زارع‌پور:

سیم‌کارت گردشگری تا این لحظه وجود خارجی ندارد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: سیم‌کارت گردشگری تا این لحظه وجود خارجی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (۱۲ مهر) در حاشیه جلسه هیات دولت در مورد سیم‌کارت‌های گردشگری گفت: سیم‌کارت گردشگری وجود خارجی ندارد. هرکس که وارد خاک ما شود، اپراتورهای ما با بیش از ۲۵۰ اپراتور قرارداد رومینگ دارند و گردشگران می‌توانند اینترنت کشور خود را فعال کند.

موضوع ارائه سیم‌کارت بدون فیلتر به گردشگران خارجی در سال گذشته از سوی وزیر گردشگری مطرح شد و اوایل مهرماه علی‌اصغر شالبافیان، معاون وزیر گردشگری، اعلام کرد با تایید کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه سیم‌کارت بدون فیلتر در اختیار گردشگران خارجی، دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها و راهنمایان گردشگری قرار می‌گیرد.

وزیر ارتباطات در مورد پروژه فیبر نوری نیز اعلام کرد: الان در بیش از ۱۵۰ شهر کار شروع شده و در حدوداً ۷۰ شهر نیز تمام شده است. در ۵۰۰ شهر مقدماتش فراهم شده یعنی توافق با شهرداری‌ها انجام شده است.

زارع‌پور در مورد خانوارهای تحت پوشش نیز گفت:‌ تقریباً چهار میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند و اگر خودشان بخواهند امکان اتصال به فیبر نوری را دارند. این تعداد تا پایان سال به هشت میلیون پوشش خواهد رسید.

طبق آخرین آمار سایت iranfttx.ir تعداد خانوارهای تحت پوشش فیبر نوری به سه میلیون و ۵۴۵ هزار خانوار رسیده است.

وزیر ارتباطات همچنین افزود: الان میانگین سرعت ارتباطات ثابت‌مان ۱۲ مگابیت بر ثانیه است. سرعت‌هایی که با فیبر می‌دهیم حدود ۹۰۰ مگابیت است که به معنی ۷۰ – ۸۰ برابر شدن سرعت است. اولین استانی که کاملاً تحت پوشش قرار می‌گیرد استان گلستان است که تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

او به برنامه‌های فضایی پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: یکی از رویدادهای فضایی تا پایان سال کپسول زیستی است که ظرف یکی دو ماه آینده تست زیرمداری آن انجام می‌شود.

وزیر ICT در توضیح این کپسول گفت: برای اعزام فضانورد و موجود زنده به فضا به منظور تحقیقات فضایی محفظه‌ای نیاز است که موجود زنده یا فضانورد در آن قرار می‌گیرد و در مدار به دور زمین حرکت می‌کند یا در ایستگاه فضایی قرار می‌گیرد. تست‌های اولیه این کپسول در حالی طی شدن است. به سمتی پیش می‌رویم که بتوانیم در پنج سال آینده فضانورد ایرانی در فضا داشته باشیم.

 

 

 

 


خبرهای مرتبط

 

 

مطالب مرتبط
ارسال یک پاسخ

نشانی رایانامه‌ی شما منتشر نخواهد شد.