محدودیت حضور در کارخانه نوآوری: زنان تا ساعت 20، مردان تا ساعت 24

دسترسی به فضای کاری زاویه تا پیش از این 24 ساعته بود، اما اکنون برای خانم‌ها تا 8 شب و آقایان تا 12 شب است.

فاواپرس:‌ امکان دسترسی 24 ساعته به فضای کاری اشتراکی زاویه دیگر وجود ندارد. حراست کارخانه نوآوری آزادی به برخی از استارت‌آپ‌ها اعلام کرده است که پایان ساعت کاری این مجموعه برای زنان ساعت 8 شب و برای مردان ساعت 12 شب است.

از سوی دیگر شنیده‌ها حکایت از این دارد که این موضوع صرفاً مربوط به زاویه نیست، بلکه حراست کارخانه نوآوری آزادی با برخی از استارتاپ‌های مستقر در این مجموعه تماس گرفته و اعلام کرده است طبق قوانین جدید، خانم‌ها باید هشت شب تعطیل شوند. همچنین تأکید شده که آقایان نیز پس از 12 شب نمی‌توانند در مجموعه حضور داشته باشند.

فاواپرس / محدودیت حضور در کارخانه نوآوری: زنان تا ساعت 20، مردان تا ساعت 24  / فضای کار اشتراکی زاویه

تا همین یکی دو روز قبل امکان دسترسی 24 ساعته به فضای کار اشتراکی زاویه یکی از مزایای آن بود، اما اکنون این فرصت از کسب‌وکارها و استارتاپ‌ها گرفته شده است. اما اگر امروز به وبسایت زاویه سری بزنید، خواهید دید که «دسترسی 24 ساعته» از فهرست امکانات این مجموعه حذف شده است.

این موضوع هنوز به همه مجموعه‌های مستقر در این کارخانه نوآوری ابلاغ رسمی نشده است، اما احتمال می‌رود به‌زودی به تمامی شرکت‌ها به‌طور رسمی اعلام شود.

آنطور که منابع آگاه در کارخانه نوآوری آزادی گفته‌اند، به آنها اعلام شده این موضوع «موقتی» خواهد بود و دلیل آن نیز امنیت کارخانه و «تبدیل نشدن شرکت‌ها به خوابگاه» عنوان شده است.

برخی استارتاپ‌ها در همین رابطه اعلام کرده‌اندن بعضا دارای تعامل و روابط بین‌المللی هستند و نیاز به حضور در دفتر کار خود در هر ساعت از شبانه روز دارند. از سوی دیگر کاربران توییتر اعتقاد دارند این تبعیض جنسیتی در ساعت عبور و مرور، ناعادلانه است. اینکه یک مبلغ اجاره از همه گرفته می‌شود، اما زنان حق استفاده کمتری از دفتر کار خود دارند.

همچنین به طور مثال متأهلین که با همدیگر در فضای کاری اشتراکی زاویه مشغول به کار هستند دچار مشکلاتی برای پایان کار و بازگشت به خانه می‌شوند.

گفتنی است حراست کارخانه نوآوری طی ماه‌های گذشته در شمالی این مجموعه را نیز بسته است و تمامی عبور مرورها از در جنوبی و با تحت نظارت مضاعف حراست صورت می‌گیرد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.