نشست خبری روز فناوری اطلاعات برگزار شد

نشست خبری روز فناوری اطلاعات با حضور حسین اسلامی، رییس سازمان نصر تهران؛ رضا قربانی، رییس کمیسیون فین‌تک نصر تهران و علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران برگزار شد. در این نشست، از ثبت‌نام ۷۷۳ نفر برای حضور در بزرگداشت روز فناوری اطلاعات خبر داده شد.

به گزارش فاواپرس، حسین اسلامی، رییس هیئت‌مدیره سازمان نصر تهران در ابتدای نشست گفت: امسال دومین‌بار است که به‌صورت رسمی روز فناوری اطلاعات را جشن می‌گیریم و این بار با وجود همه کاستی‌ها می‌خواهیم این روز را جشن بگیریم. مخاطب روز فناوری اطلاعات عامه مردم هستند و هدف از گرامیداشت این روز، آگاهی‌رسانی در خصوص حوزه فناوری اطلاعات و تاثیر آن بر زندگی عامه مردم است.

او ادامه داد: فناوری اطلاعات سبک زندگی ایرانی‌-اسلامی را دچار تغییر کرده، اما هنوز نتوانسته‌ایم اهمیت بازیگران این حوزه را به عامه مردم منتقل کنیم و هنوز هم سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری فضای سنتی را به فضای اقتصاد دیجیتال ترجیح می‌دهند که ما می‌خواهیم این موضوع را منتقل کنیم که اگر به‌دنبال واردات و افزایش اشتغال هستیم، باید به این حوزه توجه شود.

رییس سازمان نصر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: اقتصاد دیجیتال برای اقتصاد کشور حیاتی است و باید از آن حمایت شود؛ زیرا رفع موانع اقتصاد دیجیتال تنها راه پیشرفت اقتصاد کشور است.

فاواپرس / نشست خبری روز فناوری اطلاعات برگزار شد حسین اسلامی

بیش از ۲۰ درصد سخنرانان الکامپ، خانم‌ها بودند

رضا قربانی، رییس کمیسیون فین‌تک نصر تهران در ابتدا درباره برگزاری نمایشگاه الکامپ بیان کرد: با توجه‌ به اینکه محتوا هسته اصلی الکامپ ۲۶ بود، حجم محتوای بسیار زیادی در نمایشگاه تولید شد. در این زمینه، نباید الکامپ ۲۶ را با دوره قبل مقایسه کنیم. در الکامپ، در بخش محتوایی، بیش از ۳۳۰ مهمان در استودیو داشتیم و حدود ۱۰ درصد از مهمانان خانم‌ بودند که این عدد در پنل‌های الکامپ، بیش از ۲۰ درصد بود.

او در ادامه اظهار کرد: در بخش پنل‌ها نیز ۱۱۱ مهمان داشتیم که حدود ۲۰ نفر از آنها اعضای فعال نصر بودند. در مجموع، ۲۹ پنل در پنج ‌روز نمایشگاه برگزار شد.

رییس کمیسیون فین‌تک نصر تهران درباره نوع محتواهای نمایشگاه الکامپ نیز گفت: بیشترین موضوعات با سهم ۹درصدی مربوط به حوزه رگولاتوری بود و حوزه‌های سخت‌افزار، بلاکچین و دارایی دیجیتال به‌ترتیب هر کدام شش درصد محتوا را دربر گرفتند. در مجموع، حجم محتوای تولیدشده در الکامپ ۲۲۸۰ دقیقه بوده است.

فاواپرس / نشست خبری روز فناوری اطلاعات برگزار شد رضا قربانی

سخنرانی رییس مجلس در روز فناوری اطلاعات

قربانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره روز فناوری اطلاعات بیان کرد: برای برگزاری این روز، بنا را بر این گذاشتیم که بدون ارائه‌های مرسوم، در کمتر از سه ساعت این رویداد برگزار شود. از ساعت ۱۶ پذیرش برای رویداد شروع می‌شود و مراسم از ساعت ۱۷ به مدت سه ساعت به شکل گفت‌وگوهای دونفری برگزار خواهد شد و به‌جز رییس مجلس و معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات سخنرانی مجزایی نداریم.

ثبت‌نام ۷۷۳ نفر برای حضور در روز فناوری اطلاعات

او درباره میزان افراد ثبت‌نام کرده برای حضور در روز فناوری اطلاعات گفت: برای روز فناوری اطلاعات در سال گذشته مهمانان را دعوت کرده بودیم، اما برای امسال تصمیم گرفتیم تا افراد بیرون از اکوسیستم نیز بتوانند حضور داشته باشند که تاکنون از ظرفیت ۱۲۰۰ نفری تعیین‌شده برای ثبت‌نام، معادل ۷۷۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و شرکت ارتباط فردا و تندر نور از حامیان برگزاری روز فناوری اطلاعات هستند.

در ادامه نشست، علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران نیز اظهار کرد: سازمان نصر در حال رایزنی با اداره ثبت برند است تا سه برند اصلی سازمان همچون الکامپ، روز فناوری اطلاعات و جام انفورماتیک را ثبت کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه روز فناوری اطلاعات اولین رویداد ملی در حوزه اقتصاد دیجیتال است، گفت: به یاد ندارم که سازمان نصر پیش‌ از این رویدادی را برگزار کرده باشد که این میزان مدعو داشته باشد و اولین رویداد فناوری است که رییس مجلس در آن سخنرانی خواهد کرد.

فاواپرس / نشست خبری روز فناوری اطلاعات برگزار شد علیرضا کشاورز

گفت‌وگو با حاکمیت

در بخش دیگری از نشست فناوری اطلاعات، مسئولان سازمان نصر تهران به سوالات خبرنگاران حاضر در جلسه پاسخ دادند.

حسین اسلامی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر اختلال اینترنت بر کسب‌وکارها و برنامه و شیوه تعامل نصر تهران با مسئولان گفت: اکنون با دو مشکل محدودیت‌ها و اختلال اینترنت مواجه هستیم و برای رفع هر دو مشکل، هم بیانیه دادیم و هم با رییس‌جمهور نامه‌نگاری کردیم. در خصوص فیلترینگ طی حکمی، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات مسئول شد و در حال رایزنی هستیم تا سیاستی در پیش گرفته شود که فعالان کسب‌وکاری کمترین میزان آسیب را ببینند.

او در ادامه بیان کرد: به‌تازگی کمیته‌ای از سمت مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده و آن را به فال نیک می‌گیریم و در تلاش هستیم تا نمایندگان بخش خصوصی در این کمیته حضور داشته باشند.

علیرضا کشاورز، دبیر سازمان نصر تهران در پاسخ به سوالی درباره تاثیر روز فناوری اطلاعات گفت: یکی از کاربردهای این رویداد این است که بستری برای گفت‌وگو با حاکمیت فراهم می‌شود و بازخوردهایی که از اکوسیستم در این رویداد منتقل می‌شود، قطعاً بر تصمیمات مسئولان تاثیر می‌گذارد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.