تلاش آسان پرداخت برای کشف استعداد‌ و جذب نیرو در مسابقات برنامه‌نویسی شریف

هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات (ICT CHALLENGE) با موضوع «چالش‌های زبان برنامه‌نویسی»، در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیر در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و برندگان این مسابقه، پس از طی شدن مراحل داوری معرفی شدند.

رویداد چالش‌های فناوری اطلاعات، مجموعه مسابقاتی است که هفت سال است در راستای شناسایی برنامه‌نویسان توانمند، مستعد و جویای تجربه و کار از کل کشور، برگزار می‌شود. این مسابقات توسط گروه ICT دانشگاه شریف، طراحی و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

در هر دوره از این مسابقات، چندین چالش خاص در حوزه ICT انتخاب شده و یک مسابقه برای حل این چالش برگزار می‌شود.

برای انتخاب چالش‌های مسابقه، کمیته فنی مسابقه که مجموعه‌ای از شرکت‌های بزرگ و فعال در حوزه فناوری اطلاعات هستند تشکیل می‌شود. اعضای این کمیته، چالش‌ها و مسائل مورد نظر خود را جهت ارائه در مسابقه مطرح می‌کنند.

کشف استعدادهای جوان

حمیدرضا ربیعی رئیس مرکز تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، در مورد این رویداد گفت: «مسابقات ICT CHALLENGE محلی برای کشف استعدادهای جوان و همچنین شناسایی نیازهای صنعت فناوری اطلاعات کشور و پیوند دادن این دو به هم است. حامیان این رویداد، دانشکده صنعتی شریف، معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و شرکت‌های فعال در حوزه ICT کشور هستند و چالش‌ها و مسائلی که با آن درگیر بوده‌اند را به‌عنوان چالش‌های مسابقه مطرح می‌کنند.»

در هفتمین دوره مسابقات چالش‌های فناوری اطلاعات، مانند دوره‌های گذشته، هفت چالش انتخاب‌شده به‌گونه‌ای مطرح شده بود که کیفیت راه‌حل‌های ارائه شده از طریق روش‌های کمی و کیفی در نظر گرفته شده، قابل‌اندازه‌گیری باشد.

شرکت‌کنندگان در قالب چند تیم در مسابقه شرکت کردند. سه تیمی که توانستند باکیفیت‌ترین نرم‌افزار را برای حل چالش‌های بیشتر ارائه داده و علاوه‌برآن به اصول برنامه‌نویسی و کار تیمی توجه لازم را داشتند، به‌عنوان برندگان مسابقه معرفی شدند.

ربیعی ضمن تشکر از شرکت‌های خصوصی‌ای که حامی این رویداد بودند، گفت: «امیدواریم استعدادهای جوان کشور و شرکت‌های حوزه ICT بتوانند پیوند خوبی به‌واسطه این دوره مسابقات پیدا کنند.»

ما به پرورش ایده‌ها کمک می‌کنیم

علی‌اکبر فراهانی مدیرعامل شرکت آسان پرداخت که یکی از حامیان رویداد هفتم چالش‌های فناوری اطلاعات بود نیز در حاشیه این رویداد گفت: «مجموعه آسان پرداخت، در ابتدا کارش را به‌عنوان یک استارتاپ با هفت نفر نیرو شروع کرد و امروز حدود هشتصد نفر نیرو دارد. ما به‌عنوان شرکتی که مسیر طولانی استارتاپ تا تبدیل‌شدن به یک شرکت بالغ را طی کرده، دوست داریم که بتوانیم نیروهای جوان و نوجوان را در حوزه‌های فنی و نرم‌افزار به کار بگیریم.»

فراهانی ادامه داد: «در آسان پرداخت این تدارک‌دیده‌شده که فضای رشد و نمو برای این نیروهای جوان فراهم باشد و اگر خودشان هم ایده و فکری داشته باشند، به آنها کمک می‌کنیم که بتوانند با پرورش دادن این ایده‌ها و پیگیری آنها، ایده‌ها را رشد بدهند. به همین منظور در رویداد چالش‌های فناوری به‌عنوان حامی شرکت کردیم.»

فاواپرس / تلاش آسان پرداخت برای کشف استعداد‌ و جذب نیرو در مسابقات برنامه‌نویسی شریف

مدیرعامل آسان پرداخت درباره آمادگی شرکت آپ برای استقبال از شرکت‌کنندگان مسابقه نیز گفت: «تیم منابع انسانی شرکت آسان پرداخت در این رویداد حضور داشت و شرکت‌کنندگان را برای آشنایی با شرکت راهنمایی کرد. از عزیزانی که در این چالش برنده می‌شوند، دعوت می‌کنم که در مجموعه آسان پرداخت حضور پیدا کنند تا بتوانیم باتوجه‌ به سابقه ما در کار استارتاپی و تبدیل استارتاپ به یک شرکت بالغ، در مشخص‌کردن آینده مسیر شغلی‌شان آن‌ها را راهنمایی کنیم.»

روی هدف‌ها تمرکز کنیم

حسن حسنی، مدیر نرم‌افزار تیم آسان پرداخت، در حاشیه هفتمین مسابقه چالش‌های فناوری اطلاعات گفت: «ما در آسان پرداخت به‌عنوان اپلیکیشن شناخته می‌شویم. اپلیکیشن آپ بیست میلیون کاربر فعال ماهانه دارد اما این تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های شرکت آسان پرداخت است. ما حدود ۸۰۰ نفر کارمند و ۶۰۰ هزار دستگاه کارت‌‌خوان داریم و جزو پیشروترین پی‌اس‌پی‌های ایران هستیم.»

حسنی در مورد چالش اصلی شرکت آسان پرداخت توضیح داد: «مشکلی که در مورد نیروی انسانی وجود دارد این است که نه‌تنها نگه‌داشتن نیروی انسانی در شرکت، بلکه سرحال نگه‌داشتنش نیز سخت است. منابع انسانی ما تمام تلاشش را می‌کند که هم جلوی رفتن نیروهای شرکت را بگیرد و هم آنها را سرحال و پرانرژی نگه دارد.»

مدیر تیم نرم‌افزار آسان پرداخت درباره برنامه شرکت آسان پرداخت برای جذب نیروهای جوان گفت: «ما تیم جوانی داریم و تفاوت ما با رقبایمان این است که از ابتدا استارتاپ بودیم و می‌توانیم دغدغه جوان‌ها را درک کنیم. می‌دانیم آنها در دوراهی مهاجرت / ماندن هستند. سعی ما این است که نیروهای با استعداد را جذب کنیم و برای آنها بستر مناسب برای رشد را فراهم کنیم.»

او در پایان صحبت‌هایش توصیه کرد شرکت‌کنندگان پیش از اینکه بخواهند تکنولوژی یا زبان برنامه‌نویسی مورد نظرشان را انتخاب کنند، روی هدف و حوزه مورد نظرشان تمرکز کنند تا بتوانند به انتخاب مناسبی برسند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.