همکاری استارت‌آپ‌های اکوسیستم فناوری برای کمک به زلزله‌زدگان خوی

جمعی از شرکت های اکوسیستم استارت‌آپی ایران بعد از زلزله خوی تصمیم گرفتند از ظرفیت‌های خود برای کمک به مردم زلزله‌زده خوی استفاده کنند و در قالب یک پویش، مایحتاج اصلی زلزله‌زدگان را برای عبور از بحران فراهم کنند.

به گزارش فاواپرس، این همراهی با دعوت پادرو پلتفرم هوشمند پرداخت و ارسال کالا برای فروشگاه‌های آنلاین آغاز شد. در این هم‌افزایی شرکت‌های دیجی‌کالا، اسنپ، فلایتیو، زیتل، فناپ، زرین‌پال، دکترتو، فناپ تلکام، فناپ تک، پارسا، دیوار، کافه بازار، تکنولایف و آچارباز، تریبون و ماهکس شرکت کرده و در تامین چند هزار قلم کالای اساسی زلزله‌زدگان نقش داشته‌اند.

سحر افاضلی مدیرروابط عمومی برند پادرو به‌عنوان بانی این کمپین با اشاره به اینکه این پویش و هم‌افزایی برای نخستین بار در اکوسیستم اتفاق افتاده است گفت:«هر کدام از استارت‌آپ‌ها به شکل ذاتی برای جامعه ارزش افزوده خلق می‌کنند ولی پیدا کردن نقش آنها در زمان بحران مهمترین مساله‌ای بود که در این پویش به آن توجه کردیم. ما در پادرو از زیرساخت‌هایمان استفاده کرده و توانستیم در زمانی مناسب یعنی کمتر از ۱۰ ساعت کمک‌های جمع‌آوری شده را به خوی برسانیم. دیگر استارت‌آپ‌ها هم هر کدام در تامین کالا یا دارو توانایی داشتند از آن استفاده کرده و به در کوتاه‌ترین زمان توانستند کالاهای مورد نیاز را تامین کنند. به طور مثال دیجیکالا در قالب طرح «دیجیکالا مهر» در این پویش همراه بود و بستری را برای مشارکت مشتریان خود فراهم کرد، «دکترتو» به‌عنوان یک پلتفرم فعال در حوزه پزشکی در تامین دارو و گروه اسنپ برای تامین بخشی از کالاها از شبکه وسیع تامین‌کنندگان خود استفاده کرد یا تکنولایف به‌عنوان یک تامین‌کننده لوازم دیجیتال و لوازم خانگی با سرعت توانست وسایل گرمایشی لازم را فراهم کند.

افاضلی ادامه داد:«تیم پادرو علاوه بر ارسال اقلام اهدایی از سوی کسب‌وکارها برای نظارت بر توزیع اقلام به خوی سفر کرد و در بازدید میدانی از شهرخوی و روستاهای اطراف از میزان آسیب به خانه‌ها و نحوه توزیع کمک‌ها اطلاعاتی را برای ادامه مسیر کمک‌رسانی به هموطنان خوی جمع‌آوری کرد.»

در ادامه‌ی جلسه قرار شد این دسته از جلسات همفکری در اکوسیستم ادامه پیدا کند، چرا که قرار گرفتن این شرکت‌ها در کنارهم به بهبود فرآیند امداد رسانی منجر خواهد شد.

در این رویداد به مسیر پیش رو برای ادامه امدادرسانی به مردم زلزله زده خوی پرداخته شد. کمک به مقاوم‌سازی بناها و تعمیر خانه‌های آسیب دیده و جلب مشارکت استارتاپ‌های پیشرو در زمینه معماری یا ساخت‌وساز از جمله مباحثی بود که در این رویداد به آن اشاره شد.

این گروه از کسب‌وکارها تصمیم دارند با جمع‌آوری تجربیات خود در این بحران و حفظ آن برای بحران‌های بعدی بتوانند پویاتر و موثرتر به نقش خود در جامعه عمل کنند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.