به گزارش فاواپرس، این اپلیکیشن با هدف بهبود تجربه کاربران در خرید و فروش کالاهای نو و دست دوم و همینطور ارائه خدمات فعالیت خود را آغاز کرده و اعلام شده که در این مرحله تمام امکانات آن رایگان است.
به گفته «امیر حسن موسوی» کاربران پیندو میتوانند آگهی خود را به ۴ میلیون تنوع کالایی در دیجیکالا بچسبانند. در نتیجه آگهی کاربران علاوه بر پیندو، در دیجیکالا نیز به نمایش در میآید و در دسترس ۴۰ میلیون بازدیدکنندهی ماهانه دیجیکالا هم قرار میگیرد. به این ترتیب، بازدیدکنندگان میتوانند در کنار کالاهای نو، آگهی کاربران را هم برای همان کالا مدنظر قرار دهند و چه بسا تصمیم بگیرند با قیمت مناسبتری خرید کنند: ««۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه دیجی کالا این موارد را میبینند و همچنین قیمتگذاری میتواند عادلانهتر باشد چرا که قیمت نوی کالا مشخص است.»
وصل شدن آگهیها به کالاهای دیجیکالا در اپلیکیشن پیندو یک ویژگی دیگر نیز دارد و آن عدم نیاز به وارد کردن اطلاعات و مشخصات برای کالاها و تسهیل دسترسی به مشخصات یک محصول و همچنین مشاهده و بررسی نظرات کاربران در مورد آن محصول در دیجیکالاست.
به گفته موسوی در پیندو بخش خدمات نیز وجود دارد: «کسی که کار خیاطی میکند میتواند خدمات خود را در بخش فروش لباس دیجی کالا قرار دهد.» در واقع اپلیکیشن پیندو علاوه بر امکان ثبت آگهی آنلاین خرید و فروش کالا، به ارائه خدمات نیز میپردازد. این یعنی کسانی که به جای کالایی خاص، ارائه دهنده خدمات متنوعی هستند با اپلیکیشن پیندو میتوانند خدمات خود را با توجه به گروههای کالایی دیجیکالا معرفی کنند و به فروش بگذارند. این قابلیت بازه گستردهای از ارائه خدمات خیاطی در دسته مد و پوشاک یا تعمیر موبایل در دسته کالاهای الکترونیک را شامل میشود.
هدف اصلی پیندو، بهبود تجربه کاربران پلتفرم مارکتپِلیس دیجیکالا، دسترسی به قیمتهای بهتر برای مشتریان و امکان فروش کالاهای مرجوعی برای فروشندگان به عنوان کالای دست دوم و با ذکر مشخصات دقیق و فراهم کردن بستری جدید برای رفع نیاز مشتریان و فروشندگان برای خرید و فروش کالاها و خدماتشان است.
تمامی کاربران اندروید و iOS میتوانند از طریق سایت این اپلیکیشن و استورهای مختلف اندرویدی و iOS به صورت مستقیم نسبت به دانلود و استفاده از اپلیکیشن پیندو اقدام کنند.