قهوه‌خانه 105 ساله‌ حاج علی، کوچک‌ترین قهو‌ه‌خانه جهان

قهوه‌خانه حاج علی درویش یکی از کوچک‌ترین و به‌نام‌ترین‌ کافه‌ها در سراسر دنیا است. این حجره همیشه شلوغ قلب تپنده بازار پر رفت و آمد تهران است.

قهوه خانه حاج علی درویش که عنوان کوچک‌ترین قهوه خانه دنیا را یدک می‌کشد، یکی از جاذبه‌های گردشگری بازار تهران است.

فاواپرس: قهوه خانه یک‌ونیم متر‌مربعی حاج علی درویش یکی از کوچک‌ترین کافه‌های جهان است. این بنا که در سال ۱۲۹۷ تأسیس شد، در فهرست میراث فرهنگی ملی ایران به ثبت رسیده است.

قهوه خانه نقلی درویش از زمان‌های دور یکی از پررفت‌و‌آمدترین حجره‌های بازار بزرگ تهران بوده است.

اکنون صاحب این قهوه خانه، پیرمرد خوشرو و مهربانی به نام «کاظم مبهوتیان» است. حاج کاظم، این کسب‌‌وکار را از پدرش که چایخانه را از صاحب اصلی آن خرید، تحویل گرفت. در تمام این سال‌‌ها او با چای‌های خوش‌رنگ‌ولعابی که دم می‌‌کند، میزبان توریست‌ها و افراد زیادی بوده است که با خشنودی فنجانشان را سر می‌کشیدند.

قهوه خانه حاج علی درویش کجاست؟

قهوه خانه حاج علی درویش که عنوان کوچک‌ترین قهوه خانه دنیا را یدک می‌کشد، یکی از جاذبه‌های گردشگری بازار تهران است. این قهوه خانه در راسته بازار زرگرها قرار دارد. در این قهوه خانه می‌توانید بهترین و خوش‌طعم‌ترین چای را با بهترین کیفیت میل کنید، با حاج‌ کاظم صاحب کنونی قهوه خانه که این مکان را از پدر خود به ارث برده است هم‌صحبت شوید، از دکوراسیون خاطره‌انگیز آن دیدن کنید، تا چای شما حاضر می‌شود یک دقیقه مطالعه کنید و در نهایت با بقیه پول خود به صندوق مولا که برای کمک بچه‌های بهزیستی راه‌اندازی شده کمک کنید.

قهوه خانه حاج علی درویش در خیابان پانزده خرداد، راسته بازار بزرگ (بزازها)، پس از ورودی مسجد امام، پلاک ۷۸ قرار دارد.

برای رسیدن به قهوه خانه حاج علی درویش می‌توانید از مترو استفاده کنید. کافی‌ است تا در ایستگاه مترو پانزده خرداد از قطار پیاده شوید و پس از خروج از ایستگاه با ده دقیقه پیاده‌روی به ورودی بازار بزرگ برسید.

برای رسیدن به این قهوه خانه باید از این ورودی بازار بزرگ (بازار بزازها) وارد شوید. این ورودی روبروی خیابان ناصرخسرو قرار دارد. در طول مسیر می‌توانید از معماری زیبای این بازار و سقف بازسازی شده آن دیدن کنید.

در این راسته با حدود ده دقیقه پیاده‌روی و عبور از ورودی مسجد امام (که در سمت چپ شما قرار دارد) به پلاک ۷۸ و قهوه خانه می‌رسید که در سمت راست شما و جنب مسجد عبدالله خان قرار دارد.

فاواپرس / قهوه‌خانه 105 ساله‌ حاج علی، کوچک‌ترین قهو‌ه‌خانه جهان
میزبانی از مشتریان در قهوه خانه حاج علی درویش | عکاس: عابدین طاهرکناره
فاواپرس / قهوه‌خانه 105 ساله‌ حاج علی، کوچک‌ترین قهو‌ه‌خانه جهان
کاظم مبهوتیان در قهوه خانه حاج علی درویش | عکاس: عابدین طاهرکناره
میزبانی کاظم مبهوتیان در قهوه خانه حاج علی درویش | عکاس: عابدین طاهرکناره
فاواپرس / قهوه‌خانه 105 ساله‌ حاج علی، کوچک‌ترین قهو‌ه‌خانه جهان
سکه قهوه خانه حاج علی درویش | عکاس: عابدین طاهرکناره
فاواپرس / قهوه‌خانه 105 ساله‌ حاج علی، کوچک‌ترین قهو‌ه‌خانه جهان
قهوه خانه حاج علی درویش | عکاس عابدین طاهرکناره

اگر در پیدا کردن این قهوه خانه با مشکل مواجه شدید نگران نباشید! از هر کسی در این راسته سراغ قهوه خانه حاج‌ علی درویش خان و حاج کاظم، فرزند ایشان را بگیرید، شما را راهنمایی می‌کند. اگر به بازار تهران می‌روید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از این قهوه خانه دیدن کنید.

آیا در مورد کوچک‌ترین قهو‌ه‌خانه جهان در ایران شنیده بودید؟ تاکنون به قهوه‌‌خانه حاج علی درویش رفته‌اید؟

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.