روش آسان پخت کیک پیتزا در منزل

کیک پیتزا یکی از روش‌های پخت پیتزا است که شبیه کیک بوده و طعم بسیار دلچسب و خوش‌مزه‌ای دارد. در این روش مواد با خمیر مخلوط و در فر پخته می‌شود.

به گزاش فاواپرس، کیک پیتزا یکی از روش‌های پخت پیتزا است که شبیه کیک بوده و طعم بسیار دلچسب و خوش‌مزه‌ای دارد. در این روش مواد با خمیر مخلوط و در فر پخته می‌شود.

امروزه فست فود‌ها یکی از مهم‌ترین گروه‌های غذایی در جهان هستند که تنوع بالایی دارند و به عنوان غذایی مدرن با طعم و سبک جدید جای خود را در برنامه غذایی مردم دنیا باز کرده‌اند. پیتزا یکی از مهم‌ترین و پر طرفدارترین نوع فست فودهاست که اولین بار در کشور ایتالیا تهیه شد؛ سپس پخت آن در سراسر جهان رواج پیدا کرد. پیتزا در طعم‌های گوناگون مانند پیتزای سبزیجات، مرغ، گوشت، پپرونی، پنیر و… تهیه می‌شود که دارای طیف گسترده‌ای از طعم و مزه است.

کیک پیتزا نوعی روش پخت پیتزا است که در آن به جای اینکه خمیر پیتزا جداگانه آماده شود و مواد روی آن قرار بگیرد، از همان ابتدا مواد پیتزا را با خمیر مخلوط می‌کنند، به صورتی که این پیتزا به صورت کیک پخته می‌شود.

کیک پیتزا تجربه جدیدی از خوردن پیتزا است که طعم دلچسبی دارد و به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما این مدل پیتزای خوشمزه را در منزل تهیه و میل کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک پیتزا همراه با نکات مهم و فوت و فن‌های مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کیک پیتزا

  • آرد سفید: ۲ لیوان
  • تخم مرغ: ۲ عدد
  • روغن مایع: نصف لیوان
  • شیر ولرم: سه چهارم لیوان
  • شکر: ۱ قاشق چای‌خوری
  • خامه صبحانه: ۲ قاشق غذاخوری
  • پودر خمیر مایه: ۱ قاشق غذاخوری
  • بکینگ پودر: ۱ قاشق مرباخوری
  • سینه مرغ پخته و خرد شده: ۱ لیوان
  • فلفل دلمه‌ای: ۱ عدد
  • قارچ خرد شده: ۱ لیوان
  • پنیر پیتزا: ۱ لیوان
  • نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه کیک پیتزا

فاواپرس / آموزش پخت کیک پیتزا در منزل

نکات مربوط به قارچ

قارچ طبع گرمی دارد و سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد معدنی، آمینو اسید، فیبر، مس، آهن، آنتی اکسیدان، آمینو اسید و… است؛ همچنین در پیش‌گیری از سرطان سینه و پروستات موثر است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند. هنگام خرید قارچ به این نکته توجه داشته باشید که قارچ تازه حتماً نباید سفید و شفاف باشد.

یکی از راه‌های تشخیص قارچ سالم این است که قارچ باید تا حدودی سنگین باشد. اگر قارچ سبک و توخالی باشد، سالم نیست. کلاهک قارچ سالم نباید شکاف داشته باشد؛ همچنین بهتر است قارچ‌هایی را که روی پوست آن‌ها لکه قهوه‌ای دارند، خریداری نکنید و اگر خریداری کردید، حتماً به صورت پخته آن را مصرف کنید.

نکات مربوط به پودر خمیر مایه

فاواپرس / آموزش پخت کیک پیتزا در منزل

خمیر مایه یا مخمر یکی از انواع مخمر است که در پخت نان، پیراشکی، پیتزا و… از آن استفاده می‌شود. استفاده از پودر خمیر مایه در خمیر باعث تولید گاز کربنیک و مواد آلی می‌شود و در نتیجه افزایش حجم خمیر و عطر و طعم خوب آن را به همراه خواهد داشت و نان و شیرینی را پوک و توخالی می‌کند.

پودر خمیر مایه را می‌توانید در منزل و در محیطی که زیاد گرم نباشد، نگهداری کنید. پس از باز کردن بسته خمیرمایه حتما آن را در فریزر نگه دارید. خمیر مایه بعد از چند ماه کیفیت اولیه خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین بهتر است آن را به اندازه‌ای که مصرف دارید، خریداری کنید.

نکات مربوط به فلفل دلمه‌ای

فاواپرس / آموزش پخت کیک پیتزا در منزل

همان‌طور که می‌دانید فلفل دلمه‌ای سبزی پرخاصیتی است که مصرف آن به تمامی افراد به‌ویژه کودکان توصیه شده است. این سبزی دارای سه رنگ سبز، زرد و قرمز است که رنگ سبز آن طعم قوی‌تری دارد. فلفل دلمه‌ای به دلیل مواد مغذی ازجمله ویتامینی که دارد، منشأ درمان سرماخوردگی است و همچنین برای درمان کم‌خونی، حفاظت از چشم و تقویت قوه بینایی و رفع یبوست بسیار مفید است.

ته فلفل دلمه‌ای برجستگی‌هایی وجود دارد. فلفل دلمه‌هایی که چهار برجستگی در زیر خود دارند، ماده هستند. فلفل دلمه‌ای ماده پر تخم است و طعم شیرینی دارد؛ بنابراین برای تهیه انواع سالاد و خام‌خواری مناسب‌تر از فلفل نر است. فلفل دلمه‌ای که سه برجستگی در زیر خود دارد، نر است. تخم کم‌تری دارد و تندتر است. برای غذا پختن از آن استفاده می‌شود و در آشپزی کاربردی‌تر است. برعکس فلفل دلمه‌ای ماده بعد از تفت دادن و پختن اصلاً تلخ نمی‌شود و خوشمزه باقی می‌ماند.

نکات مربوط به پنیر پیتزا

فاواپرس / آموزش پخت کیک پیتزا در منزل

پنیر پیتزا نوعی از پنیر موزارلا با رطوبت پایین است که گاه در ترکیب با پنیر‌های دیگر ارائه می‌شود. پنیر پیتزا دارای کربوهیدرات، پروتئین، کلسیم، فسفر، پتاسیم، سدیم، تیامین و انواع ویتامین‌های گروه A و B است. مصرف پنیر پیتزا همراه با سبزیجات خام و پخته باعث می‌شود که چربی و مواد ناسالم موجود در آن کم‌تر جذب بدن شوند.

از ویژگی‌های یک پنیر پیتزای مرغوب این است که پنیر هنگام جویدن نباید حالت آدامس در دهان داشته باشد. همچنین یک پنیر پیتزای مرغوب به هیچ‌وجه پس از پخت روغن پس نمی‌دهد. برای خوشمزه‌تر شدن پیتزا توصیه می‌شود که دو یا سه مدل پنیر پیتزا را با هم مخلوط کنید.

طرز تهیه مرحله به مرحله کیک پیتزا

فاواپرس / آموزش پخت کیک پیتزا در منزل

۱ ـ برای شروع کار پخت کیک پیتزا ابتدا شیر ولرم را داخل یک لیوان بریزید؛ سپس پودر خمیر مایه و شکر را به آن اضافه کنید و با قاشق خوب هم بزنید. یک نعلبکی روی لیوان بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه زمان بدهید تا خمیر مایه به عمل بیاید.

۲ ـ تخم مرغ‌ها را داخل یک کاسه مناسب بشکنید؛ سپس خامه صبحانه، نمک، فلفل سیاه و پودر آویشن را اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا تخم مرغ کاملا باز شود.

۳ ـ در مرحله بعد خمیر مایه به عمل آمده را همراه با روغن مایع به مواد اضافه کنید و هم بزنید؛ سپس قارچ خرد شده و تفت داده شده، فلفل دلمه‌ای خرد شده، سینه مرغ و پنیر پیتزا را اضافه کنید و هم بزنید تا همه مواد با همه مخلوط شوند.

۴ ـ در آخر آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط کرده‌اید، با الک طی سه مرحله به مواد بالا اضافه کنید و با همان همزن دستی یا لیسک هم بزنید تا آرد کاملا با مواد مخلوط شود.

۵ ـ حالا کف قالب مورد نظر را کاغذ روغنی پهن کنید و مایه کیک پیتزا را داخل آن بریزید. سطح مواد را صاف کنید و روی آن به دلخواه چند برش قارچ و فلفل دلمه‌ای ورقه شده بچینید و کمی پنیر پیتزا بریزید. قالب را داخل فر ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه قرار بدهید تا کیک پیتزا بپزد. ۵ دقیقه آخر پخت گریل را روشن کنید تا روی کیک هم طلایی شود.

اگر در منزل فر ندارید، می‌توانید کف یک ماهی تابه را کاغذ روغنی پهن کنید و مواد را داخل آن بریزید. درب ماهیتابه را دمکنی بگذارید و حرارت را کم کنید. حدودا ۳۵ تا ۴۰ دقیقه زمان لازم است تا کیک پیتزا روی گاز آماده شود، نوش جان.

نکته

برای مواد داخل کیک پیتزا می‌توانید به جای مرغ به دلخواه از گوشت چرخ کرده، انواع ژامبون و سوسیس استفاده کنید.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.