مرکز نوآوری زی‌تک رونمایی شد

btr

زرین‌پال از مرکز نوآوری خود با نام «زی تک» رونمایی کرد. این مرکز که به صورت آنلاین و مجازی به نوآوری و فعالیت در حوزه‌های فین‌تک، تجارت اجتماعی (در بخش پلتفرم و مارکت‌پلیس)، بلاک‌چین و جذب تیم‌ می‌پردازد.

فاواپرس: مصطفی امیری، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار زرین‌پال در مراسم رونمایی از این مرکز نوآوری درباره اهمیت رشد افراد در فضای اکوسیستم گفت: رشد مستلزم این است که با ساخت جامعه سالم‌تر به نسل جدید فضا دهیم؛ در این راستا اکوسیستم باید این مسیر را برای تسهیل فعالیت افراد هموار کند. سال ۱۳۸۴ زرین‌پال تاسیس شد؛ ما در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۳۹۳ تا الان با مشکلات زیادی در حوزه اینترنت مواجه بودیم اما الان دامنه اثرگذاری محدودیت‌ها خیلی بیشتر و سخت‌تر شده است.

امیری با اشاره به فعالیت‌های زرین‌پال در گذشته ادامه داد: در آن سال‌ها با حدود ۱۲ کسب‌وکار همکاری کردیم و سرویس‌های پیامکی را ایجاد کردیم؛ درواقع ما نیازهای خودمان را توسعه دادیم و برای حل آن سرویس‌های عمومی برای همه افراد ایجاد کردیم. در شرایط فعلی اینترنت و فیلترینگ خیلی مهم است اما مهم‌تر از آن، وجود سرمایه برای کسب‌وکارها است.

در ادامه این مراسم مرتضی دانش، مدیرعامل زی‌تک درباره اهمیت نوآوری در توسعه کشور گفت: در شرایط سخت جامعه، صحبت از نوآوری آسان نیست. شاید حدودا از سال ۱۳۹۲ موج فعالیت استارت‌آپ‌ها شروع شد اما حالا اکوسیستم در بدترین شرایط است.

دانش درباره فضای دورکار و آنلاین مرکز نوآوری گفت: زی‌تک در اسفند ۱۴۰۱ به زرین‌پال پیوست. ما تمرکز زیادی بر فیزیکی کردن مرکز نوآوری نداریم بلکه معتقدیم مرکز نوآوری باید مجازی فعالیت کند و استعداد تیم‌ها را از همه شهرها با فاصله مکانی زیاد پیدا کند. ما در این یک سال ۶ تیم از شهرهای مختلف جذب کردیم که حتی مراحل جذب و جلسات کاری‌مان هم آنلاین و مجازی است.

او با اشاره به حوزه فعالیت‌هایشان در زرین‌پال توضیح داد: زرین‌پال فقط درگاه پرداخت نیست و با تعداد زیادی استارت‌آپ در حوزه فین‌تک در ارتباط است. ما  در حوزه‌های فین‌تک، تجارت اجتماعی ( در بخش پلتفرم و مارکت‌پلیس)، بلاک‌چین و غیره فعالیت داریم. مدل نوآوری ما مدل سرمایه‌گذاری است.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.