مرکز فناوری اطلاعات قوه قضاییه قطعی اپلیکیشن عدالت همراه را تایید کرد

اپلیکیشن عدالت همراه بیش از دو ماه است که در دسترس نیست و دسترسی مردم به سامانه‌های ابلاغ الکترونیکی، گواهی عدم سوپیشینه، سامانه ثنا، نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی پرونده از طریق این اپلیکیشن قطع شده است.

به گزارش فاواپرس، عدالت همراه که تنها اپلیکیشن موبایلی خدمات الکترونیکی قوه قضاییه است از حدود دو ماه پیش از دسترس کاربران خارج شده است. مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در پاسخ به پیگیری پیوست قطع دسترسی کاربران به این سامانه را تایید کرده اما تاکنون دلیل قطع دسترسی کاربران به این اپلیکیشن از سوی معاونت امور سامانه‌های قضایی بی‌پاسخ مانده است.

مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در سال ۹۹ اپلیکیشن عدالت همراه را به‌عنوان سامانه موبایلی خدمات الکترونیکی قوه قضاییه راه‌اندازی کرد. به طور کلی، در عدالت همراه کاربران به سامانه‌های ابلاغ الکترونیکی، گواهی عدم سوپیشینه، نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی پرونده دسترسی دارند و احراز هویت کاربران نیز در عدالت همراه با ثبت‌نام در سامانه ثنا انجام می‌شود.

نشانه‌ها حاکی از ایجاد صف‌های طولانی و ازدحام و شلوغی در دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی به واسطه قطع دسترسی کاربران به عدالت همراه دارد و این اتفاق رویه ارائه خدمات الکترونیکی قوه قضاییه را با مشکل روبه‌رو کرده است.

محمد کاظمی‌فرد، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه به تازگی تعداد دفتر خدمات الکترونیکی قضایی را بیش ۱۱۰۰۰ دانسته و از ۲۸ خدمت پرکاربرد در پنجره واحد قوه قضاییه خبر داده است. اما تنها اپلیکیشن قوه قضاییه از دسترس کاربران خارج است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.