به گزارش فاواپرس، «حسین فلاح جوشقانی» پیرو اظهاراتی که روز از گذشته از سوی او درباره عدم کندی اینترنت منتشر شده بود، اعلام کرد: «این گزارش بر مبنای اطلاعات و گزارشات ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ استخراجی از سامانه ۱۹۵ بوده است.»
آغاز سال تحصیلی و ارتباط آن با کندی اینترنت
او با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از مهر ماه و برگزاری اغلب کلاسهای دانشجویان و دانش آموزان به صورت مجازی گفت: «میزان و حجم استفاده از اینترنت به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است که این امر موجب کندی سرعت اینترنت در برخی نقاط و در ساعات پیک استفاده شد.»
این موضوع البته در حالی است که پیش از این اعلام شده بود آغاز سال تحصیلی تاثیری بر سرعت اینترنت نخواهد داشت.
معاون وزیر ارتباطات همچنین گفت: «این شلوغی در ساعات پیک در نهایت باعث نارضایتی برخی از مشترکین شد. به منظور بررسی و رفع این مشکل بلافاصله با دستور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جلساتی طی هفته گذشته با حضور همه عوامل مرتبط با تامین و توزیع اینترنت از جمله شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، شرکتهای سیار و شرکتهای دارای پروانه ارتباطات ثابت ( FCP) برگزار و تدابیر لازم برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت اتخاذ شد.»
فلاح با تاکید بر اینکه نقاط دارای مشکل در شبکه، هم در اپراتورها و هم در شرکت ارتباطات زیرساخت شناسایی شده است، گفت: « مقرر شد که در اسرع وقت هم اپراتورها به ویژه شرکت مخابرات ایران و هم شرکت ارتباطات زیر ساخت نسبت به توسعههای لازم اقدام کنند و سازمان تنظیم هم مسئول پیگیری موضوع تا انجام کامل اقدامات خواهد بود.امیدواریم که با انجام این اقدامات، مشکل کندی اینترنت در ساعات پیک در برخی نقاط کشور حل و رضایت مردم حاصل شود.»
این واکنش معاون وزیر ارتباطات در شرایطی است که روز گذشته خبری مبنی بر تلاش نافرجام وزیر ارتباطات برای اصلاح خدمت رسانی به مردم منتشر شد. در این خبر مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری پیرامون دستور وزیر ارتباطات برای بررسی فوری دلیل کندی شبکه در ساعات پیک، گفت: طبق بررسیها در شهرهای مختلف، اپراتورها بالاتر از تعهداتشان عمل کردهاند.