ایلان ماسک دوباره دوج کوین را تکان داد

لوگوی نمادین توییتر صبح دوشنبه به وقت آمریکا در نسخه وب به لوگوی ارزدیجیتال دوج تغییر کرد. تصویر دوج (از یک شیبا اینو) بخشی از لوگوی بلاک چین و ارز دیجیتال Dogecoin است که به عنوان یک شوخی برای تمسخر سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین در سال ۲۰۱۳ ایجاد شد.

فاواپرس: ایلان ماسک، مالک ثروتمند و شناخته‌شده توییتر بار دیگر با انتشار توییتی درمورد دوج کوین قیمت این رمزارز را تکان داد. ماسک پیش از این هم چندین مرتبه با صحبت یا توییت درمورد این میم‌کوین محبوب باعث صعود یا سقوط ارزش آن شده است. قیمت دوج‌کوین تا زمان نگارش خبر و تنها 45 دقیقه پس از توییت ایلان ماسک ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش پیوست، ایلان ماسک در حالی با انتشار یک میم بازار به اوج مجدد دوج‌کوین کمک می‌کند که پیش از هم بسیاری درمورد احتمال ایفای نقش این میم‌کوین در توییتر تحت مالکیت او گمانه‌زنی می‌کردند.

ماسک دوشنبه شب با انتشار تصویر یک میم که در آن نماد دوج‌کوین (تصویر یک سگ) به چشم می‌خورد و گواهینامه‌ای با تصویر توییتر را ارائه کرده باعث شد تا بسیاری همانند دفعات قبلی سریعا برای خرید این رمزارز اقدام کنند.

فاواپرس / ایلان ماسک دوباره دوج کوین را تکان داد

با توجه به توییت بالا می‌توان طبیعی است که بسیاری از فعالان بازار با گمانه‌زنی درمورد نقش دوج‌کوین در آینده توییتری که حالا ماسک به نظر آن را بخش مهمی از توییتر می‌داند به سمت سرمایه‌گذاری روی این رمزارز بروند.

گفتنی است با وجود رضایت طرفداران این رمزارز از توییت‌های ایلان ماسک و سود برخی از فعالان بازار، بسیاری از کریپتویی‌ها از توییت‌های این چنین درمورد میم‌کوینی که پشتوانه بنیادین چندانی ندارند انتقاد کرده‌اند. منتقدان می‌گویند توییت‌های ایلان ماسک باعث نوسان شدید و درنتیجه از دست رفتن پول سرمایه‌گذاران خرد می‌شود.

بعلاوه از نگاه کریپتویی‌ها سرمایه‌ عظیمی که به سمت میم‌کوین‌های اینچنینی روانه می‌شود بهتر است روی رمزارزهای کاربردی از جمله بیت‌کوین اتریوم سرمایه‌گذاری شوند.

با این همه تاثیر ماسک بر بازار دوج‌کوین اجتناب ناپذیر است و با اینکه هدف نهایی این میلیاردر شوخ‌طبع ممکن است تنها یک شوخی ساده باشد اما بازار به توییت‌های ثروتمندترین فرد جهان واکنش نشان می‌دهد و هر بار شاهد تکان‌های شدید قیمت هستیم. پیش از این هم با نهایی شدن قرارداد خرید توییتر از سوی ایلان ماسک قیمت دوج‌کوین افزایش قابل توجهی یافت.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.