از فناورکارت، نئوبانک حوزه فناوری رونمایی شد

فناورکارت؛ نئوبانک حوزه فناوری در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2023) رونمایی شد.

فاواپرسنخستین نئوبانک حوزه فناوری کشور با عنوان پلتفرم فناورکارت، امروز در دومین روز از نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX 2023) با حضور سعید شمسی نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران و سید روح اله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین و معاونان و مدیران ارشد هر دو نهاد و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه رونمایی شد.

فناورکارت پلتفرم مالی مبتنی بر بانکداری نوین (نئوبانک) است که با هدف ارائه انواع خدمات عمومی، مالی، رفاهی، تخصصی و حمایتی به صورت آنلاین و همچنین یکپارچه سازی کلیه خدمات مورد نیاز اشخاص حقیقی و حقوقی در زیست بوم فناوری کشور طراحی شده است.

این پلتفرم در فاز اول برای پرسنل شرکت های فناور عضو پارک فناوری پردیس، در فاز دوم شرکت های حقوقی مستقر در پارک در فازهای بعدی برای کلیه شرکت های دانش بنیان و فناور سراسر کشور و پرسنل آنها اجرایی خواهد شد.

رکن اجرایی این پلتفرم که برای نخستین بار در زیست بوم فناوری کشور ایجاد شده است؛ صندوق توسعه فناوری های نوین بوده و بانک قرض الحسنه مهر ایران به عنوان نهاد مالی همکار و شرکت های دانش بنیان و فناور سراسر کشور و پرسنل آنها به عنوان جامعه مخاطبین این پلتفرم می باشند.

خدمات و سرویس های موجود در فناور کارت چیست؟

کلاهی، مدیر امور اعتباری و تجاری سازی صندوق نوین با معرفی کاملی از ظرفیت ها و برنامه های آتی پلتفرم فناور کارت افزود: این پلتفرم که در گام نخست با هدف بهبود خدمات مالی و رفاهی و تخصصی به شرکت های مستقر در پارک فناوری و پرسنل آنها و سپس برای کلیه شرکت های دانش بنیان و فناور سراسر کشور ایجاد شده است، دارای خدمات مالی و رفاهی اختصاصی، متنوع و جامعی نظیر ارائه تسهیلات حقیقی و حقوقی صندوق نوین و بانکها،ارائه خدمات ضمانت نامه صندوق، تسهیلات خرید اقساطی، تسهیلات حمایتی دستگاههای اجرایی، ارائه انواع خدمات ارزی، سرمایه گذاری در پروژه از طریق تامین مالی جمعی، کارت به کارت و نقل و انتقال ساتنا، پایا و کیف پول آنلاین است.

همچنین از دیگر خدمات تخصصی فناورکارت می توان به ثبت نام و احراز هویت، انواع خدمات بیمه به شرکت ها و پرسنل آنها، کارت تردد پارکها، پرداخت عوارض سالیانه، درخواست عضویت در پارک، تمدید مجوز فناوری و معافیت مالیاتی اشاره کرد.

این نئوبانک که به صورت یک سوپر اپلیکیشن جامع در اختیار مشتریان قرار می گیرد، خدمات عمومی همچون افتتاح حساب بانکی، پرداخت خلافی خودرو، پرداخت عوارض آزادراهی، پرداخت عوارض خروج از کشور، خرید شارژ و بسته های تلفن همراه، خرید طرح ترافیک، پرداخت قبوض، خریدهای فروشگاهی، تخفیف های گروهی رستوران، فروشگاهها و مراکز تفریحی، خرید بلیط، رزرو هتل و نیکوکاری را نیز در بستر خود دارد.

فاواپرس / از فناورکارت، نئوبانک حوزه فناوری رونمایی شد

فناورکارت؛ بازوی توسعه بازار و رونق فروش شرکت‌های دانش‌بینان و فناور

سعید شمسی‌نژاد؛ مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در مراسم رونمایی از این محصول گفت: ما از سال گذشته همکاری خوبی را با مجموعه صندوق توسعه فناوری های نوین آغاز کردیم تا با استفاده از زیرساخت ها و تجربیات موفق صندوق در سیستم بانکی و فین تک بتوانیم برای اولین بار با استفاده از منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران تسهیلات خرد را برای مشتریان حقوقی و شرکت های دانش بنیان و فناور اجرایی کنیم. به طوری که برنامه اعطای یک هزار تامین مالی خرد شرکت ها با تکیه بر ارزیابی، اعتبارسنجی و ضمانت نامه صندوق توسعه فناوری های نوین و منابع بانک قرض الحسنه مهر ایران در مرحله اجراست.این همکاری در راستای تسریع در فرآیندهای پرداخت تسهیلات و با هدف رشد و توسعه اکوسیستم فناوری کشور است.

وی با اشاره به نئوبانک های ایجاد شده در کشور افزود: در حال حاضر بانکها در حال ارائه خدمات در بستر دیجیتال و هوش مصنوعی هستند و این حرکت سبب سوق مشتریان بانک ها به سمت خدمات مالی و بانکی بر بستر فناوری شده است.نئوبانک در بانک مهر نیز حضور موثری داشته است و بسیاری از خدمات بانکی بر بستر نئوبانک مهر قرار گرفته است.اما تفاوتی که در فناورکارت وجود دارد ارائه بستر نئوبانک ها در فضای کسب و کارها و متناسب با نیاز صنعت و زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است که این موضوع برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

شمسی نژاد با تاکید بر عبور نئوبانک این بانک از مرحله ارائه خدمات معمول نئوبانک ها در سال های اخیر خاطرنشان کرد: اکنون بانک قرض الحسنه مهر ایران در تلاش برای دستیابی به سطح بالاتری از خدمات در حوزه نئوبانک است و می خواهد با توجه خاصی که به حوزه دانش بنیان و فناور دارد، خدمات جدید خود را برای شرکت های خرد و دانش بنیان فراهم کند.ضمن این که بانک مرکزی نیز از این مساله استقبال می کند و علاوه بر این که سقف تسهیلات حقوقی را از پنج میلیارد ریال به هفت و نیم میلیارد ریال در سال جاری افزایش داده است، امکان افزایش این مبلغ در آینده نیز وجود دارد که این موضوع نیازمند بستر و زیر ساخت مناسب است.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران خدمات فناورکارت را در 2 حوزه تسهیلات و فروش شرکت ها عنوان کرد و یادآور شد: این بانک همواره می کوشد تا بازوی تامین مالی شرکت های دانش بنیان و فناور باشد؛ چه در حوزه خدمات مورد نیاز بانکی و چه در حوزه فروش خدمات و محصول این شرکت ها. به طوری که مشتریان حقوقی و دانش بنیان بتوانند محصول و خدمت خود را با استفاده از تسهیلات خرد و قرض الحسنه این بانک به مشتریان خود بفروشند که این مهم نیازمند یک اکوسیستم مالی جامع و کامل است. اکنون این رونمایی نقطه آغاز کار ماست و باید تا پایان سال تمامی سرویس ها و خدمات را بر بستر این نئوبانک به حوزه شرکت های دانش بنیان و فناور ارائه کنیم. ضمن این که با توجه به شناختی که از هر دو مجموعه وجود دارد، راه طولانی در پیش داریم و اتفاقات بسیار خوبی را رقم خواهیم زد و آثار و برکات آن در اکوسیستم نوآوری لمس خواهد شد.

صندوق توسعه فناوری‌های نوین؛ توسعه‌دهنده فین‌تک‌های نوین بانکداری

سید روح اله میرامینی؛ مدیرعامل صندوق توسعه فناوری های نوین نیز در این مراسم با اشاره به خدمات این صندوق به زیست بوم نوآوری کشور گفت: این صندوق تلاش می کند هر آنچه که در حوزه فین تک برای ارتباط بین شرکت ها و افراد حقیقی و تسهیل در ارائه خدمات ومشارکت آنها در طرح های فناورانه نیاز است را برای آنه ا فراهم کند.

وی در تشریح محصولات فین تکی این مجموعه افزود: در این راستا زیرساخت های مختلفی همچون زیرساخت تامین مالی جمعی را فراهم کرده است که بانک مهر می تواند با استفاده از این زیرساخت به عنوان اولین بانک به حوزه تامین مالی جمعی (کرادفاندینگ) ورود کند.همچنین بستر لندتک و ارائه وام های خرد فراهم شده است که این مساله در دنیا به سرعت در حال رشداست.ضمن این که در این صندوق اینشورتک و ارائه محصولات بیمه ای در بستر آنلاین نیز توسعه پیدا کرده است.

میرامینی بستر ارزیابی و اعتبارسنجی این صندوق را مطلوب بانکها و صندوق های پژوهش و فناوری دانست و یادآور شد: صندوق توسعه فناوری های نوین در تلاش است تا ابزارهای ارزیابی و اعتبارسنجی خود همچون سامانه اعتباریار را(که هم اکنون در بانک مهر و پستبانک در حال اجراست) به سایر اکوسیستم بانکداری کشور عرضه کند تا همه مشتریان حقیقی و حقوقی از بستر این خدمات برای ارائه خدمات بانکداری بهره مند شوند.

در پایان این مراسم تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه فناورکارت بین بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق توسعه فناوری های نوین به امضای مدیران عامل این دو نهاد رسید.همچنین از فناورکارت به عنوان نخستین نئوبانک زیست بوم فناوری کشور رونمایی شد و 4 فقره فناورکارت نیز به صورت رسمی به مشتریان این مجموعه اعطا شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.