خودروی اقتصادی TF21 ایران خودرو، جایگزین سمند، پژو 405 و 206 تیپ 2

ایران خودرو تصمیم گرفته تا برپایه پلت فرم پژو 206، یک کراس اوور کامپکت شهری را با نام TF21 ایران خودرو توسعه دهد.

به گزارش فاوا پرس، طبق استراتژی جدید این شرکت، در راستای رضایت مشتریان و ارتقای کیفی محصولات و خدمات، خودروی اقتصادی TF21 ایران خودرو جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ می‌شود.

شرکت بزرگ ایران خودرو در طول ۲ الی ۳ سال آینده، حداقل ۷ خودروی جدید را روانه بازار خواهد کرد.

ایران خودرو در بهمن‌ماه سال گذشته به طور خودخواسته تصمیم گرفت استراتژی جدیدی را با هدف ارتقای کیفیت محصولات و رضایت هرچه بیشتر مشتریان و از همه مهم‌تر کاهش زیاندهی در پیش بگیرد. این راهبرد سه محوره، شامل تولید خودروهای جدید، از دور خارج کردن محصولات قدیمی و ارتقای کیفی خودروهای فعلی می‌شود.

بدین ترتیب، خودروهای سمند و پژو ۴۰۵ به سبب قدیمی بودن پلتفرم و همین‌طور عدم امکان عبور از استانداردهای ۸۵گانه علیرغم محبوب بودن، از دور خارج و تولید آن‌ها متوقف شده است. بدون شک حذف این خودروها باعث از بین رفتن بخشی از بازار می‌شود، اما ایران خودرو درصدد است با افزایش تیراژ پژو پارس و پژو ۲۰۶ که از لحاظ قیمت تفاوت چندانی با محصولات حذف‌شده ندارند، بخشی از این کمبود را جبران کند. همچنین خودروی اقتصادی TF21 جایگزین سمند و پژو ۴۰۵ شده و خلأ ناشی از نبود آن‌ها را پر می‌کند.

از دیگر برنامه‌های آینده ایران خودرو می‌توان به رشد تولید وانت آریسان ۲ و سواری‌های تارا و دنا پلاس اتوماتیک اشاره کرد. زمینه تأمین قطعات این محصولات از قبل فراهم آمده و شرکت داخلی امیدوار است تا پایان سال بتواند رشد ۵۰ درصدی در تولید داشته باشد.

پیروی از برنامه ارتقای کیفی محصولات و معرفی خودروهای جدید مطابق با تکنولوژی‌های روز، جزو اهداف اصلی خودروسازان داخلی به حساب می‌آید. ایران خودرو این برنامه را با حذف سمند و پژو ۴۰۵ و معرفی TF21 آغاز کرده است. از طرف دیگر، سایپا نیز با توقف تولید ساینا و تیبا قدم در این پروسه گذاشته و به تازگی خودروی متفاوت و جذاب شاهین را به عنوان محصول اقتصادی جدید در دسترس مشتریان قرار داده است.

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.