به گزارش فاواپرس به نقل از روابطعمومی و برندینگ فناپ، احمد واحدی در نشستی در استودیوی بیستوششمین نمایشگاه الکامپ که چهارم تا هشتم تیرماه در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد، از جای خالی PR در الکامپ که بزرگترین رویداد نمایشگاهی اکوسیستم دیجیتال کشور محسوب میشود، انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه روابطعمومی و محتوا در این نمایشگاه نادیده گرفته شده و شاهد حضور حداقلی این حوزه در الکامپ هستیم، تاکید کرد: این درحالی است که یکی از دلایل و ابزارهایی که منتج به رشد اکوسیستم دیجیتال کشور شده، حوزه PR و مارکتینگ بوده است. اما امروز در این نمایشگاه کمتر از آن سخن به میان آمده است.
واحدی گفت: متاسفانه همچنان این نگاه و رویکرد قدیمی که PR تنها در زمان بحران کارآیی دارد، در بسیاری از شرکتها و سازمانهای این اکوسیستم وجود دارد و فقط در زمان بحران به روابطعمومی مراجعه میشود. این درحالی است که کمپانیهای مطرح هایتک در دنیا به اهمیت PR واقف بوده و آژانسهای مستقل PR تاسیس میکنند.
وی ادامه داد: در صورتیکه شرکتهای این اکوسیستم PR را جدی بگیرند و فعالان PR هم دانش خود را در این حوزه افزایش دهند، آمیختهای از این دو موضوع، باعث رشد PR در این اکوسیستم خواهد شد.
سرپرست روابطعمومی و برندینگ فناپ، درباره تهدیدی که هوش مصنوعی برای مشاغلی مانند روابطعمومی بههمراه خواهد داشت، توضیح داد و گفت: اگر ما روابطعمومی با رویکرد قدیمی باشیم بهزودی هوش مصنوعی میتواند جایمان را بگیرد. اما اگر ما روابطعمومی مدرن باشیم، استراتژی رسانهای خود را داشته و بازه مخاطبانمان را بشناسیم و بدانیم که چه پیامی را با چه لحنی و در چه زمانی به مخاطب منتقل کنیم، هوش مصنوعی فعلا کاری به ما نخواهد داشت و خطری ما را تهدید نمیکند.
وی افزود: باید به جای اینکه کاربر هوش مصنوعی باشیم کارفرمای هوش مصنوعی باشیم تا حذف نشویم.