عربستان استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر نئوم را آغاز کرد

عربستان سعودی در حال به خدمت گرفتن هزاران نفر برای شغل‌های مختلف در ابرشهر نئوم است.

فاواپرس: از نگهبان زندان تا مهندس، ابرشهر آینده نگرانه عربستان سعودی در حال به خدمت گرفتن هزاران نفر برای شغل های مختلف است. شهر نئوم (Neom) یک شهر بزرگ و بسیار مدرن خواهد بود که در نقطه مقابل ماهیت محافظه کارانه ای قرار دارد که بسیاری از این قلمرو بیابانی در نظر دارند. این ساخت و ساز عظیم شامل پروژه های بزرگی مانند The Line ،Sindalah و Oxagon خواهد بود.

فاواپرس / استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر «نئوم» عربستان آغاز شد

عربستان سعودی می خواهد که «باهوش ترین و بهترین» افراد حرفه ای را برای این شهر استخدام کنند و یک هاب تجاری بزرگ برای رقابت با دبی در امارات و دوحه در قطر ایجاد کند. در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از این پروژه ۵۰۰ میلیاردی تکمیل شده است. این شهر طوری طراح شده که ۹ میلیون نفر را در خوب جای دهد و اکنون آگهی هایی را برای هزاران شغل منتشر کرده است. شغل های مورد نیاز از تکنیسین تا مهندس و متخصص لجستیک و معمار متفاوت است.

فاواپرس / استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر «نئوم» عربستان آغاز شد

بر اساس اسناد منتشر شده از برنامه ریزی های صورت گرفته برای ابرشهر نئوم، خدمتکاران رباتیک خانه های این کارگران خارجی با دستمزد بالا را نظافت می کنند و این بدان معناست که نیازی به نگرانی در مورد امور خانه نیست. برنامه ریزی ها برای ساخت پروژه نئوم که توسط یک کنسرسیوم شخصی سرمایه گذاری حمایت می شود، چنان جاه طلبانه است که برخی از تکنولوژی های آن هنوز در مرحله تئوری قرار دارند.

نئوم در مرز عربستان با اردن و مصر قرار داشته و از سال ۲۰۲۵ پذیرای ساکنان و کسب و کارها خواهد بود.

این شهر به طور کامل از صفر ساخته شده و نور خورشید و باد، انرژی مورد نیاز آن را تامین خواهند کرد، شهری که وسعتی ۱۷ برابر شهر لندن خواهد داشت. فضای شهری آن طوری است که پهپادها می توانند در آن رفت و آمد نموده و یک مرکز برای توسعه ربات ها نیز دارد. همچنین در این شهر از تاکسی های پرنده استفاده خواهد شد. از بارور کردن ابرها نیز برای ایجاد ابرهای باران زا استفاده می شود، در کشوری خشک که وسعتی برابر با اروپای غربی دارد.

از دیگر پیشنهادات عجیب برای ابرشهر نئوم ، دایناسورهای رباتیک در جاذبه هایی به شکل پارک ژوراسیک و هنر رزمی رباتیک است که ماشین ها برای سرگرمی با هم مبارزه می کنند.

فاواپرس / استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر «نئوم» عربستان آغاز شد

همچنین عربستان سعودی قصد دارد یک قمر بزرگ مصنوعی بسازد که در طول شب روشن شده و یک جاذبه گردشگری عظیم به شمار خواهد رفت. ساخت شهر نئوم بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی است که قصد دارد وابستگی اقتصاد کشور به نفت را کاهش داده و یک اقتصاد متنوع ایجاد کند. مرکز شهر نئوم نیز ۵ میلیون نفر را در خود جای می دهد، جایی که یک آسمانخراش افقی به طول ۱۷۶ کیلومتر با نام The Line ساخته می شود. این سازه عجیب شامل ساختمان هایی به طول حدود ۴۸۰ متر خواهد بود که موازی با هم در بیابان عربستان به آسمان خواهند رفت.

فاواپرس / استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر «نئوم» عربستان آغاز شد

کار روی این پروژه که با نام Earth Scraper به معنای زمین خراش شناخته می شود از اکتبر سال قبل آغاز شده و تصاویر پهپادی نشان می دهد که فعالیت گسترده ای در محل ساخت آن در حال انجام است. این زمین خراش چنان بلند خواهد بود که مهندسان باید انحنای زمین را در ساخت آن مد نظر قرار دهند و سیستم ریلی سریع السیر و آکواریوم زیر آبی خاص خود را خواهد داشت. این سازه عظیم از خلیج عقبه در غرب عربستان سعودی آغاز شده و بعد از عبور از یک رشته کوه به بیابان خواهد رسید.

فاواپرس / استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر «نئوم» عربستان آغاز شد

همچنین شهر نئوم دارای یک شهر شناور هشت ضلعی بسیار بزرگ به نام Oxagon است که حول مربع های مملو از آبی ساخته می شود که از طریق کانال هایی به هم متصل می شوند و یک ترمینال بزرگ و یک مرکز تحقیقات اقیانوس شناسی نیز در آن قرار دارد. این بخش در جنوب غربی شهر نئوم قرار داشته و نیمی از آن در دریای سرخ شناور است که به طور متوسط ۵۰۰ متر عمق دارد.

فاواپرس / استخدام نیروی متخصص برای ابرشهر «نئوم» عربستان آغاز شد

در شرایطی که مکان این شهر به کانال سوئز نزدیک است، انتظار می رود که یک هاب لجستیکی قابل توجه برای عربستان سعودی باشد. طراحان شهر نئوم می خواهند که این پروژه را تا سال ۲۰۳۰ تکمیل کنند اما ساخت تعدادی از بخش های اصلی آن تا سال ۲۰۲۵ به پایان می رسد. بخش زیادی از این شهر شناور به صنایع داده می شود اما بخش هایی برای سکونت نیز در نظر گرفته شده است.

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.