سهام توسن 24 شهریور ماه در فرابورس عرضه می‌شود

سهام توسن (شرکت سامانه‌های نرم‌افزاری نگین) روز چهارشنبه ۲۴ شهریورماه در بازار فرابورس ایران با نماد «توسن» به صورت ترکیبی عرضه می‌شود.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی توسن، در مرحله نخست ۵ درصد از سهام شرکت توسن در بازه قیمتی ۶ هزارو ۲۴۴ ریال تا ۷ هزار و ۶۳۰ ریال به صندوق‌ها اختصاص خواهد یافت. پیش‌بینی شده است که حداکثر سهام قابل خرید در مرحله اول ۲۰ میلیون سهم باشد و پس از کشف قیمت در مرحله اول ۵ درصد دیگر برای سهامداران حقیقی و حقوقی عرضه شود.

عرضه به روش ترکیبی، به عنوان مدلی جدید در عرضه‌های اولیه تعیین شده است. در این شیوه، مدل ثبت سفارش در دو مرحله انجام می‌شود. به این ترتیب که در مرحله اول بخشی از سهام (۷۰ تا ۱۰۰درصد کل سهام قابل عرضه به تشخیص بورس) که برای عرضه اولیه مشخص می‌شود، به سرمایه‌گذاران واجد شرایط یعنی صندوق‌های سرمایه‌گذاری از قبیل‌ ETFها و صندوق‌های صدور و ابطال‌ یا همان Mutual Funds اختصاص داده می‌شود.

حداکثر سهام قابل خرید در مرحله اول ۲۰۴ سهم خواهد بود. توسن یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت کشور است که در سال ۷۸ با نام «کیش ویر» تاسیس شد و در سال ۸۷ به «توسن» تغییر نام داد. این شرکت به عنوان شرکت صادرکننده نمونه ملی حوزه فناوری اطلاعات کشور در سال ۱۳۹۹ برگزیده شد. توسن به عنوان دویست و سی و هشتمین نماد معاملاتی و شصت و هشتمین شرکت در بازار اول فرابورس به ثبت رسیده است.

بنیان‌گذار توسن، ولی‌الله فاطمی، در یک نشست خبری که به مناسب عرضه سهام توسن در بورس برگزار شده بود، پیش‌بینی کرد درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۴ به هزار میلیارد تومان خواهد رسید. او سرمایه این شرکت را ۲۰۴ میلیارد تومان و افق پیش روی این شرکت را درآمد سالانه ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

طبق گفته او امروز سرمایه شرکت از ۱۰۰ میلیون تومان در ۵ سال اول آغاز فعالیت به ۲۰۴ میلیارد تومان رسیده است. او اعلام کرد که ۷۰ درصد سود سال ۹۹ نیز تقسیم شده و به هر سهم ۷۱۰ ریال سود تعلق گرفت و سود انباشته نیز به رقم ۷۴ میلیارد تومان رسید.

پویان فر، ارزش‌گذار شرکت آریان : «ارزش برآوردی توسن با کسر بازارپذیری ۳هزار و ۹۰ میلیارد تومان و ارزش برآوردی توسن بدون کسر بازار پذیری ۳هزار و ۶۳۵ میلیارد تومان است.»

فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای در اسفند ماه ۹۹ خبر از ورود توسن به فرابورس داده بود. در آن اطلاعیه فرابورس اعلام کرده بود: «شرکت توسعه سامانه‌های نرم‌افزاری نگین (توسن) پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از تاریخ ۱۹ اسفند ماه به عنوان به عنوان دویست و سی‌وهشتیمن نماد معاملاتی (شصت و هشتمین شرکت در بازار اول) در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده است.»

در اطلاعیه فرابورس، تاریخ پذیرش توسن، ۵ آذر ۹۹ اعلام شده که در گروه رایانه و زیرگروه مشاوره و تهیه نرم‌افزار پذیرش شده است؛ اما زمان گشایش نماد توسن و انجام معاملات عمومی در آن زمان مشخص نشده بود. حال پس از گذشت تقریبا ۹ ماه از زمان پذیرش توسن در فرابور سهام این شرکت روز چهارشنبه در بازار فرابورس عرضه خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.