به گزارش فاواپرس، سامسونگ تلاشهای خود را برای جلب توجه کاربران آیفون به سمت گوشیهای سری گلکسی افزایش داده است. آنطور که 9to5Mac مینویسد، کرهایها اخیرا وبسایت جدیدی تحت عنوان آی تست (iTest) ایجاد کردهاند که به کاربران آیفون امکان میدهد از طریق اپلیکیشن تحت وب که تجربهی اندروید را شبیهسازی میکند، «اندکی مزهی سامسونگ را بچشند».
وقتی وارد وبسایت iTest سامسونگ میشوید از شما درخواست میشود که وباپلیکیشن را به صفحهی هوم آیفون خود اضافه کنید. پس از انجام این کار، میتوانید iTest را همچون هر اپلیکیشن دیگری در آیفون اجرا کنید و در دستگاهی که توسط اپل ساخته شده است، مشغول کار با رابط کاربری شبیه به اندروید شوید. سامسونگ در توضیح میگوید: «قرار است بدون عوض کردن گوشی، اندکی از مزهی سامسونگ را بچشید. نمیتوانیم تمام کارکردها را جایگزین کنیم؛ اما باید هرچه سریعتر ببینید که رفتن به طرف مقابل هیچ نکتهی ترسناکی ندارد».
کارشناس 9to5Mac میگوید تجربهی کاربری iTest بسیار تحسینبرانگیز است و سامسونگ توانسته بهخوبی جزئیات اندروید و رابط کاربری گوشیهای خودش را در قالب اپلیکیشنی تحت وب به آیفون بیاورد. امکان انجام برخی کارها در iTest نظیر جستوجو در گلکسی استور، تغییر دادن تم، ورود به اپلیکیشن دوربین سامسونگ و… وجود دارد. تصویر بنر در گلکسی استور برای فورتنایت تبلیغ انجام میدهد؛ همان بازی پرطرفداری که اپل از اپ استور حذف کرد.
وقتی در آیفون خود وارد iTest سامسونگ میشوید، نوتیفیکیشنهای متنی شبیهسازیشدهی متنوع و تماس تلفنی نیز دریافت میکنید تا بفهمید که چه چیزهایی در آیفون تغییر کردهاند. سامسونگ از iTest بهعنوان فرصتی برای نمایش دیگر دستگاههای خانوادهی گلکسی مثل گلکسی بادز پرو، گلکسی واچ ۳ و گلکسی بادز لایو استفاده میکند.
بهطور کلی تجربهی شبیهسازیشدهی iTest بسیار جالب است، اما این وباپلیکیشن در برخی مواقع عملکرد خوبی از خود نشان نمیدهد. بسیاری از اپلیکیشنهای داخل iTest صرفا به شما امکان میدهند نگاهی به صفحهی اسپلش بیاندازید، همچنین نباید فراموش کنید که برخی محدودیتهای فنی متوجه این وباپلیکیشن میشوند. برای مثال وقتی میخواهید پوشهای با نام Popular Apps را باز کنید، سامسونگ میگوید: «نگران نباشید، تمامی اپلیکیشنهایی که عاشقشان هستید در دسترساند. چون بیایید صادق باشیم، اکثر آنها سرویس گوگل محسوب میشوند و ما با گوگل دوستان خوبی هستیم».
آنطور که مکرومرز میگوید، سامسونگ هماکنون صرفا در نیوزیلند برای وباپلیکیشن iTest تبلیغات انجام داده است، اما این سرویس بهصورت جهانی در دسترس قرار دارد. اگر سامسونگ در آیندهای نزدیک iTest را به پویشی جهانی برای کشاندن کاربران آیفون به سمت گوشیهای گلکسی تبدیل کند، متعجب نخواهیم شد.
وبسایت iTest سامسونگ در حالی آغازبهکار کرده است که اپل چند ماه پیش گفت بررسیها نشان میدهد تعداد بسیار زیادی از کاربران اندروید پس از معرفی آیفون ۱۲ تصمیم گرفتهاند گوشی خود را به آیفون تغییر دهند. با درنظرگرفتن این موضوع، اکنون سادهتر میتوانیم بفهمیم که چرا سامسونگ تصمیم گرفته تلاش بیشتری برای کشاندن کاربران آیفون به سمت خود انجام دهد.