مدیر سرمایه‌گذاری کارن کراد خبر داد:

تامین سرمایه 15 کسب‌وکار شرکت‌کننده در اینوتکس 2023

سکوی تامین مالی کارن کراد که از سال ۱۳۹۷ همگام با نمایشگاه اینوتکس در رویداد کافه سرمایه حضور داشته، سال گذشته در راستای رفع نیاز شرکت‌ها به سرمایه در گردش دو شرکت دانش‌بنیان را توسط ۳۱۶ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی ۴.۵ میلیارد تومان تأمین سرمایه کرد.

فاواپرس: سکوی تامین مالی کارن کراد که از سال ۱۳۹۷ همگام با نمایشگاه اینوتکس در رویداد کافه سرمایه حضور داشته، سال گذشته در راستای رفع نیاز شرکت‌ها به سرمایه در گردش دو شرکت دانش‌بنیان را توسط ۳۱۶ سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی ۴.۵ میلیارد تومان تامین سرمایه کرد. 

کارن کراد با این پیشینه امسال در اینوتکس ۲۰۲۳ برای شرکت‌کنندگان تامین مالی نمایشگاه اعلام آمادگی و به گفته امیررضا صادقی، مدیر سرمایه‌گذاری کارن‌کراد ۱۵ شرکت‌کننده را برای حضور در نمایشگاه تامین مالی کرده است.

صادقی می‌گوید درخواست‌های زیادی برای تامین سرمایه وجود داشت اما واقعیت این است که بسیاری از استارتاپ‌ها و مجموعه‌ها هنوز از ماهیت ابزار تامین مالی آگاه نیستند. بسیاری از متقاضیان ثبت نامی نیازمند وی‌سی ‌بودند نه ابزار تامین مالی جمعی.

او ادامه داد: «کارن کراد یکی از سه شرکت‌ اولی است که مجوز تامین مالی جمعی را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت کرده است؛ این شرکت تاکنون از ۳۰۰ درخواست ۲۸ درخواست‌ را به نتیجه رسانده و بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان سرمایه در اختیار سرمایه‌پذیران قرار داده است.» صادقی تصریح کرد که تفاوت درخواست‌ها و تعداد کمپین‌های منتشرشده بر پلتفرم کارن کراد نشانگر تعهد مجموعه به حفاظت از سرمایه‌ مردم است.

به گفته صادقی، کارن خود را موظف به حفظ سرمایه مردم می‌داند و به همین دلیل از ۳۰۰ درخواست تاکنون ۱۰ درصد از شرکت‌ها را پذیرفته و شرایط سخت‌گیرانه‌ای را برای پذیرش تدوین کرده؛ شرکت حقوقی بودن، سابقه تولید محصولات موفق، تضمن سوددهی نمونه‌ای از این شرایط است.

بر اساس گفته‌های مدیر سرمایه‌گذاری کارن کراد، در کنار امانت بودن سرمایه‌های مردم نزد شرکت، اصلی‌ترین چالش تامین مالی در اقتصاد نوآوری، تورم صعودی کشور است: «در این فضا بازه بازگشت سرمایه سرمایه‌گذاران طولانی است و آنها به دلیل تورم از سرمایه‌گذاری پرهیز می‌کنند. همچنین فرهنگ سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نوآور هنوز شکل نگرفته است. امنیت روانی سرمایه‌گذار یکی دیگر از چالش‌های حوزه تامین مالی است. سقوط سهام بورس بی‌اعتمادی به بازارهای این چنینی دوچندان کرد و ما به‌عنوان بخش خصوصی از رگولاتور درخواست داریم با تنظیم‌گری درست امنیت روانی را میان مردم خلق و اعتماد عمومی را ترمیم کند.»

طرح‌های فعال کارن کراد

به گفته صادقی سکوی تامین مالی کارن کراد در حال حاضر دو طرح فعال دارد و تا هفته طرح دیگری به پلتفرم اضافه می‌شود؛ یکی از این طرح‌ها تولید و فروش ۳۴۳.۵ تن چسب گرماذوب با پیش‌بینی سود ۱۸ درصد در شش ماه است و طرح دیگر تولید و مونتاژ ۱۵ دستگاه کامیون کشنده ۱۸ تنی در بازه زمانی ۱۲ ماهه است که سود آن با تقسیم سود هر ۶ ماه ۲۰رقمی معادل ۴۰ درصد برآورد شده است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.