میکروسرویس چیست؟

معماری MVC و استفاده از میکروسرویس‌ها

شاید نام معماری MVC را شنیده باشید. در این روش پروژه به سه بخش عمده تقسیم می‌شود. با این تقسیم‌بندی امکان کارکردن برنامه‌نویس‌ها و توسعه گرها به‌صورت هم‌زمان و درعین‌حال مجزا وجود دارد. این روش مزایای زیادی به دنبال اما معایبی هم دارد که افراد را به سمت استفاده از میکروسرویس‌ها سوق داده است.

با استفاده از میکروسرویس برنامه‌ای که با زبان برنامه‌نویسی سی شارپ نوشته شده است به بخش‌های کوچک و سبک تقسیم می‌شود. این تقسیم‌بندی سبب می‌شود تا مدیریت برنامه ساده‌تر باشد. همچنین کمک می‌کند تا مواردی مثل به‌روزرسانی یا رفع ایرادات احتمالی برنامه بادقت و سرعت بیشتری انجام شوند.

هرکدام از این سرویس‌ها در برنامه وظیفه خاصی را بر عهده دارند. در واقع همانند یک سازمان اداری بزرگ هر بخش وظیفه مختص خود را برعهده دارد؛ اما در عین مجزا بودن این بخش‌ها با هم همبستگی دارند و در راستای رسیدن به اهداف پروژه پیش می‌روند.

میکرو سرویس برای سی شارپ می‌تواند در پیشبرد پروژه و سرعت بخشیدن به فعالیت‌ها بسیار کمک‌کننده باشد. زیرا هم مزایای میکرو سرویس را به همراه دارند و هم برتری‌هایی که این زبان نسبت به سایر زبان‌ها دارد.

در آموزش میکروسرویس برای سی شارپ باید موارد مختلفی پوشش داده شود. به‌عنوان‌مثال باید دید در عین جداسازی برنامه‌ها از یکدیگر برای حفظ ارتباط و هماهنگی آن‌ها چه تدبیری اندیشیده می‌شود. همچنین مواردی مثل چگونگی مدیریت این ارتباط و استفاده از دیتابیس‌ها نیز اهمیت زیادی دارد.

در باگت و آموزش‌های لازم برای طراحی میکرو سرویس با استفاده از زبان برنامه‌نویسی سی شارپ وجود دارد. همچنین آموزش صفر تا صد سی شارپ برای علاقه‌مندان آماده شده است. توجه کنید که آموزش صفر تا صد سی شارپ در یک جلسه ممکن نیست. برای یادگیری این زبان برنامه‌نویسی و علاوه بر آموزش‌های اصولی و باکیفیت باید استمرار و تمرین زیادی داشته باشید.

طراحی میکرو سرویس با سی شارپ
طراحی میکرو سرویس با سی شارپ

طراحی میکرو سرویس با سی شارپ

با استفاده از میکرو سرویس می‌توان به طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های فروشگاهی نیز پرداخت. البته میکروسرویس در موارد دیگر نیز کاربرد دارد. معماری میکروسرویس را تحت عنوان MSA نیز می‌شناسند. استفاده از این روش در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

دلیل اصلی گسترش استفاده از میکرو سرویس‌ها را می‌توان مشکلاتی که استفاده از معماری یک‌پارچه به همراه داشتند دانست. به همین علت بسیاری از کمپانی‌های بزرگ مثل توییتر و نتفلیکس به استفاده از میکرو سرویس‌ها روی آورده‌اند.

برای یادگیری و آموزش کار با میکروسرویس‌ها و به‌کارگیری این روش در پیاده‌سازی پروژه‌هایتان لازم است ابتدا یک زبان برنامه‌نویسی را به‌صورت کامل آموزش ببینید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با باگتو در آموزش صفر تا صد سی شارپ همراه باشید. در وب‌سایت باگتو مقالات و فیلم‌های آموزشی رایگان و غیر رایگان زیادی برای شما آماده گردیده است.

بیشتر زبان‌های برنامه‌نویسی دات نت امکان استفاده از میکرو سرویس‌ها را دارند و می‌توان برای آن‌ها میکروسرویس طراحی نمود. این معماری در حال حاضر جدیدترین معماری موجود برای توسعه برنامه‌ها و پروژه‌های کوچک و بزرگ است.

توجه داشته باشید که در مسیر برنامه‌نویس شدن و آموزش صفر تا صد سی شارپ نباید به‌هیچ‌عنوان از آموزش و یادگیری موارد جدید غافل شوید. علم برنامه‌نویسی هر روز پیشرفت می‌کند و به‌کاربستن دانش قدیمی گاه هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

میکروسرویس
میکروسرویس

چرا آموزش صفر تا صد سی شارپ اهمیت دارد؟

آموزش‌های نصف و نیمه‌ای که توسط افراد و مجموعه‌های بی‌تعهد ارائه می‌شوند فرد را در مسیر آموزش دلسرد می‌کنند و متأسفانه در اکثر مواد سبب شکست و به هدررفتن زمان و هزینه او خواهند شد. برای اینکه بتوانید به‌درستی آموزش‌های لازم را دریافت کنید بهتر است به تیم‌های حرفه‌ای و بااخلاق اعتماد کنید.

زبان برنامه‌نویسی سی شارپ به شما کمک می‌کند تا برنامه‌های موردنظرتان را در پلتفرم‌های مختلف توسعه دهید. این زبان شی گرا است و در دسته زبان‌های سطح بالا قرار می‌گیرد. زبان سی شارپ را می‌توان یک زبان در چهارچوب دات نت (.net) دانست. باتوجه‌به این که حدود سه دهه از عمر این زبان برنامه‌نویسی می‌گذرد می‌توان آن را یک زبان قدیمی به شمار آورد.

امکان کار با سی شارپ در ideهایی چون ویژوال استودیو و vs کد وجود دارد. برخی از سی شارپ به‌عنوان یک زبان مدرن یاد می‌کنند. برای آن که اطلاعات بیشتری درباره این زبان و نحوه کار با آن به دست آورید بهتر است به سراغ آموزش‌های موجود در بخش آموزش صفر تا صد سی شارپ در باگتو بروید. امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوبی درباره زبان برنامه‌نویسی سی شارپ و میکرو سرویس‌ها به دست آورده باشید.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.