رییس جمهور دبیر شورای عالی فضای مجازی را مامور بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی اینترنت کرد

رییس جمهور طی حکمی محمدامین آقامیری را به دبیری شورای عالی و ریاست مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد. در این حکم «بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی با تاکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی و توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی» یکی از ماموریت‌های آقامیری، چهارمین دبیر این شورا، عنوان شده است.

به گزارش فاواپرس، پس از انتخاب محمدامین آقامیری، معاون پیشین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اکنون رئیس‌جمهور حکم او را امضا کرده است.

ابراهیم رییسی در حکم آقامیری بر تحقق اهداف متعددی تاکید کرده است که موارد زیر را شامل می‌شود: تحقق دولت هوشمند و حکمرانی فناورانه و مبتنی بر داده به منظور بسط عدالت و شفافیت، ارتقای مشارکت اجتماعی و تسهیل زندگی مردم از طریق توسعه خدمات هوشمند دیجیتالی، تکمیل و توسعه شبکه ملی اطلاعات تقویت سیاست‌های صیانت از حریم خصوصی کاربران و امنیت سایبری، تلاش برای حضور خدمات و محصولات و سکوهای ایرانی در سطح جهانی با تاکید بر کشورهای منطقه و جوامع دارای ارزش های مشترک فرهنگی-اجتماعی، حمایت حداکثری از مراکز علمی، تحقیقاتی، دانشگاهی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در عرصه مجازی با سیاست گذاری هوشمندانه و روزآمد با تاکید بر توسعه هوش مصنوعی و گسترش صنایع هوشمند و رشد کارآفرینی و نوآوری بخش خصوصی و مردمی، توجه ویژه به اقتصاد دیجیتالی و رشد سهم آن در اقتصاد و تولید ملی، دیپلماسی و تعامل فعال بین‌المللی برای پیشبرد اهداف مصوب، مواجهه هوشمندانه با فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی با رویکرد بسط فرهنگ ایرانی- اسلامی بالاخص در زمینه سبک زندگی و مقابله موثر با تهاجم فکری -فرهنگی دشمن، تحول در دبیرخانه و مرکز ملی با استفاده از ظرفیت نیروهای جوان، نخبه، مومن و انقلابی و تلاش برای تحقق کامل سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی.

همچنین یکی از اهداف جالب توجهی که در این حکم برشمرده شده «بازنگری در سیاست‌های مسدودسازی فضای مجازی با تاکید بر ارزش‌های دینی و انقلابی و توجه به اقتضائات نوین فضای مجازی» است.

آقامیری که با تصدی معاونت نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات به این وزارتخانه آمد و پس از آن به رگولاتوری رفت، جانشین ابوالحسین فیروزآبادی می‌شود که از سال ۹۴ در این سمت بود و نهایتاً استعفا کرد. فیروزآبادی پس از محمدحسن انتظاری به شورای عالی فضای مجازی رفت. پیش از انتظاری نیز، مهدی اخوان بهابادی اولین دبیر شورا بود که اکنون مدیرعامل همراه اول است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.