جنجال بر سر علت مرگ / خودکشی کیومرث پوراحمد تایید شد

کیومرث پوراحمد کارگردان باسابقه سینمای ایران صبح امروز دارفانی را وداع گفت.

به گزارش فاواپرس، کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه درگذشت‌.

همسر این هنرمند در گفتگویی کوتاه این خبر را تایید کرد.

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه درگذشت.

فاواپرس / کیومرث پوراحمد درگذشت

بیوگرافی کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد کارگردان ایرانی و متولد سال ۱۳۲۸ در نجف آباد است. او در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرده است و در زمینه‌های تهیه کنندگی و فیلمنامه نویسی هم فعالیت دارد. آغار قعالیت او از سال ۱۳۵۳ بود و از ساخته‌های معروف او می‌توان «قصه‌های مجید» را نام برد.

شروع کار پوراحمد کارش با نقدنویسی بود و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی آتش بدون دود وارد سینما شد. فیلم شب یلدا الهام‌گرفته از زندگی خود اوست. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» منتشر کرده‌است. مادرش، پروین‌دخت یزدانیان با بازی در فیلم‌های او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجسته‌ای با بازی او به ثبت رسید.

جایزه ویژه و لوح تقدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فیلم «به خاطر هانیه»، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم «خواهران غریب»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم پنانگ برای فیلم «خواهران غریب»، تندیس بهترین فیلم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم «شب یلدا» و تندیس بهترین کارگردانی و تندیس بهترین فیلم‌نامه جشن خانه سینما برای فیلم «اتوبوس شب» از جمله جوایز این کارگردان بود.

عکسی غم‌انگیز از کیومرث پوراحمد در کنار «بی بی» قصه‌های مجید

عکسی جالب از پشت صحنه سریال قصه‌های مجید، بی بی را در کنار کیومرث پوراحمد ببینید.

فاواپرس / بی بی در کنار کیومرث پوراحمد

جزییات فوت کیومرث پوراحمد

خبرگزاری رکنا نیز نوشت: خبر فوت کیومرث پوراحمد توسط برادرش تایید اما چگونگی درگذشت او مبهم اعلام شد.

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح امروز ۱۶ فروردین ماه در گذشت‌. کیومرث پور احمد متولد سال ۱۳۲۸ در اصفهان بود که در کارنامه حرفه‌ای خود آثار ماندگاری همچون سریال‌های «قصه‌های مجید» و «سرنخ» و فیلم‌های سینمایی همچون «به‌خاطر هانیه»، «خواهران غریب»، «شب یلدا» و «اتوبوس شب» را داشت. فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زنده‌یاد پوراحمد بود که اسفندماه سال گذشته در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

مهران پوراحمد، برادر کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث رکنا؛ ضمن تایید خبر مرگ برادرش اظهار کرد: « شب گذشته کیومرث همراه دوستانش در بندرانزلی بود و در تماسی که شب گذشته با او داشتم از وضعیت مناسبی برخوردار بود و هیچگونه افسردگی نداشت و همه چیز خوب پیش می رفت.

وی افزود: اینکه گفته می شود، کیومرث خودکشی کرده است هنوز برای من مبهم بوده چراکه هیچ آثار افسردگی یا تفکری که بخواهد دست به چنین کاری بزند در او وجود نداشت و باید به آنجا بروم تا در خصوص چگونگی فوت برادرم مطلع شوم.

جنجال درباره علت فوت کیومرث پوراحمد

کیومرث پوراحمد کارگردان شناخته شده سینما و سریال قصه های مجید درگذشت. بسیاری می‌گویند او خودکشی کرده است.

او سه شنبه شب در حالی که تعطیلات خود را در رشت می‌گذراند، به علت نارسایی ریوی ناشی از عارضه قلبی درگذشت.

محمدرضا دانایی، مدیر مسئول گروه رسانه‌ای خبرهای فوری در کانال تلگرامی خود نوشت:

طبق برخی شنیده‌ها، متأسفانه ‎کیومرث پوراحمد با خودکشی به زندگی خود پایان داد.

این کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده ایرانی صبح امروز در شهرک ساحلی انزلی با نوشتن یک نامه هشت صفحه‌ای، با حلق آویز کردن خود، خودکشی کرد!

برخی رسانه‌ها هم سکته قلبی را عامل فوت این کارگردان مطرح اعلام کردند.

مجله فیلم امروز به سردبیری هوشنگ گلمکانی خبر داد که کیومرث پوراحمد خودکشی کرده است. آقای پوراحمد جدا از فعالیت‌هایی سینمایی، در عالم مطبوعات نیز دستی بر قلم داشت و سالهای بسیاری، به امر نقد نویسی می پرداخت.

این نشریه در صفحه‌ی خود نوشت:

کیومرث پوراحمد خودکشی کرد
همین قدر سهمگین و باورنکردنی
وحشتناک و تکان‌دهنده
از سر افسردگی و ناامیدی
بی‌آیندگی و بیهودگی
فعلا همین.

فاواپرس / کیومرث پوراحمد خودکشی کرد

یکی از نزدیکان کیومرث پور احمد در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین نیز علت مرگ کیومرث پور احمد خودکشی در ویلایش در بندر انزلی بیان کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، خبرگزاری‌ها ساعاتی پیش خبر درگذشت کیومرث پوراحمد را منتشر کردند. خبرنگار ما با یکی از بستگان این کارگردان تماس گرفت تا علت مرگ را جویا شود. کیومرث پوراحمد که در سفر به بندرانزلی و ویلایش در این شهر ساکن بود، شب گذشته با مرگ خود خواسته به زندگی خود پایان داد.

گذری کوتاه بر زندگی هنری خالق قصه‌های مجید

«شب یلدا زندگی خودم است و خودم پلان به پلان بازی می‌کردم و محمدرضا فروتن تکرار می‌کرد. به شکلی که وقتی مادرم در اصفهان فیلم را دیده بود کاملاً متوجه شده بود که زندگی خودم است و بلافاصله به من زنگ زد و گفت کیومرث تو واقعاً خودت را یک سال در خانه حبس کرده بودی و به ما نگفته بودی!»

یک سال قبل، موزه سینما در یکی از سلسله نشست‌های تاریخ شفاهی خود میزبان کیومرث پوراحمد بود و جمله‌ای که اکنون خواندید بخشی از ناگفته‌های این کارگردان نامدار بود که درست نوروز سال قبل منتشر شد.

حالا خبر رسید که خالق «شب یلدا» در بندر انزلی درگذشته است. خبری دردناک از مردی که آخرین فیلم او با نام «پرونده باز است» در چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر روی پرده نقره‌ای‌رنگ اکران شد، فیلمی برگرفته از پرونده‌ای جنایی و پرحاشیه در دهه ۸۰. مردی که متولد استان اصفهان و شهر نجف‌آباد بود و قصه‌های مجید، یکی از خاطره‌سازترین سریال‌های تلویزیونی است که با کارگردانی او در اصفهان ساخته شد. سریالی که پوراحمد آن را در کنار شب یلدا، اتوبوس شب، خواهران غریب|، و به خاطر هانیه بیش از سایر آثارش دوست داشت.

حالا خبر درگذشت کیومرث پوراحمد را زمانی می‌شنویم که تنها ۲ روز است ایام نوروز به پایان رسیده و می‌خواستیم که آغاز سال کاری جدید سالی باشد برای خبرهای خوش، اما نشد و خبر تلخ امروز منتشر شد:

کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون و خالق سریال قصه‌های مجید صبح امروز ۱۶ فروردین ماه در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

خبری تلخ و شوک آور به سینمای ایران و به همه خاطرات کودکی ما دهه شصتی ها…

کیومرث پوراحمدفعالیت خود را ابتدا با نقدنویسی در ماهنامه فیلم آغاز کرد و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» به سینما وارد شد. او فیلم شب یلدا را با الهام از زندگی خود ساخت؛ ضمن اینکه شرح‌حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمه‌تمام» نیز منتشر کرد. مادرش، پروین‌دخت یزدانیان نیز با بازی در فیلم‌های او، کار بازیگری را آغاز کرد.

جایزه ویژه و لوح تقدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای فیلم «به خاطر هانیه»، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم «خواهران غریب»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم پنانگ برای فیلم «خواهران غریب»، تندیس بهترین فیلم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم «شب یلدا» و تندیس بهترین کارگردانی و تندیس بهترین فیلم‌نامه جشن خانه سینما برای فیلم «اتوبوس شب» ازجمله جوایز این کارگردان بوده است.

فاواپرس / خودکشی کیومرث پوراحمد

خودکشی کیومرث پوراحمد تایید شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان با تایید خبر فوت کیومرث پور احمد گفت: به محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند و با بررسی های اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشتند که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است.

سید مهدی فلاح میری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با تایید خبر فوت کیومرث پور احمد گفت: به محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شدند و با بررسی های اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشتند که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است.

وی افزود: کیومرث پوراحمد ساعت یک بامداد روز چهارشنبه مورخ 1402/1/16 در یکی از واحد‌های دهکده ساحلی انزلی فوت کرده است.

دادستان مرکز استان در ادامه اظهار داشت: درحال حاضر جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا علت تامه مرگ بررسی که خبر تکمیلی متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

 

خبر در حال تکمیل می‌باشد …. /

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.