقامات کشورش به فکر استفاده از بدل او برای حضور در انظار عمومی بودند، اما ادعا کرد که این ایده را نپذیرفته است. او گفت در اوایل دهه ۲۰۰۰ زمانی که روسیه مورد حملات تروریستی بود به او توصیه شد که در رویدادهایی که ممکن است در معرض خطر باشد از فردی شبیه به خود استفاده کند.

بر اساس گزارشات رهبران سابق کرملین، ازجمله رهبران قدیمی شوروی، جوزف استالین و لئونید برژنف از بدل‌های خود استفاده می‌کردند.

واکنش سفارت روسیه به ادعای سفر بدل پوتین به تهران 

سفارت روسیه به ادعای رئیس سرویس سازمان اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین مبنی براین که هفته گذشته بدل پوتین به تهران سفر کرده بود، واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در تهران در کانال‌های شبکه اجتماعی خود نوشت: «در ارتباط با اظهارات پوچ سرلشکر آقای بودانوف رئیس سرویس اطلاعات نظامی وزارت دفاع اوکراین مبنی بر اینکه بدل جناب آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در تاریخ ۱۹ ژوئیه «۲۸تیرماه» به ایران سفر کرده است، سفارت روسیه در ایران احتمال می‌دهد که این اظهارات می‌توانسته توسط بدل آقای بودانوف صورت گرفته باشد.»

فاواپرس / بدل پوتین به تهران سفر کرد

گفتنی سرلشکر کایرلو او. بودانوف یک مقام اطاعاتی اوکراین، در مصاحبه‌ای با شبکه خبری ادعا کرد که حرکات پوتین به تهران حین سفر به تهران عجیب بود و رئیس جمهور روسیه سرحال‌تر از همیشه به نظر می‌رسید.

وی همچنین با اشاره به گزارش‌هایی که ممکن است رئیس‌جمهور روسیه برای مخفی کردن وضعیت بد سلامتی خود از بدل استفاده کند و یا اینکه ترجیحا در مراسم از پیش ضبط شده حضور یابد، نسبت به حضور پرانرژی پوتین در تهران ابزار تردید کرد. وی در ادامه سوالی مطرح کرد و گفت: «لطفا لحظه خروج پوتین از هواپیما را نگاه کنید، آیا اصلا این پوتین است؟»

هفته گذشته ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به منظور شرکت در نشست آستانه به تهران سفر کرده بود. وی در این سفر با مقامات ارشد کشورمان دیدار و رایزنی کرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.