مدیرعامل فناپ:

بقای اقتصاد نوآوری در گرو گشودن پنجره فرصت‌ها است

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دکتر شهاب جوانمردی در پنل تخصصی «اقتصاد نوآوری و فرصت‌های آن برای آینده ایران» که روز چهارشنبه هفتم تیرماه در حاشیه بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ تهران برگزار شد، گفت: توسعه اقتصادی برمبنای توسعه زیرساخت‌ها و روابط میان جامعه و حاکمیت شکل می‌گیرد و در هیچ دورانی ما شاهد نبودیم که دولت‌ها به‌طور صددرصد از اقتصاد خارج شده باشند.

وی ادامه داد: برای مثال در سطح کشورهای توسعه‌یافته و پیشرفته، زمانی‌که بخش خصوصی در برخی پروژه‌ها از ریسک سرمایه‌گذاری پرهیز می‌کند، این دولت‌ها هستند که با ورود خود، بسترهای جدید را فراهم می‌کنند. در این مورد می‌توان به کمک‌های مالی، تسهیلات و معافیت‌های دولتی آمریکا در پروژه‌های ایلان ماسک اشاره کرد.

دکتر جوانمردی با تاکید بر اینکه ما در کشور نیازمند دستیابی به تفاهم برای توسعه اقتصادی هستیم، بقای اقتصاد نوآوری را در گرو تمرکز بر حل مسائل کشور و گشودن پنجره فرصت‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ گفت: در این فرآیند اگر موضوعاتی از قبیل امنیت غذایی، حمل‌ونقل، سالمندی و آموزش را فراموش کنیم، اقتصاد نوآوری به سقف شیشه‌ای برخورد خواهد کرد و فراتر نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد نوآوری به دو شکل رخ می‌دهد، افزود: در شکل نخست، بخش‌هایی از اقتصاد سنتی به‌واسطه برخی فناوری‌های جدید قدرتمند شده‌اند و در شکل دوم، بخش‌هایی به‌واسطه فناوری‌های جدید نمایان می‌شوند که در مورد دوم می‌توان به شکل‌گیری فناوری‌های رمزارز اشاره کرد.

دکتر جوانمردی با اشاره به موضوع مهاجرت نخبگان نوآور از کشور خاطرنشان کرد: تاکنون بالغ بر سه میلیون نفر از کشور مهاجرت کرده‌اند که نزدیک به پنج درصد جمعیت ۸۵ میلیون‌نفری فعلی است. ما ناگزیر هستیم که به ظرفیت بالای نیروی انسانی‌مان توجه کنیم و نباید داشته‌هایمان و افرادی با رتبه‌های پایین‌تر را کنار بگذاریم. نیروی انسانی ما باید تقویت و تشویق شود.

نایب‌رییس دوم اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: باید قدر اشخاصی که با همه دشواری‌ها و پیچیدگی‌های فعالیت در داخل کشور، مجموعه‌ها و شرکت‌هایی را با مدل کسب‌وکاری جدید راه‌اندازی می‌کنند، بدانیم و از تضعیف آنها بپرهیزیم.

در پنل تخصصی «اقتصاد نوآوری و فرصت‌های آن برای آینده ایران» علاوه بر دکتر شهاب جوانمردی مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ، فرزین فردیس عضو کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق بازرگانی تهران، صادق فرامرزی نایب‌رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران و نازنین دانشور کارآفرین برتر آسیا و اقیانوسیه و مدیرعامل سابق شرکت تخفیفان، نیز حضور داشتند و درباره پارامترهای تأثیرگذار بر اقتصاد نوآوری از منظر اقتصادی و اجتماعی صحبت کردند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.