عرضه آزمایشی ویجت‌های متحرک در ویندوز 11

مایکروسافت در حال آزمایش ویجت‌های متحرک در ویندوز 11 است و در آخرین نسخه Canary آن‌ها را به این سیستم عامل آورده است.

به گزارش فاواپرس، حرکت و انیمیشن‌های ظریف در ویندوز ۱۱ بدون ایجاد حواس‌پرتی تجربه لذت‌بخش‌تری برای کاربر به ارمغان خواهد آورد. اکنون آنها را می‌توان در قسمت های مختلف سیستم‌عامل، مانند اعلان‌ها، تنظیمات ویندوز، تنظیمات سریع و موارد دیگر مشاهده کرد.

مایکروسافت می‌داند حالت متحرک مداوم در نوار وظیفه برای تمرکز کاربر مفید نیست. بنابراین، در ویندوز 11، انیمیشن ها تنها هنگام نگه‌داشتن نشانگر ماوس یا کلیک روی دکمه Widgets نمایش داده می‌شوند.

نکته دیگر شایان ذکر، عدم پشتیبانی همه انیمیشن‌ها از حرکت است. بعضی از آنها تا زمان تولید نسخه‌های متحرک بیشتر توسط طراحان مایکروسافت، ثابت خواهند ماند. در حال حاضر، فقط چندین نماد مانند آب و هوا و امور مالی تغییر کرده‌اند.

نمادهای متحرک برای ویجت‌های ویندوز به تدریج منتشر می‌شوند، بنابراین همه افراد در حال حاضر امکان دسترسی به آنها پس از نصب نسخه build 25324 را ندارند. امکان رفع این مشکل با استفاده از نسخه جدید 0.3.3 برنامه ViVeTool (از طریق PhantomOfEarth@ در توییتر) با پشتیبانی از ARM64 و سایر تغییرات وجود دارد.

حتما قبل از استفاده از ViveTool از اطلاعات مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید. همچنین، پس از فعال کردن ویژگی‌های پنهان یا آزمایشی در نسخه‌های اولیه ویندوز 11، ممکن است با یرخی باگ‌ها و ناپایداری‌های احتمالی روبرو شوید.

نحوه فعال کردن آیکون‌های ویجت‌های متحرک ویندوز در build 25324 ویندوز 11

  1. ViveTool را از GitHub دانلود کنید و فایل‌ها را در یک پوشه با دسترسی آسان قرار دهید.
  2. Win + X را فشار داده و Terminal(Admin) را انتخاب کنید.
  3. Windows Terminal را با استفاده از میانبر Ctrl + Shift + 2 یا با کلیک بر روی دکمه فلش رو به پایین در بالای پنجره به Command Prompt تغییر دهید.

فاواپرس / نحوه فعال کردن آیکون‌های ویجت‌های متحرک ویندوز در Build 25324 ویندوز 11

  1. با دستور CD به پوشه حاوی فایل‌های ViveTool بروید. برای مثال، اگر ViveTool را در C:\Vive قرار داده اید، CD C:\Vive را تایپ کنید.
  2. vivetool /enable /id:42934589 را تایپ کنید و Enter را فشار دهید.
  3. رایانه خود را مجددا راه‌اندازی کنید.

انیمیشن‌های جدید تنها تغییر مربوط به ویجت در بیلدهای اخیر Windows Insider نیست. چند هفته پیش، مایکروسافت آیکون‌های مرتبط با تم را برای بهبود دسترسی به ویجت‌ها معرفی کرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.