به گزارش فاواپرس، طبق اطلاعات منتشر شده در شبکههای اجتماعی اطلاعات هویتی تعدادی از کاربران بانک ملت برای فروش روی شبکههای اجتماعی قرار گرفته است.
خبر نشت اطلاعات مشتریان بانک ملت و فروش آنان روز گذشته ۲۴ اردیبهشت ماه روی خروجی برخی از شبکههای اجتماعی قرار گرفت. طبق اطلاعات منتشر شده این دادهها از طریق سامانه هویتی این بانک درز کرده است. اطلاعات درز کرده شامل نام و نام خانوادگی و کدملی و شماره تلفن همراه و آدرس آنان است. در شرایط فعلی کانال تلگرامی منتشر کننده این اطلاعات از دسترس خارج شده است.
هنوز بانک ملت به صورت رسمی این خبر را تکذیب یا تایید نکرده؛ اما شنیده میشود تیمهای امنیتی افتا، پلیس فتا و تیمهای امنیتی بانک ملت در حال بررسی شرایط و دلیل نشت اطلاعات هستند.
طبق اطلاعات غیر رسمی، به دلیل درز نکردن اطلاعات بانکی و رمز افراد در شرایط فعلی حسابهای بانکی افراد را خطری تهدید نمیکند. اما تا تکمیل نشدن بررسیهای تیمهای امنیتی نمیتوان به صورت دقیق میزان خسارت وارد شده را برآورد کرد.
این چندمین بار است که نشت اطلاعات نام بانک ملت را بر سر زبانها انداخته است، اواخر سال ۹۷ نیز به دلیل خطای انسانی اطلاعات تعدادی از کاربران بهپرداخت ملت درز کرد. در آن زمان نیز اعلام شد که اطلاعات درز کرده حاوی اطلاعات محرمانه نیست و هیچ آسیبی به حسابهای بانکی افراد وارد نشده است.
سال ۹۸ نیز خبر نشت اطلاعات ۵ بانک دولتی داد که نام بانک ملت نیز در میان آن بانکها قرار داشت داغ شد هر چند در آن زمان این خبر از سوی این بانکها تکذیب شد؛ اما وزیرارتباطات پس از آن اعلام کرد که اطلاعات این بانکها هک نشده؛ بلکه پیمانکار این بانکها باجخواهی کرده است.
طبق گفته یکی از منابع خبری، بانک ملت در نظر دارد پس از به اتمام رسیدن بررسی تیمهای امنیتی اقدام به صدور بیانیهای در این خصوص کند و میزان خسارت وارد شده به مشتریان خود را اعلام کند.