وزیر ارتباطات: هیچ‌گونه اختلال در اینترنت را برنمی‌تابیم

زارع‌پور تأکید دارد در وزارت ارتباطات شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنند.

فاواپرس: وزیر ارتباطات بار دیگر مدعی شد که او و همکارانش در وزارت ارتباطات هیچ‌گونه اختلال در اینترنت را برنمی‌تابند. به گفته زارع‌پور، آن‌ها شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا اینترنت را با بهترین کیفیت به مردم عرضه کنند.

عیسی زارع‌پور، به مناسبت هفته دولت با حضور در گفت‌وگوی ویژه خبری، دستاوردهای وزارت ارتباطات را تشریح کرد. او در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره آخرین وضعیت کیفیت اینترنت کشور گفت: در وزارت ارتباطات کار بزرگی را شروع کرده‌ایم که بحث کیفیت شبکه اینترنت را به‌صورت ریشه‌ای در کشور حل کنیم. البته این بدین معنی نیست که مردم باید تا 1404 صبر کنند، بلکه اقداماتی را در لایه‌های مختلف شبکه انجام می‌دهیم. وظیفه ما این است که اینترنت را با بهترین کیفیت برای مردم فراهم کنیم.

به گفته وی، وزارت ارتباطات و مدیران آن هیچ‌گونه اختلال در شبکه را برنمی‌تابند و شبانه‌روز در تلاشند تا بهترین‌ها را فراهم کنند.

زارع‌پور همچنین به تشکیل کمیته‌ای از سوی رئیس‌جمهور برای پیگیری کندی اینترنت اشاره کرد و گفت: ما کاملاً استقبال کردیم و در محورهای مختلف، برنامه‌های بلند و کوتاه مدت را در کنار برنامه‌های خود اعلام کردیم. بخشی اجرا شده است و ان‌شاءالله روزبه‌روز کیفیت اینترنت بهتر خواهد شد.

وی البته بهبود کیفیت شبکه را نیازمند سرمایه‌گذاری در لایه دسترسی عنوان کرد و گفت اپراتورها باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

گفتنی است رئیس هیئت‌مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت روز گذشته اعلام کرد که براساس بررسی‌های شبکه، هیچ اختلالی در کل شبکه مشاهده نشده است.

آخرین وضعیت توسعه فیبر نوری

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه توسعه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها اشاره کرد و گفت در 1400 شهر کوچک و بزرگ کار توسعه شروع شده است: اخیراً پروانه جدیدی را به اپراتورهای ارتباطی واگذار کردیم که می‌توانند خدمات ارتباطی و فیبر نوری را به غیر از مخابرات ارائه کنند. این پروژه یک پروژه عمرانی است و کار بسیاری دارد و می‌خواهیم تا پایان سال 1404 کار تمام شود؛ بنابراین همکاری مردم را می‌طلبد. کار در شبانه‌روز درحال پیگیری است و اپراتورها کار خود را انجام می‌دهند.

زارع‌پور ابراز امیدواری کرد که تا پایان امسال دسترسی 8 میلیون خانوار به فیبر نوری انجام شود. او درباره هزینه‌هایی که مردم برای فیبر نوری خواهند پرداخت گفت: در شهرهای کوچک و بزرگ تصور می‌شود که هزینه‌های چند ده میلیونی برای دریافت این فناوری باید پرداخت شود اما مردم نمی‌دانند که می‌توانند با هزینه کم از آن برخوردار شوند؛ بنابراین فقط هزینه مودم از مردم دریافت می‌شود که آن‌هم می‌توان به‌صورت امانی داده شود. هزینه مختصری نیز برای فیبرکشی داخل ساختمان گرفته خواهد شد.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.