رییس مرکز تتا: تنظیم‌گری مشارکتی راهبرد اصلی این مرکز است

رییس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با تاکید بر اهمیت تنظیم‌گری مشارکتی، حمایت از ظرفیت اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی را به عنوان یکی از راهبردهای اصلی این مرکز در تنظیم‌گری عنوان کرد.

به گزارش فاواپرس به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی (مرکز تتا)، امین کلاهدوزان رئیس این مرکز در خصوص زاویه نگاه مرکز در تنظیم‌گری اظهار داشت: راهبرد اصلی ما در مرکز تتا، تنظیم‌گری مشارکتی با نهادهای مردمی مانند اتحادیه‌ها، تشکل‌ها و اندیشکده‌ها است.

کلاهدوزان گفت: زیست‌بوم تجارت الکترونیکی همان‌طور که از نامش نیز مشخص است، یک سیستم اجتماعی است و از این رو، مسیر موثر و کارا در تنظیم گری آن، مسیری است که با مشارکت تمام ذی‌نفعان، با درنظر گرفتن ملاحظات آن‌ها و تا حد امکان با رویکرد خودتنظیم‌گری و تنظیم‌گری مشارکتی اتفاق بیفتد.

رئیس مرکز تتا ادامه داد: ظرفیت قانونی بسیار قوی و مناسبی در قالب قانون نظام صنفی کشور پیش‌بینی شده که برای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی این ظرفیت را ایجاد می‌کند تا در کنار دولت برای حفظ حقوق عامه مردم و مصرف‌کننده، نظارت و اقدام داشته باشد. این ظرفیت در حوزه کسب‌وکارهای مجازی و تجارت الکترونیکی نیز در کشور در سال‌های گذشته در قالب اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی ایجاد شده که البته نیاز به تقویت ساختار و نیز جایگاه نظارتی آن هست.

کلاهدوزان در پایان اظهار داشت: بر اساس همین رویکرد از ابتدای حضور در مرکز، رویکرد تعاملی با اتحادیه مذکور در دستور کار مرکز قرار داشته و همچنان معتقدیم که ظرفیت بسیار بالای قانونی این تشکل، می‌تواند به رشد این بخش از اقتصاد کمک قابل توجهی داشته باشد. به همین دلیل از سال گذشته مرکز، سیاست‌های تشویقی و تسهیل‌کننده هرچه بیشتر را برای عضویت شرکت‌های تجارت الکترونیکی در اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی اجرا کرده است و به همین وسیله نیز از کلیه شرکت‌ها دعوت می‌کنیم برای عضویت در اتحادیه کسب‌و‌کارهای مجازی هر چه سریع‌تر اقدام نمایند تا این ظرفیت بیش از پیش بتواند نقش‌آفرینی داشته باشد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.