کلینیک نوآوری فینوداد در نمایشگاه الکامپ رونمایی شد

مرکز نوآوری فینوداد در راستای توسعه نوآوری و فناوری مالی و بانکی با محوریت بانک ملی ایران و سرمایه‌گذاری گروه شرکت‌های سداد تشکیل شده است.

فاواپرس: مرکز نوآوری فینوداد در راستای توسعه نوآوری و فناوری مالی و بانکی با محوریت بانک ملی ایران و سرمایه‌گذاری گروه شرکت‌های سداد تشکیل شده است. این مرکز در نمایشگاه الکامپ از کلینیک نوآوری رونمایی کرد. کلینیک نوآوری فینوداد با رویکرد تفکر طراحی به دنبال حفظ پایداری کسب‌وکارهای نوپا، فعالیت‌های کارآفرینانه در صحنه رقابت اقتصادی و توسعه فعالیت‌های دانش‌مدار در واحدهای صنعتی و خدماتی است.

این کلینیک یکی از حلقه‌های تکمیل‌کننده چرخه فناوری در کشور است که باید در کنار نهادهای موجود و هماهنگ با آن‌ها در چارچوب سیاست‌های مصوب فعالیت کند. کلینیک نوآوری فینوداد نقشه راه کسب‌وکارها برای نوآوری است که مراحل نوآوری سازمانی را به ترتیب از طریق تعیین اهداف نوآوری، ارزیابی آمادگی نوآوری سازمان، منیج مارک صنعت، انتخاب راهکار نوآوری، پیاده‌سازی راهکار را برای کسب‌وکارها فراهم می‌کند.

در این زمینه، کسب‌وکارها می‌توانند با مراجعه به سایت کلینیک نوآوری فینوداد برای مشاوره رایگان در سایت ثبت‌نام کنند تا پس از بررسی نیاز آن‌ها از زیرساخت‌های نوآوری فینوداد استفاده کنند.

در ابتدای مراسم رونمایی کلینیک نوآوری فینوداد، امیرحسین شبیری با بیان اینکه یک درصد نوآوری در بانک ملی چند هزار برابر تجربه بهتر برای مشتریان را رقم خواهد زد، گفت: «در فینوداد پنج سال آینده بانک ملی از نظر نوآوری بررسی می‌شود و کسب‌وکارهای مرتبط با زنجیره ارزش بانک را حمایت می‌کنیم و در مواردی به خلق کسب‌وکارها نیز کمک می‌کنیم.»

او در ادامه درباره راهبردهای کلان فینوداد برای کسب‌وکارها اظهار کرد: «یکی از راهبردهای فینوداد برای کسب‌وکار‌ها به‌خصوص کسب‌وکارهای کوچک این است که آن‌ها را به بانک ملی برای دریافت خدمات متصل کند. در این زمینه، سرویس‌های موردنیاز کسب‌وکارها از سمت ما شناسایی می‌شود و به آن‌ها خدمات می‌دهیم.»

فاواپرس / کلینیک نوآوری فینوداد در نمایشگاه الکامپ رونمایی شدمدیرعامل فینوداد در ادامه بیان کرد: «خیلی از استارتاپ‌ها به صدور انواع کارت احتیاج دارند که اتصال به بانکداری تجاری برای آن‌ها سخت است؛ اما فینوداد این سرویس را برای آن‌ها ارائه می‌دهد. از سوی دیگر، خیلی از کسب‌وکارها PSP و کیوسک می‌خواهند که فینوداد این نیاز را نیز برای آنها رفع می‌کند.»

طبق گفته شبیری، فینوداد بانک ملی به کسب‌وکارهایی که در زمینه بیمارستان و ساختمان هوشمند فعالیت دارند و به‌عبارت‌دیگر، در حوزه اسمارتمانی شناخته می‌شوند، کمک می‌کند. او با بیان این مطلب درباره ایده شکل‌گیری کلینیک نوآوری فینوداد گفت: «در کلینیک نوآوری فینوداد با تزریق نوآوری به کسب‌وکارها برای آنها مزیت رقابتی ایجاد می‌کنیم.»
خدمات کلینیک نوآوری فینوداد
احمد سعیدی، معاون سرمایه‌گذاری فینوداد نیز در این مراسم درباره راهبردهای سرمایه‌گذاری این مرکز نوآوری بیان کرد: «فینوداد در دو حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند که یکی از آنها فناوری‌های مرتبط با بانک همچون فین‌تک است و حوزه سرمایه‌گذاری دیگر فینوداد نیز تکنولوژی‌هایی همچون بلاک‌چین و هوش مصنوعی است که در حوزه‌های مالی و بانکی مورداستفاده قرار می‌گیرد.»
او در بخش دیگری از صحبت‌‌های خود درباره میزان سرمایه‌گذاری صورت‌گرفته در فینوداد صحبت کرد و گفت: «در شش ماه اخیر حدود ۵۰ تا استارتاپ را برای سرمایه‌گذاری بررسی کردیم که در مرحله انعقاد قرارداد با دو تا سه کسب‌وکار قرار داریم که در روزهای آینده خبرهای مرتبط با حجم سرمایه‌گذاری فینوداد برای آن‌ها منتشر می‌شود.»

احمد سعیدی با بیان اینکه فرمول مشخصی برای موفقیت یک کسب‌وکار وجود ندارد اما در فینوداد به دنبال راهکاری برای مانع از شکست‌خوردن کسب‌وکارها هستیم، درباره انواع خدماتی که کلینیک نوآوری فینودداد می‌دهد، توضیح داد: «در فینوداد دو قسم خدمات ارائه می‌شود، یک‌سری از خدمات به کسب‌وکارهای کوچک در حال راه‌اندازی ارائه می‌شود و به آنها در ایده‌پردازی و تست محصول کمک می‌کنیم. قسمت دوم خدمات‌دهی کلینیک نوآوری به سازمان‌هاست که فینوداد به سازمان‌ها برای نهادینه‌کردن نوآوری کمک می‌کند.»

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.