بانک مسکن هم نئوبانک تأسیس می‌کند

بانک مسکن با همکاری شرکت توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی‌ساز صاحب نئوبانک می‌شود.

به گزارش فاواپرس، محسن متقی‌زاده مدیر عملیات و IT شرکت توسعه اطلاعات و ارتباطات آتی‌ساز( برند آی‌تی‌ساز) می‌گوید این شرکت زیرساخت‌های لازم را برای ایجاد نئوبانک بانک مسکن ایجاد کرده است و از نئوبانک بانک مسکن، سوم مرداد ۱۴۰۱ رونمایی می‌شود.

مدیر عملیات اپراتور دانش‌بنیان آی‌تی‌ساز در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک و بیمه خبر از پروژه مشترک آی‌تی‌ساز با بانک مسکن در حوزه نئوبانک‌ و نخستین شبکه ارائه خدمات شعب بانک در دفاتر پیشخوان دولت داد.

متقی‌زاده در رابطه با فعالیت‌های شرکت آی‌تی‌ساز نیز گفت: در ابتدای فعالیت و در سال ۹۷ به عنوان اپراتور سازمان تنظیم مقررات مجوز ارائه خدمات در دفاتر پیشخوان خدمات دولت را دریافت کردیم و از همان سال توانستیم به دفاتر خصوصی و دولتی پیشخوان دولت سرویس ارائه دهیم.

متقی‌زاده می‌گوید آی‌تی‌ساز در زمینه فعالیت‌های بانکی هم دستی بر آتش داشته و از آنجا که در زمینه زیرساخت‌های بانکی با دستگاه‌های پز بانک ملت در دفاتر پیشخوان دولت همکاری کرده بود توانست امکان وصول لحظه‌ای سهم دفاتر پیشخوان را فراهم کند و از این طریق همکاری با بیش از ۹۰ درصد دفاتر شهری و روستایی با خدمات آی‌تی‌ساز را مهیا سازد.

مدیرعملیات آتی‌ساز معتقد است آنچه باعث جرقه اصلی گسترش فعالیت‌های این شرکت شد بحث کرونا و احرازهویت در سپرده‌گذاری مرکزی و سجام بود. او در این زمینه می‌گوید: به مرور زمان پس از کرونا
احراز هویت و بسیاری فعالیت‌های بانکی مثل امضای دیجیتال و افتتاح حساب، دیجیتالی و آنلاین شد و بانک مسکن هم تصمیم گرفت به حوزه نئوبانک‌ها وارد شود. گرچه ما در زمینه نئوبانک‌ها تجربه «توبانک» بانک گردشگری را هم در سابقه خود داشتیم.

متقی‌زاده وجه تمایز نئوبانک مسکن را صدور سفته و برات الکترونیکی به صورت دیجیتال، احراز هویت بیومتریک می‌داند و ادامه می‌دهد: ما خدمات بانک مسکن را به شبکه دفاتر پیشخوان هم وصل کردیم و این یعنی ۱۶۰۰ شعبه بانک مسکن به ۶۰۰۰ شعبه می‌رسد و افراد می‌توانند از طریق دفاتر هم افتتاح حساب کرده و هم سفته الکترونیکی و برات الکترونیکی را غیرحضوری و آنلاین رد و بدل کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.