فاواپرس: با وجود اینکه انجمن تجارت الکترونیک از رفع برخی محدودیتها استقبال کرده و آن را به فال نیک گرفته اما شرکت ارتباطات زیرساخت همچنان تاکید دارد ادعای وجود اختلال در اینترنت، نادرست است.
آنطور که محمد جعفرپور، مدیرعامل این شرکت گفته، انجمن تجارت الکترونیک ادعا کرده است اختلالهای شبکه از ساعت ۵:۳۰ روز ۳۰ مرداد برطرف شده است و در روزهای ۲۹ و ۳۰ مرداد، اعضای انجمن تجارت الکترونیک با حضور در شرکت ارتباطات زیرساخت، تستهایی انجام دادهاند و در جریان این تستها هیچ اختلالی مشاهده نشده که هر دو طرف نیز این مساله را قبول داشتهاند.
جعفرپور همچنین گفته است پکتلاس (Packet Loss) در قسمت مربوط به شبکه اپراتور مخابراتی یعنی از کاربر نهایی تا کر (core) اپراتور شبکه وجود داشته و در شبکه زیرساخت و بینالملل کشور هیچگونه پکتلاسی مشاهده نشده است.
طبق گفته جعفرپور، پس از این تستها، انجمن تجارت الکترونیک مدعی شده است اختلالها از ساعت ۵:۳۰ صبح ۳۰ مرداد برطرف شده است. او در انتقاد از این ادعا گفته است: «رفتار حرفهای ایجاب میکرد بعد از همکاری جدی و دعوت از نمایندگان این انجمن برای بررسی عملیاتی شبکه، این ادعا در همان روز تست مطرح نمیشد.»
جعفرپور: اوضاع تغییری نکرده است
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنان معتقد است اختلالی برطرف نشده، زیرا اختلالی وجود نداشته است. او در این رابطه گفته است: «گراف مصرفی شبکه اپراتورهای مخابراتی مانند همراه اول و ایرانسل و همچنین گراف مصرفی شبکه زیرساخت در روز ۳۰ مرداد ماه هیچ تفاوتی با روزهای قبل نداشته است.»
جعفرپور ادامه داده است: «اگر اختلالات گسترده و دائمی در کل شبکه وجود داشته و برطرف شده است چرا گراف مصرفی تغییر نکرده است.»
او گفته است بررسی رادار کلادفلر نیز نشان میدهد گراف این وبسایت در روز ۳۰ مرداد تغییری نکرده است.
مدیرعامل زیرساخت خبر داده قرار است محیط تست این شرکت به صورت دائمی برقرار باشد تا از ارائه «گزارشهای غیر مستند، امکان تشویش اذهان عمومی و سیاهنمایی در جامعه» جلوگیری شود.