در این نامه آمده است: عطف به نامه شماره ۱۱۴۱۴/ص/۹۹ مورخ ۹۹/۱۱/۱۵ با موضوع تاریخ اجراییشدن تغییرات مالیاتی در حوزه پرداختیاری، تاکید میشود شرکتهای پرداختیاری که تاکنون نسبت به انجام آزمونهای لازم با سمانه شاپرک اقدام نکردهاند، مقتضی است در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدام کنند. بدیهی است در صورت عدم انجام آزمونهای مذکور، کلیه عواقب ناشی بر عهده آن شرکت محترم خواهد بود.
طبق نامه ۱۵ بهمنماه شاپرک، تغییرات فرآیندی و فنی جهت اجرای این قانون از تاریخ ۲۵ بهمنماه ساعت ۲۰ به شرح زیر هستند:
- ارسال کد رهگیری ثبتنام مالیاتی در کلیه درخواستهای ثبت پایانه جدید، در موجودیت فروشگاه بهصورت اجباری خواهد بود.
- اطلاعات هویتی، مکانی، حیطه کسبوکار و شباهای ارسالی پذیرندگان و شرکای تجاری، توسط اداره مالیات با ثبت هر ابزار پذیرش جدید اعتبارسنجی میشود.
- تغییر در هر یک از اقلام اطلاعاتی فوق و یا فعالسازی مجدد پایانه غیرفعال برای پایانههایی که با کد رهگیری مالیاتی ثبت شدهاند (مطابق بند ۱) صرفا در صورت اخذ تایید استعلامی از سازمان امور مالیاتی امکانپذیر خواهد بود.
- برای پایانههای پیشین، در دوره گذار پرونده مالیاتی تشکیل و تکمیل اطلاعات مالیاتی آنها مطابق مستندات وبسرویس مربوطه صورت میپذیرد. لازم به ذکر است قوانین بند ۳ برای پذیرندگان تکمیل اطلاعات شده نیز جاری خواهد بود.
- برای پذیرندگان قدیمی تا پیش از تکمیل اطلاعات مالیاتی، درخواستهای بهروزرسانی بدون کد مالیاتی ارسال میشوند.