ویدئو یک ابزار مفید برای تعامل با کاربر است که باعث درگیر شدن او با محتوا می شود که اثر بخشی بیشتری دارد زیرا مفاهیم را به راحتی منتقل می کند. امروزه کمپین های فروش و بازاریابی به کمپین های بازاریابی و ویدئومحور تعاملی تبدیل شده اند. ویدئو می تواند احساسات و عواطف مشتری را درگیر کند و به خوبی در ذهن او بماند. برخلاف محتوای متنی در ویدئو انواع محتوا مثل متنی، صوتی، تصویری و ویدئویی را می توان جای داد.
یک ویدئو با اهداف متفاوتی مانند معرفی کسب و کار و برند، معرفی محصول و آموزش استفاده از محصول، توضیح درباره ارائه خدمات تولید می شود. محتوای متنی به خوبی نمی تواند اعتبار شما را نشان دهد اما با ویدئو مخاطب می تواند قدرت و تخصص شما را درک کند. در این مقاله درباره نحوه رسیدن به صفحه ۱ گوگل با به کارگیری ویدئو و تاثیر ویدئو در بهبود سئو سایت و جذب مخاطب صحبت می کنیم.
ویدئو مارکتینگ چیست؟
ویدئو مارکتینگ یا بازاریابی ویدئویی به استفاده از ویدئو برای تبلیغ، معرفی محصول و برند برای جذب مخاطب گفته می شود. ویدئو یک تصویر واقعی از محصول یا خدمت را به مشتریان نشان می دهد و مشتری زمان کمتری را صرف مشاهده ویدئو می کند در حالی که خواندن متن و مشاهده تصویر زمان زیادی از او می گیرد.
گام های ویدئو مارکتینگ برای افزایش تاثیر ویدئو در جذب مخاطب
در این بخش فرایند افزایش نرخ تبدیل با ویدئو را آورده ایم.
- ابتدا مشخص کنید که هدف شما از ویدئو مارکتینگ چیست.
- مخاطب خود را بشناسید.
- نوع ویدئو را مشخص کنید.
- چه مقدار هزینه در نظر دارید صرف آن کنید.
- فضای انتشار ویدئو را برای تاثیر و بازدید بیشتر انتخاب کنید.
انواع ویدئو
- معرفی و تبلیغات محصول
- ویدئو تجاری برای معرفی برند
- ویدئو آموزشی نحوه استفاده از محصولات و خدمات
- ویدئو از تجربه مصرف کاربران
- مصاحبه تخصصی درباره ارائه اطلاعات فنی درباره یک محصول
- ویدئو ۳۶۰ درجه واقعیت مجازی از مکان های مختلف
- ویدئو انیمیشنی
- ویدئوهای لایو مانند وبینار
- ویدئو درباره دموی محصول
- ویدئوهای بررسی محصول
- خلاصه روند صنعت
- نظرات و توصیفات مشتری
رسیدن به صفحه ۱ گوگل با بازاریابی ویدئویی
تاثیر ویدئو در بهبود سئو سایت چیست؟ ویدئو مارکتینگ ممکن است هزینه بر باشد ولی باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش کسب و کار شما می شود. موتورهای جست و جو برای صفحاتی که دارای ویدئو هستند امتیاز بالاتری قائل می شوند.
- به گزارش سایت موولی با داشتن ویدئو در یک صفحه احتمال بودن در صفحه اول سرچ گوگل برای شما ۵۳ برابر خواهد بود. وجود ویدئو نرخ ماندگاری مشتری را در سایت شما افزایش می دهد و این به افزایش اعتبار و رتبه شما کمک می کند که روی سئوی سایت تان تاثیر مثبت می گذارد.
- تماشای ویدئو کمک می کند که مشتری درباره خرید راحت تر تصمیم بگیرد و با افزایش خرید مخاطبان نرخ تبدیل بیشتر می شود. بازاریابی ویدئویی حدود ۸۰% نرخ تبدیل مشتری را بالا می برد.
- یکی از راه های یافتن محصول در سایت های فروشگاهی، جست و جوی آن در موتورهای جست و جو است. بررسی ها نشان می دهد سایت هایی که محتواهای ویدئویی دارند بیش از سایت های دیگر در نتایج جست و جو نمایش داده می شوند.
- ویدئو مارکتینگ یکی از راه های جلب اعتماد مشتریان است و مشتریان با مشاهده ویدئو با اعتماد بیشتری آن را خرید می کنند.
- تاثیر ویدئو در نرخ تبدیل کاربران از این جهت سات که به همه سوالات کاربران پاسخ می دهد و کاربر می تواند به یک درک سریع از محصول یا خدمت برسد.
- ویدئو مارکتینگ بهترین ابزار برای ایجاد علاقه در کاربران نسبت به یک محصول یا خدمت است. با ارائه محتوای ارزشمند و مفید آنها را با برند خود درگیر کنید تا با ایجاد علاقه محصولات یا خدمات شما را استفاده کنند.
- درخواست از کاربران برای انجام یک کار از طیق ویدئو تاثیر بیشتری نسبت به سایر محتواها دارد. طبق آمار ۷۵% کاربران گفته اند که ویدئو باعث شده که آنها اقدام به انجام یک کار مثل نصب یک اپلیکیشن کنند.
علاوه بر همه مواردی که گفته شد، ابزار وردپرس برای بهبود سئو سایت شما و رسیدن به جایگاه بهتر در دسترس هستند که به این منظور می توانید از پلاگینی مانند افزونه yoast استفاده کنید که ابزاری برای تحلیل و آنالیز سئو سایت شما است.
مزایا و تاثیر ویدئو در نرخ تبدیل خریداران
آمار نشان می دهد که بیش از ۵۰% کسب و کارها از ویدئو به عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می کنند. علاوه بر این تاثیر ویدئو در جذب مخاطب:
- تاثیر ویدئو در بهینه سازی سایت و افزایش میزان فروش: قرار دادن ویدئو در صفحه محصول باعث افزایش ۸۰% نرخ تبدیل بازدیدکننده به خریدار می شود.
- تاثیر به کارگیری ویدئو در شبکه های اجتماعی: از هر ۱۰ نفر از افراد در شبکه های اجتماعی ۶ نفر اعلام کرده اند که مشاهده ویدئو تاثیر زیادی در تصمیم آنها برای خرید داشته است.
- تاثیر استفاده از ویدئو در فروش آنلاین: ۶۴% کاربران با احتمال بیشتری بعد از مشاهده ویدئو تمایل دارند تا محصول را به صورت آنلاین بخرند.
- تاثیر استفاده از ویدئو در برندها: ۵۰% از خریداران محصول یا خدمات، روزانه با ویدئوهایی از برندها در فیس بوک تعامل دارند.
ویدئو چگونه به خریداران B2B در تصمیم گیری کمک می کند؟’
آمار نشان می دهد ۹۵% از خریداران B2B اعلام کرده اند که ویدئو محصول نقش زیادی در تصمیم آنها به خرید دارد. طبق یک نظر سنجی، به گفته ۷۰% پاسخ دهندگان، ویدئو بهترین شکل محتوا برای آگاهی از مشکلات کسب و کارشان است. خریداران B2B برای اینکه اطلاعات بیشتری درباره محصولات و خدمات کسب و یک مشکل را حل یا آن را بهتر درک کنند به ویدئو روی می آورند.
در ادامه ۷ فاکتوری که از نظر پاسخ دهندگان ویدئو سودمند است را در تصویر آورده ایم که نشان می دهد ویدئو به ۵۸% افراد برای آموزش نحوه استفاده از خدمات و محصولات کمک کرده است.
تاثیر ویدئو در نرخ تبدیل و ایجاد اعتماد و آگاهی چیست؟
این موارد تاثیر ویدئو در جذب مخاطب را نشان می دهد و اینکه خریداران محتوای ویدئویی را به سایر محتواها ترجیح می دهند.
- ۹۷% بینندگان ویدئوها اعلام کردند که بعد از مشاهده ویدئو استقبال بیشتری از ارتباط با واحد فروش کرده اند.
- ۸۸% از خریداران B2B برای بررسی محصولات یا خدمات در سه ماه گذشته ویدئوهایی را تماشا کرده اند.
- ۸۱% از افراد گفتند که ترجیح می دهند توضیحی درباره یک محصول یا خدمت پیچیده در یک ویدئو ببینند.
- ۹۳% از خریداران B2B اعلام کردند که ویدئو اهمیت زیادی در ایجاد اعتماد یک سازمان و شرکت برای انجام وعده هایش دارد که تاثیر استفاده از ویدئودر افزایش فروش را نشان می دهد.
با توجه به آمار تاثیر ویدئو در نرخ تبدیل را مشاهده کردید، استفاده از ویدئو برای آینده کسب و کار شما ضروری است و بعد از مدتی می توانید تاثیر استفاده از ویدئو در افزایش فروش را ببینید.
علاوه بر تاثیر ویدئو در جذب مخاطب ظاهر سایت نیز بر ماندگاری کاربر در سایت موثر است. انتخاب یک قالب وردپرس روی جذابیت و جلوه بصری سایت و جذب مخاطبان تاثیر دارد. راست چین یک سایت معتبر برای دانلود قالب سایت است که دسته های متنوع قالب را می توانید در آن پیدا کنید.