دیدار مدیرعامل فناپ با دانشجویان ورودی 1401 کارشناسی کامپیوتر دانشگاه خاتم

دکتر شهاب جوانمردی، مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ، با دانشجویان دوره اول کارشناسی کامپیوتر دانشگاه خاتم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از واحد روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، ۱۰نفر از رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته کارشناسی مهندسی کامپیوتر، با همکاری شرکت فناپدر دانشگاه خاتم پذیرفته شدند و در این راستا دکتر شهاب جوانمردی،مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ روز یکشنبه، ۳۰بهمن‌۱۴۰۱، در بازدید از دانشگاه خاتم در فضایی صمیمی و دوستانه با این دانشجویان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهاب جوانمردی با نگاه به زندگی‌زیسته‌ی خود، خطاب به دانشجویان کامپیوتر دانشگاه خاتم گفت: «اگرچه زندگی هر فردی منحصربه‌فرد است اما برخی از نقاط آن می‌تواند قابل‌استفاده برای سایرین باشد و اینگونه دیدارها فرصت مناسبی برای انتقال تجربه‌ها و دانسته‌هاست.»

مدیرعامل فناپ با تاکید بر لزوم داشتن هدف و چشم‌انداز برای آیندهدانشجویان گفت: «داشتن ماموریت و تعریف چشم‌انداز برای آینده اقدام درستی است اما شاید به مرور به استدلال‌ها و تفاوت‌های بیشتری از خودتان برسید و شناخت‌تان بیشتر شود؛ این مساله سبب خواهد شد که آینده مدام در ذهن شما تغییر کند و البته این موضوع بسیار خوب است.»

دکتر جوانمردی از دانشجویان خواست که در دوره کارشناسی، جست‌وجوگر باشند و نه تنها در حوزه کاری و تحصیلی خود به جست‌وجوگری بپردازند،بلکه حتما به حوزه‌های دیگری مانند هنر، ادبیات و تاریخ و … هم ورود کنند؛چرا که دیگر این فرصت‌ها به‌راحتی فراهم نخواهد شد. وی در ادامه افزود: «همانطور که سن بالا می‌رود، چالش‌ها بیشتر شده و فرصت‌های‌ ما اغلب صرف مواردی می‌شود که دیگر لزوما برای آن برنامه‌ریزی نکرده‌ایم. معتقدم جست‌وجوگری و پرسش‌گری می‌تواند مهم‌ترین خصیصه‌ی دوره‌ی کارشناسی باشد.»

مدیرعامل فناپ موضوع دیگری که برای دانشجویان دارای اهمیت خواهد بود را استفاده از شبکه‌ای عنوان کرد که در آن قرار گرفته‌اند و خطاب به آنها گفت: «از مجموعه‌ای که در آن هستید بیشترین استفاده را ببرید؛ به‌این معنی که شما می‌توانید با یک شبکه بزرگ انسانی ارتباط برقرار کنید و ببینید چه افرادی با چه پتانسیل‌هایی در اطراف شما وجود دارند. ارتباط خود را با دانشگاه، سایر رشته‌ها و مجموعه فناپ و گروه مالی پاسارگادتقویت کنید. چند سال طول خواهد کشید که اهمیت و ارزش این شبکه ارتباطی در زندگی شما نمایان شود.»

دکتر جوانمردی از دانشجویان خواست که به خودشان فرصت اشتباه‌کردن بدهند:‌ «قرار نیست که شما همیشه بهترین کارها را انجام دهید؛ فرصت اشتباه و شکست، خاطرات جدی‌تری هستند و همیشه از شکست ودرس‌آموزه‌ها، می‌توان بیشتر یاد گرفت. همچنین نباید فقط به‌دنبال این هدف باشید که در هرکاری بهترین و شاخص باشم و شکست نخورم. ممکن است یک مسیری را برای ۱۰ بار امتحان کنید اما موفق نشوید و تغییر مسیر بدهید. چه بسا حوزه و رشته‌ی خود را تغییر دهید. شاید از میان شما یک جامعه‌شناس و یا یک هنرمند خوب بیرون بیاید.»

مدیرعامل فناپ خطاب به دانشجویان گفت: «‌به خودتان اجازه سیال‌بودن ذهن‌تان را بدهید. بزرگ‌بودن آرزوهای‌تان مهم است. آرزوی شما نباید به یک مهندسِ برجسته شدن در یک شرکت داخلی ختم شود. آرزوهای بزرگ،انگیزه‌ی شما را تقویت کرده و در نهایت آنچه که با همه محدودیت‌ها محقق می‌شود، حداقل رضایت خاطر شما را فراهم می‌کند. ما در مجموعه فناپ همراه شما هستیم و مسیری که تعریف کرده‌ایم را تمرین می‌کنیم تا بهتر انجام دهیم. حتما خطا و نقص داشته‌ایم، اما امروز به‌دنبال این هستیم که خروجی این دوره‌ها نسبت به سایر دانشگاه‌های هم‌عرض، خروجی کارآمدتری باشد و از نظر تئوری و عملی مهندسین کامپیوتری بهتر از آنچه که امروز در سایر دانشگاه‌های کشور تربیت می‌شوند، در این دانشگاه تربیت شوند.»

دکتر جوانمردی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان کامپیوتر دانشگاه خاتم، از دانشجویان خواست تا ارتباط خود با شرکت‌های گروه فناپ را توسعه دهند و یادآور شد: « بازخوردهای شما به ما کمک خواهد کرد که وضعیت بهتری را رقم بزنیم. نوع نگاه نسل شما به یادگیری و حل‌مساله با نسل ما متفاوت بوده و برای ما واجد آموزه است. بنابراین این ارتباط باید دوطرفه باشد.»

گفتنی است دانشجویان پذیرفته‌شده در دوره کارشناسی کامپیوتر دانشگاه خاتم در یک برنامه‎‌‌ی بلندمدت با تاکید بر آموزش و مهارت‌افرایی مورد نیاز شرکت‌های فناوری‌اطلاعات، و برنامه‌ریزی و نظارت گروه شرکت‌های فناپ وبه‌ویژه داتین، به‌شرط موفقیت در تحصیل می‌توانند مسیر شغلی آینده خود را در گروه شرکت‌های فناپ شکل دهند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.