به گزارش فاواپرس به نقل از خبرگزاری حوزه، «محمد کهوند»، کارشناس فضای مجازی و رسانه که عضو کارگروه فضای مجازی مجلس خبرگان رهبری است در همایش تکریم تبلیغ گفت: خالق متاورس همان آفریننده اینستاگرام است که امروز خطوط قرمز در تبلیغات را برای کاربران چینش کرده و درحال کنترل متاورس است. حال باید برای تبلیغ برای این دنیا، خود را آماده کنیم.
او با بیان اینکه متاورس در حال حاضر آمده است و نهایتا تا ۲۰ سال آینده در جهان و ایران نهادینه و فراگیر می شود، اظهار داشت اجرای آن نیازمند پهنای باند فوق العاده بالایی در حد 5G دارد: این درحالی است که اصلا برای هیچ نیازی نه در ایران بلکه در دنیا، نیازی به 5G نیست و 4G کفاف همه نیازهای اینترنت اشیا، شهرهای هوشمند، دولت هوشمند و خدمات الکترونیک دولت را میدهد. توسعه 5G در دنیا و ایران هیچ دلیلی جز ایجاد شبکه بلوغ برای پذیرش متاورس نیست.
این کارشناس فضای مجازی با تاکید بر اینکه یکی دیگر از عرصههای غفلت شده، بحث بازیهای رایانهای است اعتقاد دارد امروز حکمرانان بازیهای رایانهای در حال تبدیل بازیها به متاورس هستند که اثرگذاری آن به شدت زیاد است و کاربر را در خود غرق میکند.
چرا مردم هر سوالی دارند از گوگل میپرسند؟
کهوند با انتقاد از غفلت در عرصه تبلیغ در حوزه موتور جستجوگر اینترنت اظهار داشت گوگل اولین سایت مراجعه افراد در دنیا است، مردم نیز هر سوالی دارند از گوگل میپرسند: چنانچه این محل مراجعه مردم، در دست منحرفین باشد، به درستی هدایت و راهنمایی نمیکند.
انتقاد دیگر وی در بحث غفلت از عرصه تبلیغ در فضای مجازی مربوط به فیسبوک و یوتوب به عنوان دو پلتفرم با ۲ میلیارد و ۵۰۰هزار کاربر اختصاص داشت و از اینکه مبلغین تنها به واتساپ و تلگرام قناعت کردهاند، ابراز نارضایتی کرد: در شرایط پیشرفته حاضر حتی نباید از وبلاگ زدن راحت عبور کنیم، چون که وبلاگ زدن رایگان است، ولی سایت هزینههای زیادی دربردارد.
این عضو کارگروه فضای مجازی مجلس خبرگان با تاکید بر اینکه در فضای مجازی و اینترنت چیزی به نام گمنامی وجود ندارد اظهار داشت این تلقی غلط است که آنها به شکل گمنام در توئیتر و …حضور دارند: دشمنان که در جایگاه حکمرانان فضای مجازی هستند، همگی از حضور افراد آگاه هستند.