بررسی مهمترین ویژگی‌های متاورس شیبا

شیبا اینو که معادل انگلیسی آن Shiba Inu است و به اختصار «شیب» گفته می‌شود، در بازار ارز دیجیتال به نام شیبا توکن شناخته شده است. این رمز ارز در دسته رمز ارزهای غیرمتمرکز قرار دارد و در تاریخ اوت سال 2020 بوسیله شخصی ناشناس با نام مستعار «ریوشی» خلق شد.

تیم ارز شیبا اینو در مورد پروژه متاروس خود با عنوان SHIB: The Metaverse صحبت هایی داشته اند به این شرح که متاورس شیبا اینو 100000 قطعه زمین را در خود جای داده است.

شیبا اینو که معادل انگلیسی آن Shiba Inu است و به اختصار «شیب» گفته می‌شود، در بازار ارز دیجیتال به نام شیبا توکن شناخته شده است. این رمز ارز در دسته رمز ارزهای غیرمتمرکز قرار دارد و در تاریخ اوت سال 2020 بوسیله شخصی ناشناس با نام مستعار «ریوشی» خلق شد.

در مورد وجه تسمیه این رمز ارز هم باید بدانید که «شیبا اینو» نامی ژاپنی است که بر روی یک نوع نژاد سگ گذاشته شده است. تصویر این سگ هم به عنوان لوگوی این رمز ارز به کار گرفته شده است. دوج کوین از نوع رمز ارزهایی است که در دسته میم دوج قرار دارند. یعنی به نوعی برای شوخی و فان ساخته شده و هدف از خلق آن، جذب سرمایه گذار نبوده است.

مطابق آنچه که وب سایت توسعه دهنده این رمز ارز گفته است، شیبا اینو یک توکن بر اساس استاندارد ERC20 اتریوم است که رمزنگاری شده و این اجازه را به کاربران خود می دهد که با پرداخت مبالغی هر چند اندک، میلیون ها میلیون عدد از این توکن را مورد خرید و فروش قرار دهند.

سازنده شیبا اینو یک صرافی غیرمتمرکز برای تبدیل انواع مختلف توکن ها و کوین ها به شیبا اینو راه-اندازی کرده است. این صرافی شیباسواپ نام دارد.

فاواپرس / بررسی مهمترین ویژگی‌های متاورس شیبا / Https://Tabdeal.org/Buy-Shib

سازنده این ارز دیجیتال گفته است که این شیبا اینو قاتل دوج کوین است و بر این اعتقاد است که در فاصله زمانی بسیار کوتاه، شیبا اینو در رقابت با دوج کوین پیشرفت قابل ملاحظه ای خواهد داشت. بویژه این که شیبا اینو در حوزه متاروس ویژگیهای برجسته ای برای خود شکل داده است.

متاروس چیست؟

منظور از متاروس یک فضای مشترک مجازی است که حاصل ترکیب واقعیت فیزیکی، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، بازی های آنلاین و ارزهای دیجیتال است. با این ترکیب حاصل آمده، کاربران می توانند به شکل مجازی با یکدیگر تعامل داشته باشند.
متاروس با معادل انگلیسی Metaverse از جمله تازه ترین واژه های کلیدی در دنیای علم و فناوری محسوب می شود. متاروس موفق شده است تا توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند به طوری که برای اغلب غول های فناوری دنیا به یک هدف کلان تبدیل شده است.

رایانش ابری، یادگیری ماشین و بلاک چین، هوش مصنوعی و گوشی هوشمند از جمله نمونه های تحولی هستند که توجه دنیای فناوری برای کاربردهای بیشتر را به خود جلب کرده اند و زیرمجموعه ای از متاروس به شمار می روند.
واژه متاروس از دو بخش تشکیل شده است: «متا» یعنی ماورا و «روس» یعنی دنیا؛ معنای کلی و تحت-الفظی آن یعنی دنیای ماورا. این کلمه در سال 1992 و در رمان علمی تخیلی به نام «تصادف در برف» به کار برده شد. نویسنده این رمان نیل استفنسون است.

از همین زمان به بعد از کلمه متاروس برای توصیف کردن انواع خلاقیت های متمرکز برای ایجاد یک واقعیت مجازی پایدارتر استفاده شده است. واقعیتی که می تواند به زندگی واقعی و فیزیکی ما نفوذ کند. به این ترتیب متاروس یک فضای مجازی است که باعث می شود تا کاربران به شکل مجازی با هم در ارتباط باشند.

فاواپرس / بررسی مهمترین ویژگی‌های متاورس شیبا / Https://Tabdeal.org/Buy-Shib

رابطه فیس بوک و متاروس

فیس بوک یک شبکه اجتماعی است که باعث پیشرفت و توسعه مفهوم متاروس شده است. این غول بزرگ در حوزه رسانه های اجتماعی با سرمایه گذاری به مبلغ 50 میلیون دلار، به شکلی مسئولانه به ساخت و توسعه متاروس مشغول شده است.
مارک زاکربرگ که مدیر عامل فیس بوک است در راستای حرکت انقلابی خود، نام متا را بر روی این شبکه اجتماعی گذاشته است و در صدد است تا فیس بوک را به متاروس یا دنیای مجازی تبدیل کند.

مایکروسافت نیز تلاش کرده است تا خود را در دنیای متاروس قرار دهد و در این زمینه رونمایی از بعضی طرح ها و ایده های خود برای آن را انجام داده است.

اما دقت داشته باشید که متاروس صرفا واقعیت مجازی نیست بلکه واقعیت مجازی از جمله فاکتورهای اصلی محرک آن به شمار می رود و متاروس می تواند از واقعیت مجازی در اجرای نقشه راه خود استفاده کند.

شیبا اینو هم از این قافله جا نمانده و تلاش کرده است تا بتواند نهایت استفاده را برای کاربران خود در این فضا خلق کند.

البته باید یادآور شد که دنیا متاروس در ابتدای راه است و واقعا کسی نمی داند که دنیای تعامل انسان ها بواسطه متاروس چقدر تغییر می کند. اما افق های روشنی برای گسترش متاروس دیده می شود که شیبا اینو می خواهد کمال بهره را از آن ببرد.

رونمایی از ویژگی برجسته متاروس شیبا اینو

تیم ارز شیبا اینو در مورد پروژه متاروس خود با عنوان SHIB: The Metaverse صحبت هایی داشته اند به این شرح که:

متاورس شیبا اینو 100000 قطعه زمین را در خود جای داده است. برخی از این قطعات خصوصی باقی می مانند. این 100000 قطعه زمین در قالب فازهای مختلف باز می شوند. در فاز مقدماتی 36431 قطعه زمین بازگشایی شده و به چهار درجه متفاوت تقسیم می شوند.

چهار طبقه زمین در مرحله مقدماتی به ترتیب در قالب های خز نقره ای، دم طلا، پنجه پلاتینیوم، دندان الماس نامگذاری و طبقه بندی شده اند.

قیمت این زمین ها به درجه آنها بستگی دارد. درجه آنها از 0.5 اتریوم آغاز شده و تا 2 اتریوم متفاوت است. تیم شیبا اینو عنوان کرده است که خواهان انتخاب توکنی خنثی هستند.

فاواپرس / بررسی مهمترین ویژگی‌های متاورس شیبا / Https://Tabdeal.org/Buy-Shib

مشارکت کنندگان می بایست توکن های لیش خود برای شرکت را در مزایده به مدت 3 روز قفل کنند. سرمایه گذاران هم می توانند در مرحله فروش هفت روزه شرکت کنند. سرانجام؛ قطعاتی از زمین ها که باقی ماندند بعد از اتمام دو مرحله ابتدایی مزایده، جهت فروش به صورت عمومی در دسترس همگان قرار می-گیرند.

تیم رمز ارز شیبا اینو مدعی شده است که خرید زمین یک فرصت برای کسب درآمد منفعل محسوب می شود که پاداش و سود خود را نیز به همراه دارد. این تیم گفته است که بعضی از مزایایی که بوسیله مالکین زمین به دست می آیند، در آینده ای نه چندان دور رونمایی می شوند.

شاید اگر پیشرفت­‌های این رمز ارز چشمگیر باشند، دیگر کسی به این که حداقل سرمایه برای خرید بیت کوین چقدر است؟ فکر نکند و سراغ سرمایه­گ‌ذاری با این ارز برود.

سخن آخر

ارز شیبا از جمله ارزهایی است که بر روی سیستم غیرمتمرکز قرار دارد و از سال 2020 در دسترس کاربران قرار گرفته است. این رمز ارز در مورد قابلیت های خود در دنیای متاروس ادعاهایی داشته است تا بتواند بیش از پیش کاربران را به سمت خود جذب کند. در این مطلب به صورت مفصل در این مورد صحبت کردیم.

سوالات متداول

آیا قیمت ارز شیبا می تواند به 0.01 دلار برسد؟

باید گفت احتمال وقوع این اتفاق بسیار کم است. چرا که در حال حاضر در بازار ارز دیجیتال، چیزی حدود 16200 توکن موجود است. هر کدام از این ها برای دستیابی به موفقیت نیازمند ارائه ویژگی های منحصربفرد برای مشتریان هستند تا بتوانند آنها را جذب کنند، در حال حاضر ارز شیبا به این موفقیت دست نیافته است.

عیب بزرگ ارز شیبا چیست؟

کارمزد و هزینه های انجام تراکنش با این ارز تقریبا بالا است و همینطور زمان انجام گرفتن تراکنش ها هم تقریبا طولانی است. بنابراین ارز شیبا باید این عیوب خود را برطرف کند تا به موفقیت در جذب مشتری دست یابد.

آیا سرمایه گذاری با شیبا دارای آینده روشنی است؟

از آنجایی که شیبا به تازگی راه اندازی شده و قدمت طولانی ندارد، انتظار زیادی است که بتواند با این قدمت کم به موفقیت ها بالا دست یابد. مگر این که طرح های متاروس او موفقیت آمیز باشند و او را در بازار ارز دیجیتال سرافراز کنند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.