رویداد معرفی اولین رئالیتی شو اقتصادی ایران کارمانی برگزار شد

رویداد معرفی ابزار تامین مالی جمعی و برنامه کارمانی با هدف معرفی و بررسی چالش‌ها، سازوکار، ارکان و الزامات تامین مالی جمعی به همراه ارائه‌ای با موضوعیت اولین رئالیتی شو اقتصادی به صورت آنلاین برگزار شد.

سکوی تامین مالی جمعی کارن کراد در روز یکشنبه 12 شهریورماه، رویداد معرفی ابزار تامین مالی جمعی و برنامه کارمانی را با هدف معرفی و بررسی چالش‌ها، سازوکار، ارکان و الزامات تامین مالی جمعی به همراه ارائه‌ای با موضوعیت اولین رئالیتی شو اقتصادی به صورت آنلاین برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کارن کراد، علیرضا آقااحمدی، مدیر تامین مالی جمعی کارن کراد، در ابتدا به معرفی ابزار تامین مالی جمعی پرداخت و ادامه داد: در جوامعی که سیستم‌های مالی آن ظرفیت زیادی برای ایفای نقش در زمینه جذب سرمایه و تسهیل فرآیند آن را ندارند، کرادفاندینگ مورد توجه کسب‌وکارها قرار می‌گیرد.

آقااحمدی افزود، این ابزار در کشورهای در حال توسعه با سهم بازاری قابل توجه در حال پیشرفت است.

مدیر تامین مالی جمعی سکوی کارن کراد پس از آن به تشریح تاریخچه‌ای از کرادفاندینگ پرداخت و خاطرنشان کرد: این ابزار در گذشته بیشتر برپایه اهدا و پاداش جلو رفته است و اکنون روشی که در ایران رواج دارد، از نوع تامین مالی جمعی بر پایه مشارکت در درآمد است.

او در صحبت‌های خود به ارکان و مکانیزم‌های تامین مالی جمعی اشاره کرد؛ همچنین افزود زمانی طرحی روی سکوی کارن کراد قرار می‌گیرد که توجیه اقتصادی داشته باشد و بتواند ارزشی را هم برای سرمایه‌گذاران و هم برای سرمایه‌پذیران به همراه بیاورد.

علیرضا آقااحمدی پس از آن، مسیر ارزیابی و نظارت را در کارن کراد بررسی کرد و به تشریح آمار و ارقامی از تجربه و سوابق این سکو پرداخت.

فاواپرس / بانک کارآفرین حامی کارمانی نخستین رئالیتی شوی اقتصادی ایران

وی در خاتمه ارائه خود، از مسیر روشن این رویکرد نوین صحبت کرد و ذکر کرد این ابزار، خالق تاثیرات کلانی‌ست که تا چند سال آینده به وضوح در بازارهای مالی پدیدار خواهد شد.

پس از آن هانیه صادقی، مدیر تولید برنامه کارمانی (اولین رئالیتی شو اقتصادی ایران) در سکوی کارن کراد، به ارائه و معرفی اولین رئالیتی شوی اقتصادی ایران با محوریت تامین مالی جمعی پرداخت.

او نقش این برنامه را در زیست‌بوم نوآوری و فناوری عنوان کرد و در خصوص آن بیان نمود: کارمانی اولین رئالیتی شو اقتصادی ایران با محوریت تامین مالی جمعی و در بستر شبکه نمایش خانگی فیلیمو در 25 قسمت پخش خواهد شد.

در این برنامه 50 تیم حضور خواهند داشت و در هر قسمت 2 تیم با هم به رقابت می‌پردازند و در نهایت 25 تیم موفق به اخذ موافقت جهت شروع پویش تامین مالی جمعی بر روی سکوی کارن کراد خواهند شد.

حدودا 250 میلیارد تومان از سرمایه‌های حقیقی و حقوقی برای 25 تیم نوآور، فناور و دانش‌بنیان جذب خواهد شد.

این برنامه با مجری‌گری پژمان بازغی و 3 داور از میان نخبگان کارآفرینی و اقتصادی پخش خواهد شد.

وی از ورود سرمایه‌های خرد مردمی به چرخه اقتصاد و سیکل‌های مالی پایداری که به کمک این ابزار برای کسب‌وکارها ایجاد می‌شود سخن گفت.

هانیه صادقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اهداف این برنامه و حوزه‌هایی که بر آن متمرکز است، اشاره کرد و مختصری از آیتم‌ها و قوانین برنامه گفت.

وی با اشاره به پیش‌بینی دستاوردهای این برنامه، ادامه داد: توقع می‌رود ابزار تامین مالی جمعی، به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان معرفی شود و بتواند در زمینه رشد و توانمندسازی آن‌ها گام بردارد. علاوه بر فرهنگ‌سازی سرمایه‌گذاری در اقتصاد دانش‌بنیان،پیش‌بینی می‌شود حدودا 250 میلیارد تومان سرمایه در این برنامه برای کسب‌وکارها تامین شود.

در انتها مدیر تولید برنامه کارمانی (اولین رئالیتی شو اقتصادی ایران) از تلاش‌ها و حمایت‌های بانک کارآفرین و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان قدردانی کرد که به عنوان حامیان اصلی جریان اقتصاد دانش‌بنیان در کشور، توانسته‌اند در روند پیشرفت و توسعه نوآوری و فناوری در کشور تاثیرگذار باشند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.