رییس سازمان نصر تهران: ما اپوزیسیون نیستیم ما خود پوزیسیونیم

حسین اسلامی، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفته‌ کسانی را که آنها را در سالی که گذشت اپوزیسیون خوانده بودند رد کرد و خود را جزو پوزیسیون قرار داد.

به گزارش فاواپرس، حسین اسلامی، در نشست خبری پایان سال سازمان نصر، تاکید کرد: ما همان کسب و کارهایی هستیم که تنها مطالبه حقوق کسب و کارها را داشتیم و داریم.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران گفت: در عین حال که از پلتفرم‌های داخلی حمایت می‌کنیم، صراحتا مخالفت خود را با محدودیت‌ و تحریم پلتفرم‌های خارجی اعلام می‌کنیم. خبرهایی مبنی بر اینکه نصر «پادوی متا» است در یک سری رسانه‌‌ها منتشر شد و ما را در قالب اپوزیسیون جای دادند. بلکه ما خود پوزیسیون و همان کسب و کارهایی هستیم که تنها حقوق کسب و کارها و صنفی خود را مطالبه کرده‌ایم.

اسلامی همچنین به صورت مختصر به گزارش یک ساله گذشته نصر پرداخت و توضیح داد: سال ۱۴۰۲ آخرین سال پیش روی دوره ششم نصر است و ما در سال‌ گذشته در عین حال که با سختی‌های زیادی مواجه شدیم اما دستاوردهای خوبی نیز به دست آوردیم.

تبرئه مدیرعامل دیوار

اسلامی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که ما به شدت پیگیر آن بودیم و به آن دست یافتیم تبرئه اشکان آرمندهی مدیرعامل دیوار بود زیرا که ما قاطعانه بر این باوریم مسئولیت محتوا در پلتفرم بر عهده ناشر آن است. همچنین اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای طبق استفساریه‌ حقوقی دولت و مجلس دیگر تحت قانون خاص نظام صنفی رایانه‌ای فعالیت می‌کنند و از همین رو لازم نیست پروانه کسب از اتحادیه دریافت کنند. این هم یکی دیگر از اقدامات مهمی بود که نصر در سال گذشته انجام داد و دیگر اعضا با مشکل پلمب کسب و کار خود مواجه نمی‌شوند.
موضوع داوری در حوزه فاوا هم از موضوعاتی بود که در سال ۱۴۰۰ با قاطعیت آن را پیگیری کردیم و امیدواریم کسب و کارها این موضوع را بیشتر جدی بگیرند. چون قوانین این حوزه با سایر بخش‌های سنتی فرق دارد و استفاده از داوری تخصصی به کسب و کارها کمک می‌‌کند.

یکپارچه‌سازی فعالیت‌های نصر

حسین اسلامی در ادامه به همکاری‌های مشترک نصر با دبیرخانه مشترک فراکسیون اقتصاد دیجیتال اشاره کرد و افزود: ما در سال گذشته تلاش کردیم ارتباط نزدیکی با مجلس برقرار کنیم و نمونه پیگیری‌هایی که از جانب آقای توانگر در مجلس در ارتباط با اینترنت شد، هم از پیگیری‌های نصر و ارتباط این سازمان با مجلس بود.

او وابستگی کمتر به حق عضویت اعضا را هم در سال گذشته از دستاوردهای این سازمان عنوان کرد.

رییس سازمان صنفی رایانه‌ای استان تهران، تصریح کرد: برنامه‌ریزی کردیم که تعامل نصر تهران با سایر استان‌ها را گسترش دهیم تا زمینه رشد سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در کل کشور به صورت یکپارچه فراهم کنیم. نصر تهران کوشیده است با تشکیل کمیسیون تولید حمایت خود از تولید ملی را حمایت کند. نصر ضمن اینکه مخالف فیلترینگ و محدودسازی پلتفرم‌های بین‌المللی است از سکو‌های داخلی حمایت می‌کند و در این راستا بار‌ها جلساتی با پلتفرم‌های ایرانی داشتیم و هرگاه که مشکلی برای اپلیکشن‌های ایرانی پیش می‌آید، سعی می‌کنیم از ابزار‌های قانونی برای حمایت حداکثری استفاده کنیم.

اسلامی تأکید کرد: تمهیدی اندیشه شده است که ساختمان جدیدی برای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در منطقه ۲۲ خریداری و مورد بهره‌برداری نصر و شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات قرار گیرد. به زودی مرکز پژوهش‌های نصر نیز راه‌اندازی می‌شود. برخی از کمیسیون از سال آینده برگزار می‌شوند.

او در ادامه توضیح داد: ما در زمینه یکپارچه‌سازی فعالیت‌های نصر در سراسر کشور هم پیش‌قدم بوده‌ایم و در سفر استانی که به زاهدان داشتیم متوجه ظرفیت‌های این استان در زمینه فعالیت‌های فناوری شدیم.

فاواپرس / حسین اسلامی:‌ رفع محدودیت برخی از پلتفرم‌ها طی چند ماه آینده/ به زودی مرکز پژوهش‌های نصر نیز راه‌اندازی می‌شود

ما لحظه‌ای از پیگیری مشکلات اینترنت متوقف نشده‌ایم

اسلامی در ادامه به موضوع پیگیری آزادی زندانیان حوزه فناوری اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با پیگیری شبانه‌روزی توانستیم به آزادی فعالان این حوزه برسیم و تصور نکنید که ما لحظه‌ای از پیگیری مشکلات حوزه اینترنت غافل بوده‌ایم. ما بارها با وزیر ارتباطات و حتی رییس مجلس شورای اسلامی نشست برگزار کرده‌ایم. اما می‌گویند این تصمیم‌ها در گرو شورای عالی امنیت کشور است.

او ادامه داد: برخی گمان می‌کنند ما خروجی‌ این اتفاقات را گزارش نمی‌کنیم. بلکه در واقع خروجی، مخالفت آنها با درخواست‌های ماست. ما می‌خواهیم حداقل اختلال اینترنت رفع شود و ما به دوران قبل از شهریور بازگردیم. ما را در قالب اپوزیسیون جای می‌دهند در حالی که ما خود پوزیسیونیم و تنها به دنبال حق و حقوق صنفمان هستیم. ما مخالف صریح اینترنت طبقاتی هستیم و بر این باوریم داشتن اینترنت آزاد حق عموم مردم است.

وی افزود: همچنان پیگیر رفع محدودیت‌ها، دسترسی به اینترنت و پلتفرم‌های بین‌المللی هستیم و امیدواریم برخی از محدودیت حداقلی در چند ماه آینده رفع شود. معتقدیم که، چون محدودیت‌ها به دلیل مسائل امنیتی بوده باید با رفع مشکلات همه محدودیت‌ها رفع شود. منظور از رفع محدودیت حداقلی برطرف شدن فیلتر برخی از پلتفرم‌ها مانند یوتیوب است، ولی آن‌چه بیش از هر نوع محدودیتی اهمیت دارد رفع اختلالات موجود است و این روز‌ها شاهد آن هستیم که حتی ارسال پیامک در شبکه ارتباطات کشور با اختلال مواجه است. البته همچنین خواستار برگشت وضعیت شبکه ارتباطات کشور به شهریورماه هستیم.

وی همچنین گفت: در سال جاری به ورزش بانوان نیز توجه شده است؛ علاوه بر مسابقات فوتبال، مسابقات تنیس روی میز نیز برگزار شده و برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان صنف در آینده خواهیم داشت.

در ادامه این نشست فرهاد کرم‌زاده، عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران اظهار کرد: طرح جامعی برای تعامل گسترده‌تر با نصر‌های استانی و حمایت مالی از همکاران نصر در استان‌ها به تصویب رسیده و اجرایی شده است. در کنار مرکز داوری موضوع اصلاح تعرفه‌ها را با جدیت دنبال می‌کنیم و می‌کوشیم مسئولیت قیمت‌گذاری را بر عهده اعضای سازمان نظام صنفی بسپاریم.

همچنین علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران گفت: علیرغم پنج دوره گذشته نصر در این دوره تعامل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران تنها با وزارت ارتباطات نبود و با قوه قضاییه، شورای شهر و سایر نهاد‌ها ارتباطات گسترده‌ای داشتیم. در خصوص تعرفه‌ها نیز برنامه‌های مختلفی را اجرا را کردیم و امیدواریم با تکمیل شدن فرایند تصویب تعرفه‌ها و با موافقت دولت شاهد اصلاح تعرفه‌های خدمات بخش خصوصی صنعت فناوری اطلاعات در سال آینده باشیم. منظور از تعرفه‌هایی که به آن اشاره کردیم تعرفه‌های صنفی است و می‌کوشیم در ابتدای بهار تعرفه‌ها را اصلاح می‌کنیم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.