اختلال در ایتا مربوط به شبکه ارتباطی کشور است

اختلال در ایتا در ماه‌های اخیر گلایه بسیاری از کاربران این پیام‌رسان داخلی را به همراه داشته است. آنها از کندی این پیام‌رسان داخلی و اختلال آن در برخی از ساعت‌های شبانه‌روز گلایه داشتند. مدیرعامل این برنامه علت اصلی این اختلال‌ها در هفته‌های اخیر را به شبکه ارتباطی کشور مرتبط دانست.

به گزارش فاواپرس، محسن غفاری، مدیرعامل ایتا در گفت‌وگویی در مورد اختلال در ایتا با بیان این که اختلال‌ها دو دسته‌اند یا مرتبط به سیستم ایتا هستند یا به شبکه کشوری مربوط است، گفت: در چند هفته اخیر اختلالی که مرتبط با ایتا باشد، نداشته‌ایم. گاهی اختلال‌هایی دیده می‌شود که مرتبط با شبکه کشوری است و در حال برطرف شدن است.

غفاری ادامه داد: در دو سه هفته اخیر چنین اختلال‌هایی محدود بوده فقط گاهی در بعضی ساعت‌های شب برای برخی مردم مشکلاتی ایجاد می‌شده که ارتباطی با سیستم ایتا نداشته است.

مشکلات کاربران دارای آیفون به تحریم مربوط است

مدیرعامل ایتا در پاسخ به پرسشی درباره مشکلاتی که کاربران دارای آیفون در استفاده از ایتا دارند گفت: فقط ۲ درصد از کاربران ما دستگاه آیفون دارند و نرم‌افزار را از طریق اپ‌استور‌های ایرانی تهیه کرده‌اند. متاسفانه نسخه iOS ما کمی قدیمی است به این دلیل که خود شرکت اپل نرم‌افزار‌های ایرانی را تحریم کرد.

غفاری افزود: بعد از این تحریم ضربه بزرگی به برنامه‌نویسان iOS و اپلیکیشن‌های iOS زده شد به گونه‌ای که هنوز ما نتوانسته‌ایم به دلیل آسیب‌های این ضربه بلند شویم.

او در خصوص راهکارهای برطرف شدن مشکلات نسخه iOS ایتا گفت: به تازگی از استورهای داخلی استفاده می‌کنیم و امیدواریم در نسخه آتی این مشکلات تا حدی برطرف شود اما علت اصلی مشکلات تحریمی است که از سوی شرکت اپل اعمال شده و تا زمانی که رفع نشود، نمی‌توانیم موفقیت بزرگی در بهبود نسخه iOS کسب کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.