کلیات پیش‌نویس لایحه حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد

کلیات پیش‌نویس لایحه «حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی» در هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال تصویب شد.

به گزارش فاواپرس، در این جلسه، لایحه پیشنهادی حمایت و حفاظت از داده‌های شخصی که در کمیسیون ویژه اقتصاد دیجیتال تهیه و تدوین شده بود مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس آن چه روابط عمومی وزارت ارتباطات اعلام کرده، کلیات این طرح مورد تصویب قرار گرفته است.

این لایحه پس از تصویب در کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به هیات دولت ارجاع داده خواهد شد تا به تصویب برسد و پس از آن برای تبدیل شدن به قانون به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده می‌شود.

هفتمین جلسه کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال به ریاست عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و با حضور محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری؛ پیمان جبلی، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی و نمایندگان وزرای اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صنعت، معدن و تجارت، اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی برگزار شد.

ابتدای زمستان سال جاری، عیسی زارع‌پور اعلام کرد: «در خصوص حفظ حریم خصوصی تاکنون کارهای زیادی انجام شده است که یکی از آنها لایحه حفاظت از داده و حریم خصوصی است که اکنون در حال طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس است. تدوین این لایحه یعنی ما از داده‌های شخصی مردم در پلتفرم داخلی حفاظت می‌کنیم.»

زارع‌پور در بیست‌وششمین جلسه کمیسیون راهبری کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال دولت گفته بود: «مهمترین ویژگی این قانون برطرف کردن نگرانی مردم از حفظ حریم خصوصی و داده های خود در پلتفرم های داخلی است که باید نظام‌مند شوند.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.