سازمان ثبت احوال از سامانه تشخیص چهره بهره می‌گیرد

سامانه تشخیص چهره در ثبت احوال مورد بهره‌برداری قرار گرفت. این سامانه با پردازش تصویر و تشخیص چهره امکان ورود افراد به سامانه را فراهم می‌کند.

به گزارش فاوا پرس،‌ هاشم کارگر، رییس سازمان ثبت احوال کشور از رونمایی سامانه تشخیص چهره در این سازمان خبر داده و اعلام کرد این سامانه با هدف ارتقای خدمات به شهروندان مورد بهره‌برداری قرار گرفته است. این سامانه امکان پردازش تصویر و تشخیص چهره به عنوان ورودی سامانه، از میان تصاویر موجود در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور را فراهم می‌کند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اعلام این خبر به ایسنا درباره برنامه‌های این سازمان برای بهبود کیفیت خدمات به شهروندان چنین توضیح داده است: سازمان ثبت احوال کشور در نظر دارد برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات به شهروندان در خصوص استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین احراز هویت، تولید بدنه و تراشه کارت هوشمند ملی، ارتقاء و هوشمندسازی تجهیزات صدور شناسنامه، تولید اسکنرهای اثر انگشت و عنبیه، ابزارهای تصویربرداری و پردازش تصویر برای شناسایی و کشف جعل، تجهیزات امنیتی و ذخیره‌ساز و تولید کلید و گواهی الکترونیک، از ظرفیت و توان شرکت‌های دانش‌بنیان نیز استفاده کند.

کارگر همچنین بر لزوم بهره‌گیری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرده است که انجام مطالعه در این خصوص به منظور افزایش سطح اتقان اسناد و مدارک هویتی صورت پذیرفته است. در این رابطه تولید برخی نرم‌افزارهای مورد نیاز سازمان از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان انجام می‌پذیرد. همچنین، در تجهیز فناورانه مرکز داده و ادارات تابعه، از توان تولیدی شرکت دانش‌بنیان استفاده می‌شود.

رییس سازمان ثبت احوال از تلاش این سازمان برای استفاده از ظرفیت‌های فناورانه خبر داده و اعلام کرد: در سازمان ثبت احوال ایجاد اداره کل امنیت فناوری و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گرفته بود که با هدف ارتقای امنیت فناوری اطلاعات به‌عنوان بازوی اجرایی موضوع در معاونت فناوری اطلاعات ایجاد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.