یکتانت، پلتفرم فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ، در شرکت طراحی و توسعه سامانههای تحت وب (ایران سامانه) سرمایهگذاری و ۷۰ درصد سهام ایران سامانه را به صورت نقدی خریداری کرد. سینا مؤمنی مدیرعامل یکتانت این سرمایهگذاری را در جهت رسیدن به اهداف یکتانت به مقصدی برای دیجیتال مارکتینگ در ایران اعلام کرد.
به گزارش فاواپرس، در نشست آنلاینی که با حضور سینا مؤمنی مدیرعامل یکتانت، محمدمهدی دانا مدیر کسبوکار ایران سامانه، عادل خالقی بنیانگذار، رئیس هیات مدیره و مدیر فنی ایران سامانه برگزار شد به جزئیات سرمایهگذاری یکتانت در ایرانسامانه پرداخته شد.
در ابتدای نشست مؤمنی توضیح داد آنها تقریباً از چهار سال گذشته در پی همکاریهای نزدیک با ایرانسامانه بودهاند و تیم فنی و باتجربه ایرانسامانه به شدت نظر یکتانتیها را به خود جلب کرده بودند. اما در نهایت پس از بررسیهای دقیق آنها امسال با ارزشگذاری ۱۸ میلیاردی ۷۰ درصد سهام ایرانسامانه را خریداری کرده و این سرمایهگذاری به صورت اگزیت و نقدی بوده است.
مؤمنی همچنین عنوان کرد پس از این سرمایهگذاری هیچگونه تغییری در تیم مدیریتی ایران سامانه رخ نمیدهد و مسیر به شکل گذشته دنبال خواهد شد: ایرانسامانه سابقهای ۱۴ساله دارد و ما به سیستم مدیریتی و فنی آن اعتماد کامل داریم و علت اصلی سرمایهگذاری در این مجموعه را دیتاهای دقیق و هدفمندی در ایران سامانه میدانیم که میتواند یکتانت را در رسیدن به اهداف بلندمدت یکتانت و رسیدن به مقصد یک دیجیتال مارکتینگ در ایران یاری دهد.
خالقی بنیانگذار و رئیس هیات مدیره ایران سامانه نیز کسبوکار ایرانسامانه را بالغ و مجموعهای از فرصتها برشمرد و ادامه داد: این سرمایهگذاری در حقیقت برای بهرهبرداری بیشتر از ظرفیتهاست و این همافزایی منجر به افزایش ظرفیت و به ثمر نشستن فعالیتهای آتی دو مجموعه خواهد شد. خالقی همچنین تعداد کارکنان فعلی ایرانسامانه را ۴۰ نفر اعلام کرد و افزود به طور حتم در ارائه خدمات به مشتریان چندین پله بهتر از قبل ظاهر میشویم.
همکاری با ۷۰۰ سایت
محمدمهدی دانا مدیر کسبوکار ایرانسامانه نیز ورود به حوزههای جدید و مرتبط را از تاثیرات این سرمایهگذاری دانست: ما در ایران سامانه به ۷۰۰ وبسایت مطرح سرویسهای نرمافزار خبری، پشتیبانی و هاستینگ ارائه میدهیم. در افق کوتاهمدت بر ارائه سرویس بهتر به مشتریان فعلی متمرکز خواهیم بود و در بلندمدت به شکل صددرصدی پشتیبانی را بهبود میبخشیم و ورود به لاینهای جدید را تجربه میکنیم.
دانا روند همکاری سرمایهگذارانه یکتانت و ایرانسامانه را مثبت تلقی کرد و گفت: با شکل همکاری جدید در این مجموعه و از طریق دیتا و تجربیات مبادلهشده بین ما افزایش درآمد برای هر دو کسبوکار رخ میدهد و دانش یکتانت میتواند در این امر به ایرانسامانه و کسبوکارهای مرتبطشان کمک کند.
در ادامه نشست مؤمنی گفت یکتانت مدلهای مختلفی از سرمایهگذاری را تجربه کرده و نوینهاب هم نمونهای از ورود به حوزه سرمایهگذاری در یکتانت بوده است و سال آینده یکتانت قطعاً سرمایهگذاریهای بیشتری انجام خواهد داد.
مؤمنی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آنها بیشتر در حوزه دیجیتال مارکتینگ سرمایهگذاری کردهاند و آیا برنامهای برای سرمایهگذاری روی رسانههای آنلاین دارند گفت: با توجه به فعالیتهای ایرانسامانه در حوزه رسانه و زنجیره ارزشی که توسط دو مجموعه ایجاد خواهد شد، یکتانت همچنان در بخشهای دیجیتال مارکتینگ متمرکز خواهد بود و فعلاً تصمیم ندارد در حوزه رسانه سرمایهگذاری کند.
مؤمنی در ادامه بازار دیجیتال مارکتینگ در ایران را به شدت قابل رشد خواند و توضیح داد: احتمالاً گشایشهای بعد از برجام میتواند در رشد کسبوکارها موثر باشد و همین امر مستقیماً به رشد دیجیتال مارکتینگ هم کمک میکند.
مؤمنی سهم یکتانت در دیجیتال مارکتینگ ایران را ۹۰ درصد ارزیابی کرد: از آنجا که هیچ کسبوکار حقوقیای در شبکههای اجتماعی بیش از ۱۰ درصد از این بازار را در اختیار ندارد، مهمترین هدف ما افزایش نفوذ در شبکههای اجتماعی است.
خالقی نیز کمک به افزایش بازدید سایتها از طریق سئو و تعامل بیشتر با یکتانت در حوزه دیجیتال مارکتینگ را از روندهای رو به رشد کسبوکارهای همکار با دو مجموعه به شمار آورد: ظرفیت دانش سئو و تجربه دیجیتال مارکتینگ در کنار قابلیتهای فنی دو مجموعه به طور یقین به تولید محتوای بهتر و باکیفیتتر در حوزه تولید محتوا و خبر منجر خواهد شد.