همه چیز درباره نسخه جدید شاهین اتوماتیک

تصاویر جدید منتشر شده از پارکینگ سایپا نشان می‌دهد که این شرکت یک نسخه جدید از شاهین اتوماتیک تولید کرده است.

به گزارش فاواپرس، تصاویر جدید منتشر شده از پارکینگ سایپا نشان می‌دهد که این شرکت یک نسخه جدید از شاهین اتوماتیک تولید کرده است. نسخه‌ای که حالا مراحل فنی را گذرانده و موفق به دریافت پلاک ملی هم شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بخش طراحی نسخه جدید چند اتفاق جزئی رخ داده است. اما بخش کابین تغییر قابل توجهی داشته است.

در واقع نارنجی پوشان جاده مخصوص تلاش کرده اند نسخه فول آپشن شاهین اتوماتیک را هم در کنار نسخه اتوماتیک استاندارد داشته باشند، تا مشتریان حق انتخاب بیشتری با توجه به بودجه خود داشته باشند.

خودرو شاهین اتوماتیک سایپا
تصاویر نسخه جدید شاهین اتوماتیک

سایپا هنوز زمان عرضه شاهین اتوماتیک استاندارد و فول آپشن را اعلام نکرده است. اما این انتظار وجود دارد که در طول هفته‌های آینده نسخه استاندارد در گام اول وارد جاده‌های کشور شود. نسخه‌ای که قرار بود زمستان سال گذشته به بازار عرضه شود، اما سپس به فروردین ماه موکول شد. در مورد نسخه جدید نیز احتمالا شرکت سایپا معرفی و فروش آن را در اردیبهشت یا خرداد دنبال خواهد کرد.

نکته مبهم دیگر در مورد نسخه جدید شاهین اتوماتیک، قیمت آن است. هر چند این نقطه ابهام در مورد نسخه استاندارد شاهین اتوماتیک وجود دارد. اما به نظر می‌رسد با توجه به قیمت ۴۱۵ میلیون تومانی تارا اتوماتیک به عنوان رقیب شاخص این سدان کلاس c، شاهین اتوماتیک استاندارد نیز در همین محدوده قیمت گذاری شود. اما نسخه جدید با توجه به آپشن‌های بیشتر و تغییرات تازه، احتمالا رقمی در حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت می‌خورد.

خودرو شاهین اتوماتیک سایپا
تصاویر نسخه جدید شاهین اتوماتیک

نسخه جدید شاهین اتوماتیک چه تغییراتی دارد؟

برای پی بردن به تغییرات تازه نسخه جدید شاهین اتوماتیک، بیایید از طراحی بخش خارجی آن شروع کنیم. در نمای جلو، یک نوار کرومی به قاب جلو پنجره و گرافیک داخلی آن افزوده شده است. چراغ‌های جلو تغییر چندانی نداشته اند و فرم پیشین حفظ شده است. اما در حد و اندازه نامحسوسی گرافیک داخلی چراغ‌ها تغییر داشته است.

فرم آینه بغل‌ها بی تغییر باقی مانده، اما به قسمت پایین آینه‌ها دو دوربین اضافه شده است. رینگ‌ها جذاب‌تر از گذشته اند و به نوع ۱۶ اینچی تراش خورده آلومینیومی تغییر یافته اند. همچنین بالای گلگیر نشان توربو نصب شده است.

دستگیره‌ها مورد بازنگری قرار گرفته و به جای دستگیره‌های هم رنگ خودرو، این بار به کرومی تغییر شکل داده اند. این تغییر به نوعی نمای کنار را چشم نوازتر از گذشته کرده است. در نمای عقب تصویری وجود ندارد و نمی‌دانیم که سایپا چه تغییراتی در این بخش اعمال کرده است.

خودرو شاهین اتوماتیک سایپا
تصاویر نسخه جدید شاهین اتوماتیک

اما بیشتر عکس‌هایی که در اختیار داریم، از نمای کابین است. جایی که تغییرات عمده‌ای در ظاهر آن رخ داده است. دو رنگ مشکی و کرم برای طراحی داشبورد استفاده قرار گرفته اند. در آن میان نوار‌های چوبی براق نیز کار شده است. این ترکیب طراحی و رنگ در بخش داشبورد ما را به یاد کابین پژو پارس می‌اندازد.

دسته دنده عوض شده است و یک دوربین ثبت وقایع به پشت آینه شیشه جلو و در مجموع آپشن دوربین ۳۶۰ درجه به نسخه جدید اضافه شده است. نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی نیز همچون گذشته در میانه داشبورد قرار دارد، اما دکمه‌های کنترلی از بخش‌های کناری به پایین آن منتقل شده است. همچنین یک نمایشگر برای سرنشینان عقب اضافه شده است. دوخت صندلی‌ها تغییر کرده و بیشتر از قبل خودنمایی می‌کند.

نسخه جدید شاهین اتوماتیک با چه مشخصاتی عرضه می‌شود؟

هنوز مشخص نیست که آیا سایپا در مشخصات فنی نسخه فول آپشن شاهین اتوماتیک تغییراتی اعمال کرده است یا نه. اما تجربه نشان داده که خودروسازان دولتی تمایل چندانی به هزینه کردن برای نسخه‌های جدید ندارند و به همان تغییراتی جزئی در طراحی و افزودن چند آپشن واکتفا می‌کنند.

خودرو شاهین اتوماتیک سایپا
تصاویر نسخه جدید شاهین اتوماتیک

در چنین شرایطی شاهین اتوماتیک جدید نیز به یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو شارژ از نوع M۱۵TC مجهر خواهد بود. موتوری که توان تولید قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار با گشتاور ۱۷۸ نیوتن متر را دارد.

نیرو نیز از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این گیربکس ساخت شرکت پانچ بلژیک است و امکان تعویض دنده دستی و حالت اتوماتیک را دارد. علاوه بر این دو حالت رانندگی نرمال و برفی نیز برای آن تعریف شده است.

در مورد مصرف سوخت این پیشرانه نیز گفته می‌شوند که شاهین اتوماتیک نسخه جدید در هر صد کیلومتر به شکل ترکیبی ۸ لیتر بنزین می‌سوزاند.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.