فاواپرس: تپسی دیگر فقط تاکسی اینترنتی نیست، از فردا (یک مرداد ۱۴۰۳) با راهاندازی سرویسهای «تپسی فود» و «تپسی شاپ»، فعالیتش را در جایگاه سوپراپ شروع میکند.
مصطفی سیدحسینی، مدیرعامل تپسی، در نشست خبری این خبر را اعلام کرد و گفت: «در تمام مدتی که گروه گلرنگ بهشکلی جدیتر وارد حوزه اقتصاد دیجیتال شده، برنامه داشته سرویسهای خود را ذیل یک چتر تجمیع کند.»
او ادامه داد: «امروز از هویت جدیدی به نام «گروه تپسی» رونمایی میکنیم. هدف گروه راهبری، نظارت، کنترل و تسهیلگری کسبوکارهای زیرمجموعهاش است.»
گروه تپسی در حوزه حملونقل، سلامت، ارسال مرسوله، سفارش غذا (تپسی فود)، سوپرمارکت (اُکالا) و فروشگاه (تپسی شاپ) فعالیت میکند.
با تبدیل شدن تپسی به سوپراپ، «اُفود» از دسترس خارج شده و کاربران میتوانند از طریق سوپراپ تپسی از «تپسی فود» استفاده کنند. این سرویس فعالیتش را از فردا در مشهد آغاز میکند.
اکنون فرایند جذب رستورانها در تهران آغاز شده و تا پایان تابستان، تپسی فود فعالیتش را در تهران آغاز میکند.
فرایند ریبرند «اُکالا» نیز بهدلیل اندازه بزرگتر و ملاحظات بیشتر، نیمه دوم سال انجام میشود.
به گفته سیدحسینی، «گروه صنعتی گلرنگ» از سال ۱۴۰۰ بهشکلی جدیتر وارد حوزه اقتصاد دیجیتال شده و برنامه دارد تا ۱۴۱۰، یکپنجم ارزش خودش را از محل کسبوکارهای این حوزه خلق کند.
لازم باشد به شورای رقابت مراجعه میکنیم
مدیرعامل تپسی درباره شیوه برخورد تپسی فود با قراردادهای خاص «اسنپ فود» با رستورانها گفت: «قراردادهای خاص رقیب با رستورانها که برای ورود پلتفرم دوم محدودیت ایجاد میکند، چالش جدی ماست. این شرایط محصول اتفاقاتی است که پنج شش سال گذشته افتاده است. اگر از همان موقع، رقابت واقعی بود، اینطور نمیشد. برای مقابله با این وضعیت از همه امکاناتمان استفاده میکنیم. بخشی از امکانات، کسبوکاری است. راهکارهایی پیش روی رستورانها میگذاریم که ریسکشان را کم کنیم و اگر جایی فرصتی وجود داشته باشد که موانع رقابت را برداریم، این کار را میکنیم.»
او در پاسخ به این سؤال که منظور شکایت به شورای رقابت است، گفت: «هر امکانی وجود داشته باشد، مانند امکانات قانونی، از آن استفاده میکنیم اما به آن بسنده نمیکنیم. در مشهد رستورانهایی بودهاند که این جنس قراردادهها را بسته بودند اما به ما پیوستند و توانستیم نیازهایشان را برآورده کنیم.»