به گزارش روابط عمومی آی قصه، «فستیوال کودک آی قصه» قصد دارد با سفر به شهرهای مختلف و تعامل با کودکان و والدین فرهنگ قصهگویی و قصه شنیدن را ترویج دهد. اولین مقصد این فستیوال هم شهرهای رشت و فومن است. این رویداد از ۲۱ تا ۲۳ خردادماه در کتابفروشیهای اردیبهشت، ماهنو و توکا با همکاری خانه کودک «اتل متل یه خونه» برگزار میشود.
رویا گرامی، مسئول برگزاری این رویداد، در مورد فستیوال کودک آی قصه و دلایل برگزاری آن گفت: «تلاش آی قصه این است که فرهنگ قصه گوش کردن را ترویج دهد. بچههای امروزی بیشتر با تبلت و گوشیهای هوشمند سروکار دارند و این فرصت خوبی است تا از محتوای خوب استفاده کنند. آی قصه هم قصههای صوتی بسیاری تولید کرده است.»
او در ادامه صحبتهای خود به برنامههایی که قرار است در سه روز اجرای فستیوال کودک آی قصه برگزار شود، اشاره کرد و توضیح داد: «در این چند روز قصد داریم با بچهها بیشتر تعامل کنیم. یعنی قصههای آی قصه را برایشان تعریف میکنیم، از آنها میخواهیم پایان قصهها را تعریف کنند، کاردستی و خمیربازی داریم و شخصیتهای داستانی را با بچهها میسازیم. با کمک بچهها ماسک درست میکنیم و نمایش عروسکی داریم. به این صورت خود بچهها بخشی از دنیای این قصهها میشوند.»
گرامی در مورد مقصد بعدی آی قصه نیز گفت: «در حال مذاکره و رایزنی هستیم و به احتمال زیاد مقصد بعدی آی قصه شهر شیراز است. ما احتیاج به همکاری کتابفروشیها داریم و اگر کتابفروشیهای شهرهای مختلف همکاری کنند، ما هم مشتاق هستیم تا به شهرهای مختلف سفر و با بچهها از نزدیک تعامل کنیم.»
در فستیوال کودک آی قصه میخواهیم پایتختزدایی کنیم
پوریا عالمی، مدیرعامل و همبنیانگذار آی قصه، همچنین درباره فستیوال کودک آی قصه به دو رویکرد این استارتآپ اشاره کرد: «در آی قصه دو رویکرد داریم؛ توسعه پایدار فرهنگی و توسعه پایدار کسبوکاری. به اعتقاد ما این دو رویکرد دور از هم نمیتوانند رشد کنند. از سوی دیگر مسالهای وجود دارد که همه چیز در تهران خلاصه میشود. این موضوع به رشد برابر و هماهنگ و همگون کشور آسیب میزند.»
او در آخر گفت: «به همین خاطر برنامهریزی کردیم تا تورهای سرگرمکننده برای بچهها و برای تعامل با والدین برگزار کنیم. این تورها به صورت سفر به شهرهای مختلف است. به این صورت هم با خانوادهها در شهرها و استانهای مختلف تعامل میکنیم و هم مرکززدایی و پایتختزدایی انجام میشود.»
به گفته عالمی با اینکه این سفرها سخت و پرهزینه است، نتیجه آن بسیار امیدوارکننده و خوب است و تیم آی قصه میتواند با مخاطبش از نزدیک در تعامل باشد.