کاهش 50 درصدی فروش اینستاگرامی کسب‌وکارها

ماه گذشته ماه ناامیدکننده‌ای برای کسب‌وکارهای اینستاگرامی بود و آمارها نشان می‌دهند بازدید و فروش فروشگاه‌های فعال اینستاگرامی کاهش زیادی داشته است.

به گزارش روابط عمومی پادرو مقایسه‌ی آمار و ارقام فروشگاه‌ساز اینستاگرام پادروشاپ در دو ماه تیر و مرداد نشان می‌دهد این فروشگاه‌ها تا ۳۵ درصد بازدید و بین ۱۰ تا ۵۰ درصد فروش خود ازطریق اینستاگرام را به دلیل اختلالات اینترنت از دست داده‌اند.

براساس این آمار اگرچه تعداد فروشندگان فعال در این مدت ۲۵ درصد بیشتر شده‌اند، مجموع فروش فروشندگان فعال در این پلتفرم فقط ۱۰ درصد رشد داشته و بررسی تک به تک ۱۰ فروشگاه برتر در تیر و مرداد نشان می‌دهد بازدید از فروشگاه‌ها در مرداد تا ۳۵ درصد به نسبت تیر کم شده است.

اینستاگرام و واتساپ از معدود شبکه‌های اجتماعی هستند که هنوز در کشور فیلتر نشده‌اند و بسیاری از کسب‌وکارهای ایرانی را در خود جای داده‌اند. به گزارش پادرو بیش از یک میلیون شغل به واسطه اینستاگرام در ایران وجود دارد و بازاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان در سال را ایجاد کرده است. در حال حاضر ۴۰۰ هزار فروشگاه فعال ایرانی در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند و معیشتشان ازطریق این پلتفرم تأمین می‌شود که اختلال در اینترنت و کاهش پهنای باند بازار کسب‌وکارهای اینستاگرام و همچنین واتساپ را با مشکل مواجه کرده است.

به‌تازگی نوین‌هاب هم در گزارش سالانه‌ی خود آمارهایی از کسب‌وکار ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده که بر این اساس یک میلیون و ۷۰۰ هزار کسب‌و‌کار در اینستاگرام فعالیت دارند و درآمد نه میلیون نفر به صورت مستقیم به این اپلیکیشن وابسته است. بسیاری از این کسب‌وکارها هم به صورت بومی و خانگی اداره می‌شوند و فرصتی برای کسانی‌اند که دسترسی به بازارهای رسمی ندارند.

باوجوداین، سیاست‌های فضای مجازی در کشور روز به روز بیشتر به سمت محدود کردن کسب‌وکارها و فعالیت فروشگاه‌های اینستاگرامی‌ می‌رود. فقط در مرداد سه بار اینترنت به دلایل مختلف قطع یا دچار اختلال شد. همچنین به‌طور مشخص یک بار دسترسی به اینستاگرام برای کاربران ایرانی مختل شد. وزارت ارتباطات هم همچنان با نادیده گرفتن تأثیر اینترنت بر منبع درآمد این جمعیت بزرگ، قدمی برای اصلاح وضع اینترنت برنمی‌دارد.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.