مدیرعامل فناپ تاکید کرد:

لزوم شناخت قواعد دنیای شبکه‌ای برای رونق کسب‌وکارها

مدیرعامل گروه شرکت‌های فناپ گفت: قواعد دنیای امروز به سمت قواعد دنیای شبکه‌ای در حرکت است و در صورتی‌که زیست‌ خود را متناسب با این قواعد تغییر دهیم، کسب‌وکارمان رونق خواهد گرفت.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط‌عمومی و برندینگ فناپ، دکتر شهاب جوانمردی در نشست «نوآوری در اکوسیستم فرهنگی؛ بایدها و نبایدها» که عصر سه‌شنبه ۱۰ مردادماه جاری در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد، بر لزوم شناخت قواعد دنیای شبکه‌ای تاکید کرد و گفت: امروز بخشی از زیست ما در فضای شبکه‌های مجازی اتفاق می‌افتد و اگر کسب‌وکارهای فرهنگی به این موضوع واقف نباشند و خود را متناسب با قواعد دنیای شبکه‌ای رونق ندهند، با چالش روبرو خواهند شد.

وی با بیان اینکه تحولات فضای دیجیتال علاوه بر شئون زندگی افراد، تمامی کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکارهای فرهنگی را نیز در بر گرفته است، گفت: شهر کتاب به‌عنوان یکی از برندهای مهم کسب‌وکاری فرهنگی کشور، باید در این تحولات پیشتاز باشد.

عضو هیات‌مدیره موسسه شهر کتاب با تاکید بر اینکه باید واقعیت دنیای تحول دیجیتال را درک کنیم، ادامه داد:‌ اگرچه فضای دنیای دیجیتال از جهت‌های بسیاری سهل و ممتنع به‌نظر می‌آید اما اگر به مبانی اصلی آن توجه نکنیم با سختی‌های بسیاری روبرو خواهیم شد.

دکتر جوانمردی «توجه» را عنصر کمیاب در دنیای دیجیتال عنوان کرد و گفت:‌ کسب‌وکاری موفق‌تر است که بتواند توجه افراد را به خود اختصاص دهد؛ در فضای مجازی کسب‌وکاری که در بازه زمانی کوتاه بتواند سلایق مشتری را آنالیز کرده و توجه وی را جلب کند، قطعا موفق‌تر خواهد بود.

مدیرعامل فناپ افزود: قواعد دنیای امروز به سمت قواعد دنیای شبکه‌ای در حرکت است و اگر همه ما زیست‌ خود را متناسب با این قواعد تغییر دهیم، کسب‌وکارمان رونق خواهد گرفت. بنابراین لازم است که قواعد دنیای شبکه‌ای را فهمیده و بشناسیم؛ در غیر این‌صورت کسب‌وکارمان در خطر است.

وی یکی از قواعد دنیای شبکه‌ای امروز را موضوع رایگان‌سازی دانست و اضافه کرد:‌ امروز در فضای مجازی بسیاری از محتواهای پولی مانند کتاب صوتی، کتاب الکترونیکی و ویدئو، به‌صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. وقتی قواعد دنیا به سمت رایگان‌سازی و حداکثرسازی ارتباطات می‌رود ما هم باید متناسب با آن، کسب‌وکار خود را توسعه دهیم.

شهاب جوانمردی با اشاره به اینکه یک کسب‌وکار در دنیای شبکه‌ای باید تشخیص دهد که چه تغییراتی در حال وقوع است، گفت: کسب‌وکارهای دنیای دیجیتال همه تلاش خود را می‌کنند تا برای تک‌ تک مشتریان، ذائقه‌سنجی انجام دهند و خدمت و محصولی اختصاصی برای مشتریان آماده کنند. امروز در حوزه فرهنگی نیز باید بتوانیم مشتریان را یک به یک شناسایی کرده و ذائقه‌سنجی کنیم و متناسب با نیازشان به آنها خدمت ارائه دهیم. این مساله با توجه به حجم انبوه دیتا، خدمات و کالا، با ابزارهای دستی میسر نخواهد بود و باید از فناوری کمک گرفت.

نایب‌رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه امروز کمتر کسب‌وکار سنتی را می‌توان یافت که در سوشال مدیا حضور نداشته باشد، افزود: شیوه‌های عرضه خدمت و محصول متفاوت شده و‌ ویترین در دنیای شبکه‌ای امروز تغییر کرده است. به همین دلیل نگهداشت مشتری و افزایش میزان سودآوری، با فروش آنلاین، داشتن کانال‌های متنوع، حضور متکثر در فضای مجازی و تحلیل رفتار و داده‌های مشتریان اتفاق می‌افتد.

وی با تاکید بر اینکه کسب‌وکارهای فرهنگی از جمله شعب شهر کتاب، برای توسعه و تحول در این عرصه باید نگاه خود را با تغییرات دیجیتالی هم‌راستا کنند، خاطرنشان کرد:‌ تا زمانی که قواعد دنیای جدید را درک نکنیم، نمی‌توانیم آن را زیست کرده و وارد دنیای جدید شویم. باید این تغییرات همه‌جانبه را در مدل ذهنی، نگرشی، ابزاری، مدل کسب‌وکار، کانال دسترسی و نوع نگاه به مشتری، پیاده‌سازی کنیم تا توسط رقبا از بازار حذف نشویم و زیستمان در دنیای جدید دچار چالش نشود.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.