به گزارش فاواپرس، نوکیا در آستانه کنگره جهانی موبایل بارسلون اعلام کرد که میخواهد برای اولین بار در حدود ۶۰ سال اخیر هویت برند خود را تغییر دهد و در همین راستا از لوگوی جدیدی هم رونمایی کرده که اولین تغییر لوگوی نوکیا در ۴۵ سال محسوب میشود. این تغییرات نویدبخش تغییراتی بزرگ برای رشد این شرکت تولیدکننده تجهیزات مخابراتی در آینده خواهد بود.
بهگزارش رویترز، لوگوی جدید نوکیا از پنج شکل متفاوت تشکیل شده است که کلمه NOKIA را میسازند. دیگر خبری از رنگ آبی برای این واژه نیست و این لوگو بسته به زمینه کاربردی خود میتواند با رنگهای متفاوتی ظاهر شود.
«پکا لوندمارک»، مدیرعامل نوکیا، میگوید: «[قبلاً] پیوندی با تلفنهای هوشمند وجود داشت و حالا ما یک شرکت فناوریهای تجاری هستیم.» آقای لوندمارک این سخنان را یک روز مانده به آغاز کنگره جهانی موبایل که فردا در بارسلونا آغاز میشود، بیان کرد.
نوکیا استراتژیهای جدیدی را دنبال میکند
مدیرعامل جدید نوکیا پس از تصدی این صندلی در سال ۲۰۲۰ استراتژی تازهای را برای این شرکت در نظر گرفت که شامل سه مرحله است: بازنشانی، شتابدهی و توسعه. اکنون بهنظر میرسد که با پشت سر گذاشتن مرحله بازنشانی، نوبت به آغاز مرحله دوم رسیده است.
لوندمارک میگوید: «ما پارسال در تجارت خود رشد بسیار خوب ۲۱ درصدی را تجربه کردیم که در حال حاضر حدود ۸ درصد از فروش ما یا تقریباً ۲ میلیارد یورو را شامل میشود. میخواهیم این رقم را در سریعترین زمان ممکن دو برابر کنیم.»
نوکیا در نظر دارد که دوباره مسیر رشد کسبوکارهای مختلف خود را بررسی کند و رویکردهای جایگزین از جمله سرمایهگذاری را در نظر داشته باشد. این شرکت میگوید میخواهد فقط در بازارهای فعال باشد که میتواند در آنها پیشگام باشد.