مرکز ملی فضای مجازی جدیدترین آمار کاربران فعال پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کرد

آمار کاربران فعال پیام‌رسان‌های داخلی نشان می‌دهد ایتا 13 میلیون و روبیکا 20 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

فاواپرس: معاون مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به آخرین آمار پیام‌رسان‌های داخلی گفت ایتا و روبیکا به‌ترتیب بیش از 13 میلیون و 20 میلیون کاربر فعال روزانه دارند.

قاسم خالدی، معاون فرهنگی، اجتماعی و امور محتوای مرکز ملی فضای مجازی، در گفت‌وگو با مهر به آخرین آمار دریافتی مورد‌ تأیید پیام‌رسان‌های داخلی اشاره کرد و گفت: ایتا بیش از 13 میلیون، سروش پلاس 5.5 میلیون، بله 4 میلیون و 700 هزار و نیز روبیکا بیش از 20 میلیون کاربر فعال روزانه دارند. این آمارها نشان می‌دهند سکوهای داخلی به مرحله‌ای رسیده‌اند که به آن مرحله تثبیت می‌گوییم.

خالدی با بیان اینکه این قابل نفی نیست که باید این مهاجرت براساس انتخاب کاربر شکل بگیرد تا پایداری بیشتری داشته باشد، اظهار داشت: تجربه ثابت کرده است که ما هر بار سرویسی راه‌اندازی کردیم که به کاربر ایرانی خدمت خوبی را ارائه کرده است، موفق شده‌ایم و کاربر ایرانی آن را انتخاب کرده است. بین سکوی خارجی و ایرانی با کیفیت نزدیک، حتماً کاربر ایرانی سکوی ایرانی را انتخاب می‌کند.

او مدعی است اگر ناآرامی‌های اخیر پیش نمی‌آمد، طرحشان این بود که کاربر برای فعالیت در سکوها حق انتخاب داشته باشد.

فاواپرس / مرکز ملی فضای مجازی جدیدترین آمار کاربران فعال پیام‌رسان‌های داخلی را اعلام کرد

به گفته خالدی، آن‌ها امروز دیگر نگران اینکه این سکوها می‌توانند خدمات اولیه یک پیام‌رسان یا شبکه اجتماعی را ارایه دهند یا خیر، نیستند: دغدغه امروز این است که آیا آن‌ها می‌توانند توان خود را ارتقا و کیفیت خدمات را افزایش دهند و پابه‌پای رقبای خارجی، سرویس‌های جدید ارائه کنند یا خیر. امروز برخی پیام‌رسان‌ها توانسته‌اند میلیون‌ها کاربر، پیام و حجم تبادل اطلاعاتی چند‌برابر قبل را مدیریت کنند. همچنین قرار بود پیام‌رسان‌ها از سرورهای قبلی به‌سمت زیرساخت ابری کوچ کنند تا قدرت و سرعت بیشتری داشته باشند و اکنون این اتفاق افتاده است.

معاون مرکز ملی فضای مجازی با تأکید بر مزیت رقابتی پلتفرم‌های داخلی اظهار داشت مباحثی را که در دولت الکترونیک مطرح است، می‌توان روی این سکوها ارائه کرد: ما درحال‌حاضر خدمات بانکی به سکوی خارجی نمی‌دهیم، اما می‌توان آن را روی سکوی داخلی ارائه کرد. در طرحی که تهیه شده است نیز بیش از 100 خدمت را برای ارائه روی سکوی داخلی احصا کردیم، اما اینکه اولویت با کدام باشد و کدام‌یک انگیزه کاربر را برای استفاده بیشتر می‌کند، محل چالش است.

او در ادامه گفت تمام تلاششان را کرده‌اند که به کاربر اطمینان دهند که به نفعشان است تا از پلتفرم داخلی استفاده کنند: حفظ حریم خصوصی کاربران و حفاظت از داده‌های آن‌ها ازجمله مواردی بوده است که بر آن تأکید داشته‌ایم.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.