به گزارش «فاواپرس» به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این نهاد بر اساس قانون پایانههای فروشگاهی، نسبت به ساماندهی دستگاههای کارتخوان و درگاههای پرداخت الکترونیکی اقدامات مهمی انجام داده و این روند این با همکاری سازمان امور مالیاتی ادامه دارد.
به گفته مهران محرمیان معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی، تاکنون اطلاعات ۴ میلیون و هفتصد هزار کارتخوان و درگاه پرداخت که پیشازاین در سامانه مؤدیان مالیاتی ثبت نشده بود پس از تکمیل و صحتسنجی اطلاعات برای تشکیل پرونده مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارائه شده است.
همچنین از بیستم دی ماه، هر متقاضی جدید ترمینال پرداخت، ابتدا ملزم به تشکیل پرونده مالیاتی است و روال تخصیص ترمینال به متقاضی جدید تنها پس از ثبتنام در سامانه و دریافت کد رهگیری ادامه خواهد یافت.
شایان ذکر است، دو میلیون و صدهزار کارتخوان و درگاه پرداخت اینترنتی، غیرفعال یا کم تراکنش فاقد پرونده مالیاتی و ۳۶۰ هزار کارتخوان به علت نامعتبر بودن کد ملی و شناسه ملی نامعتبر یا پرونده مالیاتی، غیرفعال شدند.